Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Netopia 3357W

Anbefalte innlegg

Hjelp..En nabo har en Netopia 3357W router og ett CNet PCI Gigabit Ethernet Adapter nettverkskort. Er dette en dårlig kombinasjon??

Naboen har nettopp fått adsl fra NGT.hehe

Har hjulpet naboen med dette problemet i flere timer idag men for det ikke til.

drivere til nettverkskortet er installert,koblet på ledninger fra router til nettverkskort,laget en ny oppkobling i windows men det kommer bare feilmelding,akkurat som at oppkoblingen ikke får kontakt med nettet i det hele tatt.

Adsl lyset på routeren lyser grønt(adsl sync)

ethernet lyset lyser.skjønner ingenting ting her. har til og med testet med mitt modem.akkurat det samme.

trenger hjelp så det suser.

takk på forhånd

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "ny oppkobling"? ADSL fra NGT krever bare at PCen er satt til dynamisk IP og DNS slik at PCen får det fra NGT boksen. Det skal ikke settes opp noe som helst. Hvis maskinen før har brukt noe form for nettverkspålogging og slikt, kan det hindre deg i å nå boksen.

Du må nesten fortelle oss hvordan IP og DNS oppsette på den PCen er.

AKIRA

Lenke til kommentar

Du, det slo meg at det følger jo med instruksjoner fra NGT om hvordan alt skal kobles og settes opp.

Var det problemer med å følge den? Hvis det er tilfellet så kan feilen ligge utenfor boligen. Kanskje ikke aboet er startet opp hos NGT enda og dere må bare vente et en dag.

En pc som har instalert et nettverskort og IKKE NOE MER skal bare være å plugge i NGT sin boks og poof.....your online. Det er ikke noe mer oppsett enn det.

For gudsskyld husk å instalere brannmur og antivirus. Hvis windows sin branmur er opperativ og du instalere en til, kan det være en av de som blokkerer muligheten for å gå online.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Skal bare være nødvendig å plugge nettverkskablen i så skal pc'en automatisk få ip og dns av ruteren så lenge instillingene står på motta automatisk.

Husk http://aktivering.nextgentel.no

Hvis ikke det funker så setter du:

IP: 10.0.0.2

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.1

DNS: 217.13.4.24; 217.13.7.36

Brannmur er strengt tatt ikke nødvendig, for det er i ruteren.

Endret av magio
Lenke til kommentar

takk for alle svarene også så fort som jeg fikk svar. En ting til jeg kom på nå er det at i første etasje så kan de koble seg opp med bredbånd gjennom bærbar. så dette er veldig rart at det ikke funker i etasjen over. dette er ikke snakk om flere beboere med en familie (siden jeg nevnte flere etasjer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...