howzer Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg lager et nytt emne på dette, siden jeg lurer på om det kan være et generelt problem, dette her. Jeg kjøpte en 50-pakning med DVD+R Verbatim-plater fra Komplett. Disse er da MCC-004, som skal være meget bra kvalitet. Likevel har jeg problemer med brente plater. En plate klarte den ikke å lese alle filer riktig fra, og alle ser ut til å lage merkelige lyder når jeg setter dem inn i en Pioneer DVD-106 i en annen PC. Derimot fungerer en 25-pakning med andre Verbatim-plater (MCC 02RG20) helt utmerket, uten en eneste feilbrenning så langt. Jeg har siste Nero 6, samt siste offisielle firmware for brenneren fra NEC. I denne tråden på cdfreaks.com får jeg inntrykket av at disse Verbatim-platene (MCC-004) ikke er av kjempekvalitet likevel? "I was expecting better from the 16x Verbatim" I en annen tråd ble det foreslått at jeg brenner på 12x, hvilket jeg vil teste, men burde ikke en såpass grei brenner som 3520A takle såpass gode plater som Verbatim på full brennehastighet? (Tillegg: Hvordan tolker man diskkvalitetsscanningen i Nero?) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 I denne tråden indikeres det at MMC-004-platene fra Verbatim ikke akkurat er av topp kvalitet: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=135625 Dette stemmer ikke helt med det folk i dette forumet har skrevet? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Alt kommer ann på fabrikk og produksjonsserie. Det vil alltid være forskjeller i kvalitet - men normalt sett bare små forskjeller. Selv har jeg hatt defekte MCC004 fra Moser Baer fabrikken i India (Tråd: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=144378 ) Den siste tråden du linker til ville jeg ikke tatt for seriøst - det er snakk om plextor brenner og plextor er ikke bra på 16x brenning, jeg får mye relativt dårlige resultater med plextor på 16x uansett plate type. Lenge siden jeg har brent noe med ND-3520 så jeg vet ikke hvor bra kvaliteten på denne er på 16x. Har du prøvd andre plater på 16x hastighet? Evt har du prøve platene dine på en annen 16x brenner? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har ikke prøvd på en annen 16x-brenner, men driver nå og brenner den ene DVDen på 4x for å se hvordan det går. Det er nemlig et spesifikt sett data som lager problemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå