frozn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Joda, har seg nå slik, at jeg lett klarte å klokke min Athlon64 4000+ fra 2.4 ghz til 2.64 ghz.. Og den har bra temp osv (maks 45 på full load og 30 på idle med standard kjøler) Men prøver jeg å klokke mer, står det plutselig at den bare kjører på 2250 mhz!? BIOS sier det, Egenskaper på Min Datamaskin sier det, mens CPU-Z derimot viser 2700 mhz :? Systemet er helt stabilt osv, men forstår ikke helt hvorfor BIOS og Egenskaper på Min Datamaskin sier 2700 :? Hva er det riktige? 2700 mhz eller 2250 mhz? Hvis det er 2250, hvordan kan jeg rette på det? Uten å kjøre med "standard" klokk på 2.64.. Lenke til kommentar
frozn Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Skal si det var hjelp i dere da =/ Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det er tydelig at det skjer noe feil når du overklokker så mye, og dermed er det vanskelig for oss å vite sikkert hva som skjer. Det er jo egentlig bare å laste ned et testprogram og sjekke om ting går fortere eller seinere når den sier 2250 MHz. F.eks. http://www.softpedia.com/get/System/Benchm.../CPUBENCH.shtml Lenke til kommentar
frozn Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 K.. Men hva med å flashe BIOS til en mer "klokkbar" versjon? Ville det være smart? Har ikke så mye peil på CPU klokking som dere kanskje merker Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Slå av Cool&Quiet! Edit: Hvor mye står vcore på? Endret 26. november 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
Authority Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Stol på CPU-Z du. Det er ikke sikkert egenskapene i biosen din er laget for å forstå hvor mye du egentlig har klokket opp. Med det mener jeg at bios verdien er en kalkulert verdi basert på klokkefrekvensen på FSB'en og klokkedobleren i hovedkortet, og dersom du går over et visst antall bits, er det ikke sikkert kalkulasjonen klarer å ta hensyn til overflow. Cpu-Z derimot MÅLER hvor fort prosessoren din går. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Som det ble sagt her slå av Cool & Quiet i BIOS. Lenke til kommentar
frozn Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Takk for hjelpen! Tok av Cool & Quiet, satt Multiplier på 12x, og nå fungerer alt som det skal! (dvs. at også BIOS sier det som CPU-Z viser osv ) Mvh. frozn =D Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Flyttes fra CPU til Overklokking av CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå