lokeland Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=0#entry5196452 Er det mulig å koble neonwire'n til tastaturet mitt? Den går på 2 x AA (1.5V). Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Hvor mange volt er det ut fra trafoen som følger med neonwiren? Og jeg trur den uansett vil tappe keyboardet rimelig fort for strøm. Endret 23. november 2005 av snole Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Det har jeg egentlig ikke en smule peiling på. Står heller ikke noe interessant i "brukanvsininga".. Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Trafoen må jo være merket med noe? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er vel ikke trafo til neonwiren. Den går vel bare på batteri. Men har du trådløst tastatur? Lenke til kommentar
Sint Satan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er spørsmålet ditt om du kan koble det til batteiene i tastaturet istede for å legge til en ekstra batteripack? hvis så, så ja, det kan du. Hvis du mener et tastatur uten batterier, å f.eks powre det fra en USB port, så tror jeg ikke den kan synke stor nokk strøm, men du må selvfølgelig måle, det er jo mulig det trekker lite nokk. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det kan fikses! Mener at det ser ut som at tastaturet ditt er en Keytronic PS/2 variant? Uansett har du 5V tilgjengelig inni tastaturet. Da trenger du bare en regulator for å lage 3V. Det kan du finne på ELFA. Du bør måle strømtrekket, og sørge for at du ikke trekker for mye strøm fra tastaturporten. Lenke til kommentar
snole Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Trudde det var den glansa med trafo, til 189,- Leste litt feil..... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Synes det å ha julenelysning på tastaturet ar en god ide. Derfor fant jeg rem multimeteret og målte litt strøm. Dette er det jeg fill ut av mitt USB-tastatur Rød øedning til jord - 5v Bilde Hvit ledning til jord - 3v Bilde trodde bare at det var 5 volt i usb jeg, men kan jeg koble julelysene direkte på 3v så slipper jeg motstander osv.? Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Husk at USB'en ikke kan levere ubegrenset med strøm. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er klar over dette, men en meter men neonwire kan jo ikke sluke mye strøm når den kan stå på i 25 timer med 2 AA batterier. Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Du har jo mulitmeter, mål hvor mange mA den drar. Er bare koble seg i serie med strømmen og sette meteret på mA istedenfor Volt. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har nå vært på Ikea. Skjekket med multimeteret på hvor mye strøm den brukte, men uten noe utslag. prøvde å koble neonwire til 3 volten i tastaturet, men da ble det ikke noe lys. Koblet så den til 5 volten og da ble det lys. Tråden lyser merkbart sterkere men nå kommer det en nesten uhørlig høyfrekvent summelyd (omtrent som fra gamle tv-er bare mye lavere). Kjører nå en "stress" test for å sjekke at ikke noe smelter eller tar fyr. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har nå vært på Ikea. Skjekket med multimeteret på hvor mye strøm den brukte, men uten noe utslag. prøvde å koble neonwire til 3 volten i tastaturet, men da ble det ikke noe lys. Koblet så den til 5 volten og da ble det lys. Tråden lyser merkbart sterkere men nå kommer det en nesten uhørlig høyfrekvent summelyd (omtrent som fra gamle tv-er bare mye lavere). Kjører nå en "stress" test for å sjekke at ikke noe smelter eller tar fyr. 5211326[/snapback] Hørtes skummelt ut spør du meg.... Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Synes det å ha julenelysning på tastaturet ar en god ide. Derfor fant jeg rem multimeteret og målte litt strøm. Dette er det jeg fill ut av mitt USB-tastatur Rød øedning til jord - 5v Bilde Hvit ledning til jord - 3v Bilde trodde bare at det var 5 volt i usb jeg, men kan jeg koble julelysene direkte på 3v så slipper jeg motstander osv.? 5210065[/snapback] På den som du måler til 3v er en av lederene for kommunikasjon. Ikke koble deg til den! Da fungerer sannsynligvis ikke tastaturet! Det erikke merkelig at du ikke fikk lys når du koblet til der, du kan ikke trekke mye strøm derfra! Du må nok koble deg til 5v, og redusere spenningen med en motstand eller regulator. Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Evt ofre litt av lysstyrken og kjøre 2 slike i serie..... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Interessant... denne tråden skal jeg følge med på =) Hvilke andre farger har de? 2AA batterier, de er 1.5V hver er de ikke? Er det seriekoblet til 3V eller? -Stigma Endret 28. november 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De finnes i flere farger BILDE. Batteriene er seriekoblet (3v) Kan også lege til at nå har jeg kjørt neonwiren på 5 volt i over 24 timer uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå