WackoJacko Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hallo I går fikk jeg desverre spyware på min PC. Jeg brukte denne guiden for å fjerne spywaren pluss at jeg oppdaterte display drivere. Når jeg var ferdig med begge deler og skulle reboote frøs maskinen ved "windows starter opp" (eller hva d no står) og den har den gjort siden! Jeg avinnstallerte alle programmene jeg brukte for å fjerne spywaren i sikkermodus......til ingen nytte. Jeg har en mistanke om det kan være ATI catalyst control center, men det kan ikke avinstalleres i sikkermodus. Noen som har peilig på hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Om du bruker XP kan du prøve systemgjennoppretting. Den fungerer i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Du kan prøve å redigere boot.ini-fila i sikkerhetsmodus. Denne fila forteller hvilke parametre Windows skal starte opp med. Start | Kjør | c:\boot.ini [enter] Bakerst på linja skriver du /basevideo. Da vil Windows starte med standard/generic driver (tror jeg ) og du kan antagelig avinstallere Control Center. Eks: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\XP="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /basevideo Endret 24. november 2005 av HappyRay Lenke til kommentar
WackoJacko Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Hei nå har jeg kommet inn ihvertfall, men windows har fått et gammelt utseende uten noe sånn "XP-stil" over seg.......... På egenskaper for skjerm -----> utseende kan jeg kun velge "windows-standerstil", hmmm!? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Gå på kontrolpanel -> system -> velg fanen avansert og velg instillinger under ytelse igjen. Under fanen for visuelle effekter der velger du tilpass for best utseende. Lenke til kommentar
WackoJacko Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Funka ikke desverre....... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Kanskje tjenesten "Themes" ikke kjører? Da får man heller ikke valgt "XP-utseende! Start | Kjør | services.msc [enter] Sett "Themes" til Automatisk og start denne. Lenke til kommentar
WackoJacko Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Den sto allerede på, rart! Noen flere forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå