Gå til innhold

7800 GT vs 7800 GTX

sarpegutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som ikke står i guiden det ble linktet til er at GT kortet bråker mer hvis det er viktig, GTX har en bedre stock cooler. Man kan sette på en Zalman cooler eller noe, men da må man vel selv justere volten opp og ned etter behov? Hvis du ser på erfaringene på GT kortet er så mange som klager på at det støyer.

Lenke til kommentar
Hører såvidt mitt Gainward GeForce 7800GT når tunge 3D applikasjoner kicker inn, men bare såvidt! Så bråk er det på langt nær..

5198720[/snapback]

Jeg har selv et Gainward 7800GT kort med nVidia referanse kjøler og det høres ut som PCen skal ta av når jeg kjører opp 3D applikasjoner. Også i vanlig 2D/Windows bruk høres den godt. Jeg så meg nødt til å bytte ut den vifta og har nå bestillt meg en kjøleløsning fra Zalman.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=zmvf700cu&mcat=c45

Lenke til kommentar
Hører såvidt mitt Gainward GeForce 7800GT når tunge 3D applikasjoner kicker inn, men bare såvidt! Så bråk er det på langt nær..

5198720[/snapback]

Jeg har selv et Gainward 7800GT kort med nVidia referanse kjøler og det høres ut som PCen skal ta av når jeg kjører opp 3D applikasjoner. Også i vanlig 2D/Windows bruk høres den godt. Jeg så meg nødt til å bytte ut den vifta og har nå bestillt meg en kjøleløsning fra Zalman.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=zmvf700cu&mcat=c45

5199052[/snapback]

Når andre sier at de ikke hører kortet, er det kanskje fordi de har en så støyene PC ifra før at de sant nok ikke hører det? :D

Kan du kjøre denne Zalmanen på laveste volt hele tiden, eller må du manuelt regulere den opp ved 3D da?

Hadde vel egentlig klart meg med GT, men støysvakt kort er viktigere for meg. Så venter på at 512 MB GTX kommer på lager.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått den ennå, men jeg har tenkt å kjøre den på "silent mode" (5V) i første omgang for å se om det holder. Jeg kan si ifra når jeg har testet den.

Bytter også ut chipset kjøleren og CPU kjøleren (også Zalman) samtidig.. regner med støynivået går ned betraktlig etter dette.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...