MrLee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Skal vi starte pool på å se hvor lang tid det tar før de enten blir saksøkt av Lego eller må begynne å betale royalties? .p Lenke til kommentar
RBW Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 LaCie har nå kommet med en serie lagringenheter som er særdeles fargerike. Møt LaCie Brick. Les mer Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 My thoughts exactly ! Lenke til kommentar
albe Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Lego sin patent har vel gått ut for noen år siden? Mener ihvertfall å huske det. Så det er egentlig fritt fram å lage lego-kopier. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Heh, vittig konsept. Selv om jeg personlig ikke er noen fan av å ha mange eksterne disker på samme sted, kjøper jeg heller et kabinett og stapper fullt av interne disker. AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 hvordan går du frem når du skal koble dem til PCen da? eller tenker du "filserver"? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hvordan går du frem når du skal koble dem til PCen da? eller tenker du "filserver"? 5195549[/snapback] Tenker filserver ja. Er ikke mange eksterne disker d skal kjøpe før det er billigere å ha en filsserver, og filservere er mer fleksible også de har nettilkobling, du kan slå de på remote, de gir deg beskjed når harddisken sliter eller blir for varm, osv osv) AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Morsom design! Det er sikkert ikke alle som har omgivelser som passer bra med disse fargene men jeg synes konseptet var artig. Prisene er litt stive i forhold til å kjøpe interne disker + tomt diskkabinett, men det må man vel ofre for designen. Særlig de 2,5" med Firewire hadde stiv pris. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hvordan går du frem når du skal koble dem til PCen da? eller tenker du "filserver"? 5195549[/snapback] Tenker filserver ja. Er ikke mange eksterne disker d skal kjøpe før det er billigere å ha en filsserver, og filservere er mer fleksible også de har nettilkobling, du kan slå de på remote, de gir deg beskjed når harddisken sliter eller blir for varm, osv osv) AtW 5195558[/snapback] vel er ikke smart data tilgjengelig også fra eksterne disker? og disse må da kobles til en kontroller av ett eller annet slag uansett. velg det rette oppsettet og en kan fint skru diskene av og på fra en annen pc (linux anyone?). nåja, en får bedre sikkerhet om en skaffer seg en skikkelig raid kontroller (ikke den billigtypen som sitter på de fleste hovedkort i dag, er jo bare programvare og en dobbel disk kontroller) og noen interndisker i utskiftbare rammer med vifter... hmm, lurer på hvor pop det hadde vært fremover om en solgte en slik løsning med to disker i raid oppsett og plass til 6 andre. også selge disker ferdig i ramme ved siden av. ferdig filserver for hjemmebruk... Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Kjempemorsomt design ja, får bare håpe ikke at de blir forvekslet av unger som vil leke med legoklosser, og begynner å kaste dem rundt. :!: Lenke til kommentar
capy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 ah.. LEGO! herlig, men passer nok ikke inn noen steder her hjemme.. Nå kan jo de som har hjemmelaget kabinett av legoklosser oppgradere med stil! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hvordan går du frem når du skal koble dem til PCen da? eller tenker du "filserver"? 5195549[/snapback] Tenker filserver ja. Er ikke mange eksterne disker d skal kjøpe før det er billigere å ha en filsserver, og filservere er mer fleksible også de har nettilkobling, du kan slå de på remote, de gir deg beskjed når harddisken sliter eller blir for varm, osv osv) AtW 5195558[/snapback] vel er ikke smart data tilgjengelig også fra eksterne disker? og disse må da kobles til en kontroller av ett eller annet slag uansett. velg det rette oppsettet og en kan fint skru diskene av og på fra en annen pc (linux anyone?). 5195623[/snapback] For å få til dette, så er du jo unasett ha en annen PC? (med disse kontrollerene på). Hvorfor ikke da bare bruke interne disker? AtW Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vifte kun på de største utgavene? Trenger store disker mer kjøling enn små? I så fall nytt for meg... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) De var stilige, jeg fikk virkelig lyst på en! Får ønske meg penger til jul og kjøpe en i januar. Endret 23. november 2005 av @kd Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 de var bare kule da, læreren min kommer til og tenne helt på dem. Det er også riktig at lego har mista patenten på desiget av den gode, gamle lego klossen. Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 ah.. LEGO! herlig, men passer nok ikke inn noen steder her hjemme.. Nå kan jo de som har hjemmelaget kabinett av legoklosser oppgradere med stil! 5195803[/snapback] Som meg Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Når en harddisk blir full kan man enkelt plassere en ny på toppen og kapasiteten vil øke umiddelbart. Man må vel ha en kabel mellom diskene? Så uansett veldig stilige ut, moro hvis dette hadde kommet som kun kabinetter, siden prisene ikke var helt på topp! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Dette inspererte meg til å gjennomføre prosjektet mitt med et stilig Lego-kabinett! Tar en titt i worklog-delen for å få litt ideer, og begynner å planlegge. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Dette må være perfekt for meg! (Jeg som er Lego-samler) Så kan jeg bygge inn lagringsplass inni Legobyen min! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 morsomt konsept sånn jeg forstod det ut av teksten så er det bare å sette en ny klosse oppå en eksisterende klosse og det var det, men jeg har sett på nettsidene til lacie og jeg kan ikke si jeg har funnet hverken bilder eller tekst som beskriver dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå