Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg personlig mener at Apocalypse nå er litt langdryg, men like så en spektakulær film. Å si at det er den dårligste filmen du har sett må være en overdrivelse. Hvis du hadde sagt at det hadde vært den filmen du har blitt mest skuffet over er ikke det det samme. En dårlig film er f.eks. the Beast of yucca flats.. Du MÅ da ha sett noe slikt en eller annen gang? Alle, og da mener jeg ALLE, har da kommet over "Turbo: A Power Rangers Movie " en eller annen gang når de har sett på tv? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 ... eller det kan hende han bare tilfeldig slumpet innom tråden og bare sa det første han tenkte når han skulle svare. Noe de fleste gjør. Du trekker voldsomme konklusjoner. Han nevner jo senere i tråden at han er klar over at den vanligvis får veldig god kritikk og at det er en hat/elsk film. Har du aldri sett en film som er kritikerrost og som du rett og slett mislikte? S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg har sett filmer som har vært kritikerrost og jeg misliker, men... Jeg har da forstått hvorfor den er kritikerrost! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Noen som er uenig? eller forhåpentligvis enig? 5205790[/snapback] Vel, jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg håper fremdeles du har sett dårligere filmer enn de overnevnte. 5205850[/snapback] Helt sikkert rent filmteknisk! Mye mulig det var pga stemning og humør men de to filmene har bare skilt seg ut, og som jeg sa at jeg husket å ha sett, som skitt filmer nummer en og to! En av de filmene jeg har mest sans for er Gudfaren 2. Mener det er sjeldent at en oppfølger er overlegen den første filmen! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 js79: Mission to Mars er helt klart en svak film, men jeg synes faktisk Red Planet var mye verre (og en hån mot 2001 med de utallige referansene). 5205842[/snapback] har styrt unna RP! sikkert likegreit d da! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Meh... Okay, får ta med denne "cevat'en": I forhold til "hypet" er LotR tidenes dårligst film. Godt manus? At det var? Og hvem som helst kan lage gode fx med 1.5 milliarder ...Det kunne kanskje blitt en god kalkun, hvis ikke alle tok den så forbannet seriøst. Så det faktum at folk tar filmen "seriøst", hva du nå enn mener med det, gjør det til en dårlig film? Det er den unike kombinasjonen av regi, "hype", kilpping, casting, skuespill, manus, budsjett og fx som gjør LotR til den dårligste fimen jeg vet om. Lydsporet er bra (hvis vi ser bort ifra Enya). Det skal den ha. Hadde filmen bare blitt sluppet uten masse PR og mas, hadde jeg nok kunne latt den pasere som nok en dårlig fantasy film. Dog, hvis jeg fikk vite hva de kostet ville de nok klatret ganske høyt på lista. En film med stort budsjett og mye hype blir altså automatisk en dårlig film? Å med hensyn til fantasysjangeren, du vil ikke finne en bedre fantasyfilm enn LotR. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Skarstad, til det siste du skrev: Jeg håper Narnia-serien beviser deg feil, jeg har skyhøye forventninger til den. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Jepp SteffyBoy, eg gler meg noko absurd til den filmen, bør vere fantastisk! Men det er klart at dersom den berre er super og ikkje heilt fantastisk vert sikkert mange skuffa (inkludert meg) --> altså blir det i følge enkeltes tankegang ein dårleg film. Men eg kryss alt eg har å krysse, og satsar på det beste! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Å med hensyn til fantasysjangeren, du vil ikke finne en bedre fantasyfilm enn LotR. 5208505[/snapback] LotR har skikkelig konkurranse i den sjangeren. Jeg for min del foretrekker mesterverk som Ator the Fighting Eagle, Deathstalkar III, The sword and the Sorcerer og ikke minst Sinbad of the Seven Seas. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Uansett skjønner du poenget? Vi blir vel ikke kjempeskremt av monsteret som er med i Alien den dag i dag, gjør vi vel? 5205849[/snapback] Jo, jeg blir. Værste filmen jeg har sett må være Batman & Robin . Grusomt skuespill fra ende til annen av samtlige, tilogmed Alicia Silverstone i catsuit kunne ikke redde inntrykket. På meg virket det rett og slett som om alle pengene var brukt på store navn, slik at det bare ble en liten slump igjen for å handle kostymer på nærmeste lekebutikk. Jeg håper skuespillerne ikke hadde fått mer enn 5 min på å forberede seg på hver scene, det kunne jo forklart noe, hvis ikke burde samtlige finne seg nye karrierer. Tør jeg påstå at dette er Joel Schumachers værste? Han ødela arven etter Tim Burton ganske kraftig, håper Batman Begins kan bli en ny opptur for Batman på film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Skarstad, til det siste du skrev: Jeg håper Narnia-serien beviser deg feil, jeg har skyhøye forventninger til den. 5208632[/snapback] Samme her, traileren til den filmen gir meg frysninger nedover ryggen! Lenke til kommentar
Alech Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Meh... Okay, får ta med denne "cevat'en": I forhold til "hypet" er LotR tidenes dårligst film. Godt manus? At det var? Og hvem som helst kan lage gode fx med 1.5 milliarder ...Det kunne kanskje blitt en god kalkun, hvis ikke alle tok den så forbannet seriøst. Så det faktum at folk tar filmen "seriøst", hva du nå enn mener med det, gjør det til en dårlig film? Nei, det gjør at den ikke en gang blir en kalkun. Les hva jeg skriver. En film med stort budsjett og mye hype blir altså automatisk en dårlig film? Å med hensyn til fantasysjangeren, du vil ikke finne en bedre fantasyfilm enn LotR. 5208505[/snapback] Nei. Det var heller ikke det jeg skrev. Men med et stort budsjett følger store forventninger og høye krav. Og tro det eller ei så blir "hype" til en del av helheten og påvirker derfor vurderingen av filmen. Det er lettere å bli imponert over filmer man aldri har hørt om enn filmer som blir hauset(sp?) opp som Jesu gjenkomst. Mangelen på gode fantasy filmer gjør ikke LotR til en god film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 [iC,25/11-2005 : 15:18]Uansett skjønner du poenget? Vi blir vel ikke kjempeskremt av monsteret som er med i Alien den dag i dag, gjør vi vel? 5205849[/snapback] Jo, jeg blir.Tør jeg påstå at dette er Joel Schumachers værste? Han ødela arven etter Tim Burton ganske kraftig, håper Batman Begins kan bli en ny opptur for Batman på film. 5208934[/snapback] 1. Jeg blir også skremt av Alien. 2. Burton sin Batman er patetisk, sammenlignet med Begins. Det er ikke før du ser hvordan Batman skal være, at man innser at det Burton holdt på med er hvordan Batman IKKE skal være. Hvis du har lest Millers Batman, vet du hva jeg snakker om. Batman Begins er filmen Bob Kane fortjente. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Bare synd at Batman: The Movie gruser de andre filmene. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Batman The Movie = Batman Begins > Batman Returns > Batman Forever > Batman > Batman and Robin Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Meh... Okay, får ta med denne "cevat'en": I forhold til "hypet" er LotR tidenes dårligst film. Godt manus? At det var? Og hvem som helst kan lage gode fx med 1.5 milliarder ...Det kunne kanskje blitt en god kalkun, hvis ikke alle tok den så forbannet seriøst. Så det faktum at folk tar filmen "seriøst", hva du nå enn mener med det, gjør det til en dårlig film? Nei, det gjør at den ikke en gang blir en kalkun. Les hva jeg skriver. En film med stort budsjett og mye hype blir altså automatisk en dårlig film? Å med hensyn til fantasysjangeren, du vil ikke finne en bedre fantasyfilm enn LotR. 5208505[/snapback] Nei. Det var heller ikke det jeg skrev. Men med et stort budsjett følger store forventninger og høye krav. Og tro det eller ei så blir "hype" til en del av helheten og påvirker derfor vurderingen av filmen. Det er lettere å bli imponert over filmer man aldri har hørt om enn filmer som blir hauset(sp?) opp som Jesu gjenkomst. Mangelen på gode fantasy filmer gjør ikke LotR til en god film. 5209753[/snapback] Ser ut som at vi to kommer til å sitte på hver vår side av den samme elva samme faen hva jeg eller du sier, så jeg melder meg nå ut av denne diskusjonen. Jeg mener LOTR er konge, og du mener... Vel, noe annet. Endret 26. november 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Batman og Robin er jo så dårlig at den til tider er morsom! :!: @Alech: Herregud mann, nå orker jeg ikke mer. Bare fortsett å hat LotR du, men nå skal jeg se RotK: Extended Version . Jeg føler med deg hvis du ikke har sett den. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 word skarstad.. Han med tenna er så digg :!: On topic: Hvem sa at haikerens guide til galaksen var dårlig? Makan til genuin film Når han roboten skyter alle vogonerne med det tanke-dele geværet så alle blir deprimerte :!: Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Marc91, se mini-serien eller les boka (preferrably both) så tror jeg du kan få et annet syn på filmen. Jeg så mini-serien, så leste jeg boka. Jeg ble mildt sagt skuffet over filmen. Den kutter vekk sykt mye av det som er utrolig artig med boka og serien. Et eksempel er i starten, da de byggerne kommer for å rive huset hans, så legger han seg foran bulldozer'n. Da kompisen hans kommer, får de byggeren til å legge seg foran bulldozeren ved å bruke "hvorfor ikke?" som argument. Dette er omtrent helt borte i filmen. Ble bare tristere og trisetere desto lenger ut i filmen jeg kom. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 har til din info lest boka.. såklart de ikke kan få med alt, da hadde filmen blitt på 10 timer eller mer.. men de hadde fått fram mye av det i boka på en genial måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå