pack Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) hei.. har et problem her! jeg prøvde laste ned programmet 3d marks i går.. nedlastning ble ikke ferdig på grunn av internett problemer så orket jeg ikke å laste ned på nytt.. Problemet: neste dag når jeg skulle skru å på pc'n var den tregere enn ellers.. når jeg kom inn på windows til skrivebordet var oppgavelinjen og start menyen i windows 98 utseende (har xp) netverks-kortet finner ingen netverk... jeg tenkte at nedlastningen fra gårsdagen kunne ha ødlagt noe så jeg prøve systemverktøyet ``systemgjenoppretting`` men absolutt alle punktene var borte noen som har vrt bortig noe lignende før? eller noen som har noen iddeer!? Noen som har hatt problemer med å laste ned 3d marks før? Trenger hjelp!! pc'n er nesten helt ny!! Her er litt specs: HK: Gigabyte ga-k8nf triton CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2,2ghz MINNE: OCZ 1024mb dual channel ddr400 pc3200 HD: Seagate 250gb GPU: gigabyte GeForce 6600 GT 128mb OS: windows xp home ed.. Alle svar blir motatt med takk:) Endret 23. november 2005 av pack Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvilken sikkerhetsprogramvare har du? Lenke til kommentar
pack Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 har en et norman program som jeg lastet ned bare.. men det funket ikke noe spessielt bra... det fulgte med et norton program med hovedkortet men har mistet cd'en derfor har jeg ikke noe bedre.. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 har en et norman program som jeg lastet ned bare.. men det funket ikke noe spessielt bra... det fulgte med et norton program med hovedkortet men har mistet cd'en derfor har jeg ikke noe bedre.. 5196166[/snapback] For det første vil jeg bare si at jeg ikke tror det er pga. 3D marks programmet du lastet ned, i alle fall ikke siden du hverken åpnet filen, eller den ble ferdig lastet ned. Og for det andre vil jeg bare si at det ikke er noe galt med norman som antivirus. Jeg har prøvd norman, norton og avg. Selv er jeg mest fornøyd med AVG, og minst fornøyd med norton. Norton er kanskje det programmet som er mest i veien, den søker til mest ubeleielige tider. Derimot finner den mer eller mindre ALT av virus, og reklameprogrammer (reklameprogrammene bør du egentlig ta hånd om med andre programmer som spybot search and destroy), men desverre klarer Norton veldig skjeldent å slette virusene. Du får alltid beskjed om at de er umulige å slette, og må derfor selv inn i safemode, for å ta hånd om problemet. --- Når det gjelder ditt problem her så vet jeg egentlig ikke. Hva jeg hadde gjort, 1. Funnet ut om sidene du lastet ned 3D marks fra var troverdige, det kan jo alltids hende en liten cookie har lastet seg selv ned, og spiser av prosessoren din. 2. Jeg hadde tatt en skikkelig grunding titt i oppgavebehandlingen. Overvåket CPU aktivitet, og sett om det var noen prosesser som tok mye. Hvis du da finner noen sånne prosesser, finn ut hva det er og, om du trenger dem. 3. Jeg hadde lastet ned og kjørt Ad-aware og Spybot: Search and destroy. 4. Kjørt ett antivirus program. --- Lykke til ! Lenke til kommentar
pack Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 greit.. men jeg får ikke kjørt norman på min pc akuratt nå fordi den trenger en oppdatering eller noe sånt... jeg har kjørt ad-aware, men det var ikke noe spesielt jeg fant der... Jeg gikk inn på kontrollpanel og inn på programmet legg til/fjern programmer for å fjernet norman siden det ikke fungerte.. men dette fungerte heller ikke... jeg prøvde å avinstalere et annet program og det fungerte fint... D.V.S at det er noe feil med mitt norman program.. jeg gikk inn på en annen maskin lastet ned norton antivirus 2005 på en minnepenn for å så overføre det til min pc! men dette fungerte selvfølgelig ikke siden jeg hadde et virus program det fra før... 2 virus program er ikke bra... ikke sant? forresten så merket jeg at lyden på pc'n ikke fungerte i deg hele tatt.... ikke bra hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Du skal slett ikke se bort ifra at du har fått noe svineri. Gå til http://housecall.trendmicro.com/ og kjør (den tar noe tid, så hvis du sitter med treg linje prøv Stinger først). Last ned http://vil.nai.com/vil/stinger/ og kjør. Dersom noen av dem finner noe den ikke kan ta seg av synes jeg du bør starte ny tråd i kategori Sikkerhet; der bor det flere gode mennesker.... Hvis begge gir null resultat er vel sannsynligheten stor for at problemet er noe annet. Jeg ville også ha lastet ned http://www.majorgeeks.com/Microsoft_Window...ware_d4466.html og kjørt.... Bernt K Lenke til kommentar
pack Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Takk for forslagene berxter men problemet er at jeg ikke har internett på den pc'en som er ødelagt... har et virusprogram på pc'n som jeg ikke får slettet.. derfor får eg ikke lastet over noe nytt heller.. Har også nye problemer nå: når jeg skrur på pc'n virker alt fint i 5 sekunder.. etter det skrur cpu viften seg av og hoved kortet piper en lang tone som bare fortsetter.. sier dette noe mer for noen av dere?? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Takk for forslagene berxter men problemet er at jeg ikke har internett på den pc'en som er ødelagt... har et virusprogram på pc'n som jeg ikke får slettet.. derfor får eg ikke lastet over noe nytt heller.. 5201992[/snapback] Vel, høres mer ut som hardwarefeil for meg; skulle til å be deg prøve Stinger likevel, ettersom den får plass på en diskett og kan kjøres derfra, men gå'kke det, så får du prøve borteliminasjonsvekkmetoden for å isolere problemkomponenten(e). Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå