Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne airbag?

leif666

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ford Scorpio 1996mod. som jeg skal strippe for deler, og sette over i en eldre mod.

Jeg skal flytte over motor, gir, oppheng, bremser + alt invendig.

Hva skjer når jeg begynder å demontere? Risikerer jeg at airbagene plutselig går av? det er jo sikkert litt u-behagelig :hmm:

Hva kan jeg gjøre for å¨unngå dette?

Ja, jeg kobler selvsagt fra batterier først, men er det ikke et backup batteri? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du kobler fra bateriet og lar det være frakoblet en stund tror jeg ikke det er noe fare. Har hatt ute begge airbagene på en 99 Jeep Cheeroke, og der fikk vi beskjed fra verstedet at vi bare skulle koble fra bateriet og vente 15 - 60 minutter så skulle det ikke være noen fare.

Lenke til kommentar
Er ikke det en flaske med luft (eller hva faen de bruker til å blåse de opp med) du kan koble fra da? Elns :hmm:

5197658[/snapback]

Nei?

Er vell en gass, har hørt den er ganske varm da den kommer ut i 300km/t.

Tror det er forskjellig fra merke til merke hvordan airbagene fuker...

Btw; Måk en slegge i fronten :)

Lenke til kommentar
Tipper det er rush å sitte i førersetet og skru, så plutselig får man en uforventet airbag i trynet.. :p

5228676[/snapback]

Ja, jeg skal love deg jeg var passe nærvøs når jeg demoterte de :eek:

Offtopic:

Skal du ha froskeinteriør i en 92->94 modell? Bilder, bilder :)

5229316[/snapback]

Jep. Jeg kjøpte først en 1988mod Ford Scorpio 2.9 ghia.

Så kjøpte jeg en 100% feilfri Ford Scorpio 2.9 Cosworth Automat 1996mod.

Jeg synes personlig 1996modellen ser talentløs ut, så jeg skal flytte motor, girkasse, oppheng, bremser + alt elektrisk + interiør over i 1988mod.

Han jeg kjøpte 1996modellen av ble passe forvirret når jeg sa at jeg skulle bruke bilen hans til delebil :evil:

Tror jeg blir den første, og eneste som har gjort dette. Det er jo litt kult. Men som en liten advarsel vil jeg si at det er minimalt som passer sammen, og det er sykt mye sveising og tilpasning som må til.

Jeg skal få tatt noen bilden og laste opp etter hvært. Men de legger jeg i denne tråden Styling av Ford Scorpio?oki :yes:

For 3 år siden bygget jeg en annen scorpio fra bakhjul automat til 4x4 ghia med sort skinninteriør. Solgte den for ca et år siden, og nå går den rundt i Bergen.

Bilder av den nedenfor.

post-55244-1133482500_thumb.jpg

post-55244-1133482552_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...