stoolman Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Patriot er neppe den mest kjente produsenten av minnemoduler her til lands. Men navnet bør du notere deg først som sist. Les mer Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Syntes DDR brikkene klokket elendig.. Men DDR2 brikkene var det mer fart i, thumbs up! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mine Geil Value 2x1GB (def 3-4-4-8) brikker kjører på 2.5-3-3-5-2 på 216x2 på standard volt - dønn stabilt - har kjørt dette i en måned nå. Minnebåndbredden er ca 4950/4900 ved denne instillingen. Synes mildt sagt Patriot DDR brikkene var ræva med tanke på at de går ut med at det er overklokkingsbrikker. Value-Rammen min kosta 1750 spenn for 2GB. Med tanke på at Patriot-brikkene koster ca 2500 spenn er dette veldig lite imponerende. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Noen som vil tippe pris på 2gb ddr2? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er jo bra, selv om overklokking gikk dårlig. Så det er nok maaange rundt her som ikke overklokker i det hele tatt, så burde jo disse ram brikkene være egnet for de som vil ha 2GB. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er jo bra, selv om overklokking gikk dårlig.Så det er nok maaange rundt her som ikke overklokker i det hele tatt, så burde jo disse ram brikkene være egnet for de som vil ha 2GB. 5196033[/snapback] Men det er flere av de som klokker som vil ha rask samt mye ram og enda ikke gått over til DDR2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Noen som vil tippe pris på 2gb ddr2? 5196026[/snapback] DDR2 er generelt litt billigere enn DDR. Særlig på høye kapasiteter. Så jeg vil tippe rundt 2000 kr. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 De DDR 2 brikkene var av intresse når jeg går over til denne standarden, foreløbig kjører jeg DDR og der er VX brikkene fra OCZ meget bra Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 dette var prisen på ddr2 brikene i uke 46: 2995,- hos MPX vet ikke hvorfor de ikke er på mpx sine hjemmesider lengre Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hadde 2 x 1 modulene til patriotene selv en periode. Klarte 220 med de. Ikke akkurat så mye å skryte av. Derimot syns jeg Ballstixene fortjener en test snart. Med rette prosessoren klarer mine en HTT på 280 dønn stabilt. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Får Disse brikkene om noen dager. Skal vistnok klare nærmere [email protected] Hadde bestillt Patriot DDR brikene, avbestillte dem da jeg ikke fant noen tester som bekrefet av dem var så overklokk-vennlige som produsenten skulle ha det til. Endret 23. november 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Med tanke på tilgangstidene vil jeg ikke si at brikkene er dårlige... ikke i det hele tatt faktisk... Det er dog en ny revisjon av disse brikkene ute... og de skal visst greie opp mot 250-260 HTT.... men dette gjelder jo ikke bare Patriot... flere andre merker med high end 2 GB-sett sliter med det samme.. DDR2 brikkene blir å finne igjen om et øyeblikk... men ligger under PC4200 ikke under PC 5400 eller 5600... Syns å huske at prisen var det som ble oppgitt tidligere i denne tråden... Og... de klokker avsindig bra.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg kjøpte mine Patriot 2GB DDR1 brikker for 1995,- hos MPX (de hadde tilbud). Fikk hakeslipp når jeg så prisen og hva jeg fikk for det. Er storfornøyd! Velger gjerne ukjente merker, husker jeg kjøpte GeiL når de dukket opp hos PSdata. Har ikke overklokket mine enda. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg er fornøyd med mitt DDR1-sett. Overklokker ikke. Så for 1995,- for noen måneder siden vil jeg si de var et veldig godt kjøp. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mine Geil Value 2x1GB (def 3-4-4-8) brikker kjører på 2.5-3-3-5-2 på 216x2 på standard volt - dønn stabilt - har kjørt dette i en måned nå. Minnebåndbredden er ca 4950/4900 ved denne instillingen. Synes mildt sagt Patriot DDR brikkene var ræva med tanke på at de går ut med at det er overklokkingsbrikker. Value-Rammen min kosta 1750 spenn for 2GB. Med tanke på at Patriot-brikkene koster ca 2500 spenn er dette veldig lite imponerende. 5196024[/snapback] Value brikkene dine vil ikke yte bedre enn patroit brikkene pga. tilgangstider... At du har høyere båndbredde kan skyldes høyere cpu hastighet, da dette har veldig mye å si på resultatene.. @stoolman: hvilken cpu hastighet testene ble gjort på hadde vert litt morsomt å se kansje? Det har jo ikke så mye å si, er jo hastigheten og tilgangstidene som er intressante, båndbredde og latncy vil jo forandres fra system til system uansett... Men jeg mistenker ddr1 minnet til å yte best med laveste tilgangstider, når cpu er lik... Synes kansje du burde gjøre et poeng ut av dette også... Men uansett en fin test Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har hat dårlige erfaringer med patriot brikker og A8N hk, den ene brikken funka ikke hele tiden. De DDR2 brikkene så ganske bra ut, bare synd jeg bruker DDR og alerede har et 2GiB sett da. mine OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition har like lav timings og koster mindre en KitPatriot 2048 MB PC3200 Dual Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 sikkert bra brikker det der. bare så synd jeg bruker ecc/reg.. og derfor ikke kan bruke de.. hadde hvert fint om det hadde hvert tester av ecc-reg brikker også.. og ikke bare non-ecc brikker... Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei, flott med test, men dette bærer kanskje mer preg av å høre til på overklokking.no, det er mange som leser på hw.no trenger litt mer info, feks en sammenligning. Jeg feks lurer på om disse er bedre: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 billigere, mer kjent merke og samme teoretiske timings Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei, flott med test, men dette bærer kanskje mer preg av å høre til på overklokking.no, det er mange som leser på hw.no trenger litt mer info, feks en sammenligning. Jeg feks lurer på om disse er bedre: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 billigere, mer kjent merke og samme teoretiske timings 5197981[/snapback] Hvis man ser bort ifra overklokkingsegenskaper, så er de brikkene helt identiske mtp ytelse mot de som er testet her.. morealen er da, kjøp det som er billigst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå