Gå til innhold

Nytt kabinett til en kompis, skal se KULT ut!:D

Anbefalte innlegg

Hei folks!

En kompis skal ha nytt kabinett, han bryr seg egentlig ikke så mye om at det er plastikk, eller om det er bra terminske egenskaper. Det skal bare se kult ut ;)

her er noen forlsag fra vår side(tar forbehold om feillinker og stygge kabinetter :p ):

Sunbeam Miditower, Acryl, Sort

Sunbeam Miditower, "Trio", Sort/Sølv

Sunbeam Miditower, "Trio", Sort

Mercury Miditower, Mesh, Sort

bZerk Miditower m/display, Sort

3R, Kabinett, 105SH, Sort(1) <-> 3R, Kabinett, 105SH, Sort(2)

Sunbeam Miditower, Acryl, UV/Blå

AC Ryan Acrylic Case - UV, Green Miditower, (Uten Strømforsyning)

Cooler Master Centurion 530 Sort (Uten Strømforsyning)

NZXT Lexa, Vindu i Sidepanel, 4 Vifter, Aluminium kabinett (Uten strømforsyning)

Thermaltake Armor Sort, Aluminium Super tower (Uten Strømforsyning)

Thermaltake SViking MidiTower Sort LCD Panel (Uten Strømforsyning)

Thermaltake Swing Sort med Vindu (Uten Strømforsyning)

Thermaltake TAI-CHI VB5001SNA, Liquid Cooling, Aluminium (Uten Strømforsyning)(1) <-> Thermaltake TAI-CHI VB5001SNA, Aluminium (Uten Strømforsyning)(2)

Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med Vindu (Uten Strømforsyning)

Antec Super LanBoy u/PSU Aluminium Sølv

NZXT Guardian Gaming Case Sort

POV Cameleon Kabinett Sort og sølv (ÆSJ;p)

Thermaltake Kandalf VA9000SWA Alu.

Thermaltake XaserV WinGo Aluminium

ASUS VENTO 3600

(Husker ikke hvilke han syntes var kule)

Det var vel de vi så på, er noen dert til over 1k men måtte bare ha de med :p Noen av de kan være dobbelt opp av og andre som ikke skulle vært der, ble litt forvirra av alle de linkene:S

Anbefalte av forum-brukere:

Chenbro Gaming Bomb ll

TT Tsunami Dream u/vindu

TT Tsunami Dream m/vindu Sterkt anbefalt :D

Thermaltake Kandalf VA9000SWA Alu.

Hvilke syns DU er best? Hvilke vil DU anbefale/IKKE anbefale(montering, egenskaper, utseende osv.)? Andre kabinetter DU syns er kule/bra? :)

Takker for ALLE svar!;D

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Detter var finest

5196872[/snapback]

Syntes det han og ;) Syns det var ganske kult jeg og ;)

Noen andre som har noen innspill?

5196988[/snapback]

Er ikke det det kabinettet som har gitter som vegger? Altså, sidepanel med tusen på tusen av hull?

Støvsamler? nehehei :innocent:

5197130[/snapback]

70 000 hull :D Hehe ja det er en støvsamler deLUXE:O Men det går sikkert ann å bruke damestrømper? (går ann å bruke det til støvfilter på vifter vertfall :D )

Lenke til kommentar
ville gått for tsunami dream med eller uten plexi.....har lyst på selv men pappsen klikker  :hrm:

5197171[/snapback]

Hvorfor klikker han? :p Muttra klikker snart på meg og trur jeg, har visst brukt altfor mye penger på pc og casemods i det siste :hrm:

Det er et pent kabinett, skal legge det fram for han ;)

Lenke til kommentar
ville gått for tsunami dream med eller uten plexi.....har lyst på selv men pappsen klikker  :hrm:

5197171[/snapback]

Hvorfor klikker han? :p Muttra klikker snart på meg og trur jeg, har visst brukt altfor mye penger på pc og casemods i det siste :hrm:

5197204[/snapback]

han har sett det men mener at det er unødvendig å bruke penger på utsenet til pc'en nå den skal stå ved siden av boret allikevel (den står også rett ved døra)

BTW: han har sett :hrm:

men anbefaler d

Lenke til kommentar

5197171[/snapback]

5197204[/snapback]

han har sett det men mener at det er unødvendig å bruke penger på utsenet til pc'en nå den skal stå ved siden av boret allikevel (den står også rett ved døra)

BTW: han har sett :hrm:

men anbefaler d

5197311[/snapback]

hehe, sant det :p Hele familien og slekta mi har vel sett kabinettet mitt nå, syns det er kult :p Ingen har sagt no om at det er unødvendig, bare stilt spm om hvorfor..

Flere forslag? :)

Lenke til kommentar

ThermalTake Tsunami Dream

-ville uten tvil valgt tt tsunami.. snakker av erfaring her.. har dette kabinette selv og er 110% strålende fornøyd. det ser helt fabelaktig ut og er av topp kvalitet..

de fleste kabinettene du har linka til er" jalla 14tiss" greier... av dårlig kvalitet(mye plast) og lite å by på bortsett fra utsende..

fordelene med tt tsunami:

-veldig pent! har sølvutgaven!

- god kvalitet på kassa, er av aluminum og front døra er av børsta stål!

- god kjøling, 2x 12cm vifter(samt en 9cm hvis man har vindu i døra). det er også

montert et avtagbart støvfilter som hindrer at kabinette støver ned!

- man kan ta ut og inn hdd ramma+ ramma til 3.25 brønnene(floppy) osv. det er også gummi oppheng til hdd ene! samt at de festes med med følgene thumb srews noe som også er et stort pluss ;)

- kabinette har også "skrueløse" fester til pci spora. men har personlig valgt å ta av dette feste pga utsende.. bruker nå noen av de mange tumbsrewsa som fulgte med.

- er lås på side døra+ front døra(ene).

- lav vekt.. med "vindu i døra" veier kassa bare 5,6kg

- under et lite lokk på toppen er det 2xusb porter, lyd, mic og firewire.

- er føtter under kabinette som kan"brettes ut/inn"

ulempene:

- de medfølgene viftene bråker litt, men det løses enten ved vifte styring eller rett og slett kjøp nye vifter.. og er ikke alle som er fult så "nøye" på støy som meg!

tips:

vifte grillen som sitter på 9cm(92mm) vifta er veldig tett, så den burde uten tvil fjernes/byttes.. gjort dette selv og cpu tempen sank med 5-6 grader! har noe alla Denne

en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

Lenke til kommentar

-ville uten tvil valgt tt tsunami.. snakker av erfaring her.. har dette kabinette selv og er 110% strålende fornøyd. det ser helt fabelaktig ut og er av topp kvalitet..

de fleste kabinettene du har linka til er" jalla 14tiss" greier... av dårlig kvalitet(mye plast) og lite å by på bortsett fra utsende..

fordelene med tt tsunami:

-veldig pent! har sølvutgaven!

- god kvalitet på kassa, er av aluminum og front døra er av børsta stål!

- god kjøling, 2x 12cm vifter(samt en 9cm hvis man har vindu i døra). det er også 

montert et avtagbart støvfilter som hindrer at kabinette støver ned!

- man kan ta ut og inn hdd ramma+ ramma til 3.25 brønnene(floppy) osv. det er        også gummi oppheng til hdd ene! samt at de festes med med følgene thumb srews  noe som også er et stort pluss ;)

- kabinette har også "skrueløse" fester til pci spora. men har personlig valgt å ta av dette feste pga utsende.. bruker nå noen av de mange tumbsrewsa som fulgte med.

- er lås på side døra+ front døra(ene).

- lav vekt.. med "vindu i døra" veier kassa bare 5,6kg

- under et lite lokk på toppen er det 2xusb porter, lyd, mic og firewire.

- er føtter under kabinette som kan"brettes ut/inn"

ulempene:

- de medfølgene viftene bråker litt, men det løses enten ved vifte styring eller rett og slett kjøp nye vifter.. og er ikke alle som er fult så "nøye" på støy som meg!

tips:

vifte grillen som sitter på 9cm(92mm) vifta er veldig tett, så den burde uten tvil fjernes/byttes.. gjort dette selv og cpu tempen sank med 5-6 grader! har noe alla Denne

en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt.

5197516[/snapback]

Høres ut som et tipp topp kabinett :w00t: men hvordan er det med de USB og Audi kablene som går til toppen der? er de samla, eller en og en kontakt liksom, hvis du skjønner. Tenker da på om USB har mange småkontakter eller en stor en.

Lenke til kommentar

5197516[/snapback]

Henger meg på dette forslaget av de overnevnte kabinettene, eneste minuset jeg kommer på som ikke er nevt er vel at noen viftestyringer kræsjer med frontdøren...

5197569[/snapback]

Det er jo litt dumt, men tror han skal ha en, så får se hva vi gjør.. Forresten jeg som skal hjelpe han med flytte over og sånn :D men spørs om vi gjør noe med de viftegrillene, får se hva han sier :) Skal vise posten til han senere.

Takker for svar alle sammen :D

Øyvind

Lenke til kommentar

når det gjelder viftestyring og tt tsunami så er dette desverre sant:( vifte styringer med "utsåtende" knapper osv vil butte i døra:( men det er fortsatt ikke helt utelukket å ha viftestyring. selv har jeg Denne og den passer fint.. (vel og merke etter litt omskjering :p).. pga den tar 2stk 5.25 brønner..

men det finnes flotte viftestyringer som passer perfekt og. eks:

Denne cooler masteren som er en topp viftestyring ;)

og når det gjelder den grillen så er jo ikke det et"must" men det er ganske så smart ;) finnes jo mange"tøffe" vifte griller å få tak i;)

en annen "fordel" jeg glemte om tt tsunami er at det følger med en "støv-klut" til å tørke vekk støv, 2"par" nøkler og et "trekk" til å dra over kabinette når man skal på lan etc ;)

Lenke til kommentar
når det gjelder viftestyring og tt tsunami så er dette desverre sant:( vifte styringer med "utsåtende" knapper osv vil butte i døra:( men det er fortsatt ikke helt utelukket å ha viftestyring.  selv har jeg Denne og den passer fint.. (vel og merke etter litt omskjering :p).. pga den tar 2stk 5.25 brønner..

men det finnes flotte viftestyringer som passer perfekt og. eks:

Denne cooler masteren som er en topp viftestyring ;)

og når det gjelder den grillen så er jo ikke det et"must" men det er ganske så smart  ;)  finnes jo mange"tøffe" vifte griller å få tak i;)

en annen "fordel" jeg glemte om tt tsunami er at det følger med en "støv-klut" til å tørke vekk støv, 2"par" nøkler og et "trekk" til å dra over kabinette når man skal på lan etc ;)

5197681[/snapback]

Tøøft! Likte det siste du sa der :) Får se hvor mye penger han vil bruke på viftestyring og lys og vifter og div.

Hadde jeg vært han hadde jeg gått for Tsunami Dream :D (hadde gjort det hvis jeg visste det jeg vet nå for lenge sia :wallbash: )

Lenke til kommentar

Da har han nok bestemt seg for TT Tsunami Dream m/vindu :love:

Han spørte meg hva han kunne ha inni der, og kan likså godt legge det ut her, selv om det egentlig skulle vært i casemods, men gidder ikke oppdrette en trård for et sånt spm:

han vil ha blå katoder og viftestyring kanskje

jeg sa han skulle skaffe blå katoder, basic kit og Denne

men han er litt usikker på viftestyringa.. Noen fler forslag til hva han kan putte inni der? Han skal ikke bruke mer enn 2k, ehlst så nærme 1k som mulig, men kabinettet koster 1k fra før så :p han vil også ha Blade griller ;)

Øyvind

(dette er jo en smak og behag greie, men da får han noen tips ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...