Singh tha king Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har nå tenkte lenge på hvilken mobile jeg skal ha med hensyn på øknomia og mobilens funksjoner. Nå har jeg bestemt meg for en N6680 for 3000kroner innkludet abonnement. Synes det er en grei pris. Så det jeg lurer på er hva er ulemepen til denne telefonen og eventuelt fordeler? Ser ut som bra knapper i forhånd til N70, synes de vas _for_ små. Hvor lenge holder batteriet med litt ringing, sms og litt annet? Er den så stor som alle skal ha den til å være? Knirker kameradekslet like mye som N70? Er den mye treger i menyene enn K750i? Noe annet jeg bør vente meg? Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har nå tenkte lenge på hvilken mobile jeg skal ha med hensyn på øknomia og mobilens funksjoner.Nå har jeg bestemt meg for en N6680 for 3000kroner innkludet abonnement. Synes det er en grei pris? Du får telefonen for omtrent 2000 kr med abonnement, men det avhenger selfølgelig etter hvilket abonnement du velger. Så det jeg lurer på er hva er ulempen til denne telefonen og eventuelt fordeler?Ser ut som bra knapper i forhånd til N70, synes de var for små. N70 er "storebroren" til N8860 er selvfølgelig noe bedre. Personlig liker jeg N8860 noe bedre. På N70 er det generelt små forandringer bl.a. av menyen, eg noen tekniske spesifikasjoner, men det kan du selv lese på Nokia sine sider. Som du nevner er tastaturet på N8860 en del ganger bedre enn på N70. Dette er nevn i flere store tester. N70 ser noe bedre ut, men jeg synes personlig at N8860 ligger mye bedre i hånden, og tastene er et stort pluss. Hvor lenge holder batteriet med litt ringing, sms og litt annet? Er den så stor som alle skal ha den til å være? Bateritiden varierer mye etter hvordan dekningen er der du bor. Jeg bor utenfor Stvg, med relativt god 3G dekning, ringer en del og bruker mobilen som MP3 spiller sammen med et COSS Porta Pro. Jeg må ærlig si at jeg ikke er sikker på hvor ofte jeg lader telefonen, ikke et stort problem med andre ord. Kan se for meg at det er hver tredje dag eller noe i den duren. Telefonen er "stor" i forhold til flere telefoner på markedet i dag, men sett opp mot funksjonene og flere ande 3G mobiler er den ikke noe spesielt stor. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Da ser det ut som om det blir denna da. Skal kjøpe denne med tele2 abbo. for 1299,- alt innkludert blir 3000kroner. Siden jeg ikke trenger 2mp, radio eller mp3 spiller som N70 og i tillegg til at jeg sparer 1000,- med å kjøpe 6680, ser det ut som mye bedre valg. I tillegg skriver jeg en del meldinger, og da er tastene ganske viktige. Hva med kameradekslet? knirker det veldig mye? er det lett å skifte mellom nettene? mellom GSM og UMTS? har hørt at det var noen som hadde problemer med det. Lenke til kommentar
durettus Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei Jeg kjøpte 6681 for syv uker siden, og den har jo det samme kameradekselet som 6680. Det har begynt å knirke i det siste ja, og det sitter litt løst (man kan "vippe" det to milimeter hver vei). Fjøren er stram nok siden man etterhvert får teken på hvordan telefonen bør håndteres. Nå ser jeg på kameradekselet bare som en liten bagatell. Og viss du skal se lyst på det, så koster det ikke allverdens med et nytt mobil-deksel hvis det gamle blir for ille (Dessuten behandler man automatisk telefonen forsiktigere enn vanlig, og det er bare positivt!) Viss batteritiden er lik som på 6681, er jeg enig med Dolce_vita: Den er gudd. Den holder i ca 5 dager viss den ikke brukes veldig heftig. Herlige knapper, og veldig lydløse i forhold til mange andre telefoner! Ikke tenk på størrelsen. Den er stor, men dermed er den bedre å holde etc, pluss at det fører til at alle synes mobilen ser "sinnsykt nice" ut. Nå har ikke jeg de trangeste bukselommene i verden da... Pass godt på skjermen, for den, som på alle andre telefoner, får mye småriper etterhvert. Jeg prøver å få tak i slike plastikkting som beskytter skjermen når den er ny. Lykke til med kjøpet:) Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Jo, takk skal du ha. Da har jeg bestilt den. er det lett å ta av front og bakdekslet til mobilen? Er det mulig å få tak i svart deksel, begge sider? Det surrer så utrolige mange spørsmål oppi hodet på meg nå. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Nå er min N6680 et halvt år. Har ikke ei eneste ripe på skjermen! Har mista telefonen på brostein to ganger, men ingen synlige merker.. noe som faktisk forundrer meg, men klager ikke. Du får kjøpt nye deksler for 150 kr også i svart. Da får du front, bakstykke og nye taster. Om jeg ikke tar feil var det på qxl.no Lykke til med kjøpet. Bare skrik hvis spmål Lenke til kommentar
durettus Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Om det er lett å bytte deksel? Den ha ikke x-press on deksler, så du trenger et spesial-verktøy, men det får du nok tak i/låne et sted. Med verktøyet går det nok greit. Dolce_: Ikke en eneste ripe? Ikke engang slike syltynne som du bare ser fra bestemte vinkler? Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ikke en eneste ripe, 100% plettfri fra alle vinkler Vertøyet selges bl.a. på ClasOlson. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 får man kjøpt sånn plastikk papir for å ha på skjermen hos Clas Olson? Hvor mye koster et par stykker? er det lim under de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå