Gå til innhold

3D - internett i utlandet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål om trådløst internett og håper jeg er i riktig forum. :no:

 

Jeg har planer om å jobbe fra Puglia, Italia et halvt års tid, og trenger internettforbindelse med jobben her hjemme. Problemet er at det ikke fins telefonlinje i huset jeg skal bo, så jeg er avhengig av trådløs forbindelse.

 

Hva trenger jeg av abonnement og ”hardware”? Helst vil jeg slippe å kjøpe en dyr 3D-telefon med kamera og en masse minne og sånn – det eneste jeg trenger er en god (ikke gprs) internettforbindelse. Men noe må jeg nok skaffe meg - i dag ringer jeg på en gammal Nokia 1100. :roll:

 

Er det mest hensiktsmessig å tegne abonnement i Italia eller her hjemme? Andre smarte tips til en stakkar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ment for å kverulere, men bare for å etterlate ingen tvil. Du mener 3G ikke sant? Ikke 3D?

 

3G er tredje generasjons mobilnettverk, med hastigheter opp mot 400 kbit/sek.

 

Jeg tror jeg vil anbefale deg å kjøpe et kort til PC (vet ikke om dette bare finnes til bærbare PC'er) med 3G. Her kan du da sette inn et eget og billig italiensk simkort og surfe. Da slipper du å kjøpe noen ny mobil, men bare et slikt kort.

Lenke til kommentar

Du må skaffe deg et 3G PCMCIA kort (til bærbar pc) som koster rundt 1000 lappen.

Så må du sjekke opp mobiloperatører i Italia om de har 3G dekning der du bor.

Sjekk også at de har et eget abb. spesielt til de som vil surfe via 3G, hvis ikke må du jo betale pr nedlastet KB :\

Lenke til kommentar

Du må skaffe deg et 3G PCMCIA kort (til bærbar pc) som koster rundt 1000 lappen.

Så må du sjekke opp mobiloperatører i Italia om de har 3G dekning der du bor.

Sjekk også at de har et eget abb. spesielt til de som vil surfe via 3G, hvis ikke må du jo betale pr nedlastet KB :\

Lenke til kommentar

Fantastisk - takk skal dere ha! :w00t:

 

Men hvilket pc-kort vil man ha? Option? Netcom? Sony Ericsson?

 

Og prisen - jeg finner bare produkter mellom 2500,- (m. abonnement) og 3900,- (uten abonnement)!

 

Nå er ikke prisen det viktigste, for jeg har tenkt til å tvinge sjefen til å kjøpe dette til meg. :innocent: Faktisk er det viktigere at produktet er utsøkt, fleksibelt til alle forhold og ikke minst enkelt å bruke selv for en lok-hans som meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du MÅ ikke ha PCMCIA kort, det kan være like greit å kjøpe en 3G-telefon, koster ikke så mye lenger. Men! Det kan godt hende at det ikke er bygd ut UMTS i Puglia uansett hva utbyggingsskjema viser. Da er det mye større sjanse for at det er støtte for EDGE. Det fungerer fint til mail og enkel surfing. F.eks. kan det fungere fint med en Nokia 6230 koblet til via Bluetooth eller kabel, på EDGE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...