Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget meg en ny PC

- Chieftec Dragon Medium 360W sort

- Twinmos 512MB DDR-RAM PC2700

- MSI Geforce 4 Ti 4200

- MSI KT-ULTRA2 hovedkort

- AMD Athlon XP 2000+

- WDC 60GB (hadde fra før)

- Creative 1024!Live lydkort (hadde fra før)

- Nettverkskort (hadde fra før)

Så til poenget. Når jeg starter maskinen, slår den seg plutselig av igjen etter 2 sek. jeg får ikke noe bilde/tekst på skjermen engang. Kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulige løsninger (tar med alt jeg kommer på, noe er sikkert nevnt allerede)

1. Hovedkortet er stillt inn slik at det skal skru seg av hvis CPU vifte ikke virker. Pass på at CPU vifta er koblet til CPU fan header på HK, hvis vifta ikke har RPM sensor (3 ledninger) så få tak i en som har, plugg den i CPU fan headeren og skru funksjonen av i BIOS.

2. HK skrur seg av hvis prosessoren blir for varm. Ta av kjøleribba, rengjør, ta på ny kjølepasta sett den på igjen og pass på at den sitter skikkelig.

-De neste punktene er mindre trolige da de sannsynligvis ville ført til pipesignaler fra pc'en:

3. CPU er ødelagt. Ta av kjøleribba og sjekk for knust kjerne (hjørner) eller svimerker (spes på undersiden)..

4. Pass på at CPU sitter skikkelig på plass i sokkelen. Demonter kjøleribba og ta ut cpu. Sett den inn igjen og pass på at den sitter nedtil hele veien rundt (temp sensor i sokkelen kan presse cpuen opp)

5. Ta ut allt bortsett fra CPU, 1 minnebrikke og skjermkort og prøv å starte maskinen

Lenke til kommentar

Har noe av det samme problemet, har nemlig nettopp kjøpt et chieftec MX-01BL-D kabinett. Men når jeg prøver å starte så piper det, og det står at cpu vifta ikke er plugga inn, men da jeg tok opp siden av kabinettet for å sjekke så funka vifta fint den, og etter et par sekunder så slår PC'n seg av. Noen forslag til hva som er feil? har prøvd forskjeligge vifter og alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...