Trillium Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Har nettopp bygget meg en ny PC - Chieftec Dragon Medium 360W sort - Twinmos 512MB DDR-RAM PC2700 - MSI Geforce 4 Ti 4200 - MSI KT-ULTRA2 hovedkort - AMD Athlon XP 2000+ - WDC 60GB (hadde fra før) - Creative 1024!Live lydkort (hadde fra før) - Nettverkskort (hadde fra før) Så til poenget. Når jeg starter maskinen, slår den seg plutselig av igjen etter 2 sek. jeg får ikke noe bilde/tekst på skjermen engang. Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Har du sjekket at ram'en er satt skikkelig i sporet sitt? Lenke til kommentar
Trillium Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Yepp det har jeg sjekket. Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Tyder på en kortsluttning... sjekk PSU, kontaktene og strøm kontaktene... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Piper den? Noen hovedkort slår automatisk av PCen hvis CPU-vifta ikke går, sjekk at den er plugget inn i Fan1 ellers tror kanskje HKet at den har stoppet og prøver å redde CPUen din (ikke sikker på om akkurat det kortet gjør det). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 gå rett inn i BIOS og sett cpu`en til d den skal være..eventuelt les av temperaturer osv.. Lenke til kommentar
Trillium Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Det er heller ikke problemet viirker det som. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Mulige løsninger (tar med alt jeg kommer på, noe er sikkert nevnt allerede) 1. Hovedkortet er stillt inn slik at det skal skru seg av hvis CPU vifte ikke virker. Pass på at CPU vifta er koblet til CPU fan header på HK, hvis vifta ikke har RPM sensor (3 ledninger) så få tak i en som har, plugg den i CPU fan headeren og skru funksjonen av i BIOS. 2. HK skrur seg av hvis prosessoren blir for varm. Ta av kjøleribba, rengjør, ta på ny kjølepasta sett den på igjen og pass på at den sitter skikkelig. -De neste punktene er mindre trolige da de sannsynligvis ville ført til pipesignaler fra pc'en: 3. CPU er ødelagt. Ta av kjøleribba og sjekk for knust kjerne (hjørner) eller svimerker (spes på undersiden).. 4. Pass på at CPU sitter skikkelig på plass i sokkelen. Demonter kjøleribba og ta ut cpu. Sett den inn igjen og pass på at den sitter nedtil hele veien rundt (temp sensor i sokkelen kan presse cpuen opp) 5. Ta ut allt bortsett fra CPU, 1 minnebrikke og skjermkort og prøv å starte maskinen Lenke til kommentar
Trillium Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Takk for all hjelp folkens, skal prøve ut det du sa Lynx, hvis det ikke virker da kommer jeg tilbake. Lenke til kommentar
IceBreaker Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har noe av det samme problemet, har nemlig nettopp kjøpt et chieftec MX-01BL-D kabinett. Men når jeg prøver å starte så piper det, og det står at cpu vifta ikke er plugga inn, men da jeg tok opp siden av kabinettet for å sjekke så funka vifta fint den, og etter et par sekunder så slår PC'n seg av. Noen forslag til hva som er feil? har prøvd forskjeligge vifter og alt... Lenke til kommentar
jance Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg hadde samme problem en gang og hvis jeg ikke husker helt feil, så var det feil kopla opp på reset og power kablene inn på hovedkortet. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hjalp en venn av meg med samme problem, det viste seg at han ikke hadde fjernet skruefestene i kabinettet som ikke passet til skruehullene på hovedkortet, og poof, en liten kortslutning. Fikk nytt HK på garantien... Lenke til kommentar
IceBreaker Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 jance, prøvde det du sa om power og restart knappen, men samme problem ennå, noen andre forslag? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 IsBryter: Hvis CPU-vifta ikke er koblet til Fan1 skjønner ikke HKet at den går rundt, skjedde med meg på et Abit KT7A, ganske idiotisk lagd at Fan2 satt nermest CPUen på det kortet, selvfølgelig plugger man inn vifta der...:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå