jtsorensen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei Jeg har utviklet en liten j2me-applikasjon og fått laget jad og jar filer. Jeg har lagt dem ut på nettet og laget en hjemmeside med peker til jad filen. Når jeg går inn på mobilen og skal laste jad filen ned får jeg bare opp tekst. Her står det versjon, platform osv. Det kommer ikke noe opp om installasjon av applikasjonen !?! Noen som har en aning om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg tror filene må ha riktig MIME-type for at det skal fungere. Jeg googlet, og det ser ut som om jar-fila skal ha application/java-archive og jad-fila text/vnd.sun.j2me.app-descriptor Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Takk for respons. Jeg la til mime-typene som du sa. Men allikavel fungerer det ikke. Det virker som den åpner jad-filen istedenfor å laste den ned ?! Kan det være at noe er gale med innstillingene mine på min nokia telefon? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Det må ha vært noe delay på serveren... at den ikke hadde registrert mimetypene... for nå fikk jeg installert programmet. Uansett, takker for hjelpen. Lenke til kommentar
___ Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det må ha vært noe delay på serveren... at den ikke hadde registrert mimetypene... for nå fikk jeg installert programmet.Uansett, takker for hjelpen. 5196082[/snapback] Du har ikke vurdert å bruke bluetooth til å laste opp programmene du lager, til din mobiltelefon? I utviklingssammenheng der man gjerne trenger å gjøre dette flerfoldige ganger så er dette den kjappeste måten å gjøre det på. Werner Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Du har ikke vurdert å bruke bluetooth til å laste opp programmene du lager, til din mobiltelefon? I utviklingssammenheng der man gjerne trenger å gjøre dette flerfoldige ganger så er dette den kjappeste måten å gjøre det på. Werner 5202099[/snapback] Hvordan går jeg gjort dette på enklest mulig måte da? Med tanke på å sette opp bluetooth osv.? Lenke til kommentar
___ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du har ikke vurdert å bruke bluetooth til å laste opp programmene du lager, til din mobiltelefon? I utviklingssammenheng der man gjerne trenger å gjøre dette flerfoldige ganger så er dette den kjappeste måten å gjøre det på. Werner 5202099[/snapback] Hvordan går jeg gjort dette på enklest mulig måte da? Med tanke på å sette opp bluetooth osv.? 5259497[/snapback] Når jeg har pairet telefonen og bluetooth-adapteret, er det bare å sende filer til telefonen. Når jeg sender en jar-fil, så spør telefonen hvor jeg skal legge fila. Så er det bare å kjøre fila. Oppsettet er rimelig enkelt. Putt i USB-dongelen, bruk Windows sine drivere. Sett telefonen i søkbar modus, og pair telefonen og PC'en. That's it. Ihvertfall med min Sony Ericsson K700i og et D-Link bluetooth-adapter. Funker sikkert også på andre bluetooth-telefoner og andre adaptere. Werner Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvis du ikke har fått det til enda: Gå inn på Mobstorage, der kan du laste opp filen din og hente den ned med mobil. (Du får en kode som du taster inn på et tekstfelt på wap.mobstorage.com) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå