Drittsekken Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Hei Tenkte å leke litt med fler-eksponering. Finner ingen måte å gjøre dette på med mitt Nikon D70. Noen som vet hvordan/om dette kan gjøres? Evt. noen som vet hva det heter på engelsk? Jeg har bare bruksannvisning på engelsk. Endret 23. november 2005 av Drittsekken Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du tar bildene som vanlig og kombinerer dem senere på datamaskinen. De fleste bilderedigeringsprogram vil ha en funksjon for det. Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Hvilken funksjon er dette i CS2?? Endret 25. november 2005 av Mikkle Lenke til kommentar
D70fan Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei Tenkte å leke litt med fler-eksponering. Finner ingen måte å gjøre dette på med mitt Nikon D70. Noen som vet hvordan/om dette kan gjøres? Evt. noen som vet hva det heter på engelsk? Jeg har bare bruksannvisning på engelsk. 5196016[/snapback] Dette går nok ikke an på D70 - og de fleste nyere SLR. Det går an på enkelte nyere Pentax filmbaserte - og på nye Nikon D200. Heter Double Exposure på engelsk.... Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Tenkte å leke litt med fler-eksponering. Som flere skriver så har dette lite for seg å gjøre 'in-camera' på digitalt. Ta heller flere eksponeringer og sett dem sammen i Photoshop. Det krever at du lærer deg litt grunnleggende ting dog. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvilken funksjon er dette i CS2? Image/Apply Image med blendingmode Add eller legge bildene på forskjellige layers og justere på blendingmode og opacity. Hvis du bruker layers så kan du justere på hver bilde uavhengig i etterkant for å få den effekten du vil. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvis du har tilgang til Photoshop CS2 kan du bruke HDR på file>automate>merge to HDR. Dette krever at du tar et par bilder på ulike lukkertider, men med samme blender, slik at du oppnår forskjellige eksopneringer. Du må bruke stativ for å få det beste resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå