Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny harddisk levert med bit av skrue

Marzo

Anbefalte innlegg

Var å hentet to Western Digital disker på posten i dag.

Når jeg skulle til å montere diskene oppdaget jeg at i det ene huller hvor man fester "feste_skruene" var det en bit av en skrue som stod igjen.

I mitt tilfelle bruker jeg plast skinner som plugges i alle tre monterings hullene og for å få skinnen

til å passe måtte jeg kutte av den ene plast tappen. Ikke 100% stødig!

post-11307-1132751642_thumb.jpg

Noen som har vært borti noe lignende før? Er ikke mulig å få ut skruen uten og evt bruke drill etc.. Noe som sier seg selv at jeg ikke kommer til å prøve på.

Disken lå i orginal forsegling, så dette tyder på at det er rester fra produksjonen

eller fra en test benk. Bør jeg bare sende den i retur?

Diskene står å formaterer nå og har ikke merket noen problemer med disse uten om dette.

Marzo

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt var disken innpakket i forseglet pakke fra produsent, derfor mener jeg at butikken ikke kan klandres! Velger derfor å ikke henge ut butikkens navn og rykte.

Kan også avkrefte for roac at det ikke er komplett i denne sammenheng.

Hvordan det skal være mulig å beskylle nettbutikken for denne feilen vites ikke.

For meg ser det ut som det er en bit av en skrue som sitter igjen. Under tvil kan det være et gjenge verktøy, men dette har vel en litt anderledes konstruksjon.

Legger ved et bedre bilde så kan dere dømme selv.

Skal sende mail til butikken nå å høre hva de har å si om saken.

Regner med å få byttet uten problemer.. Håper bare de kan møte meg på halvveien ved returen, å sender ny til meg før de har mottatt den jeg har.

(slikt har komplett alltid vært behjelpelige med ;) )

Ingen som har sett noe til slike tilfeller som dette før?

post-11307-1132784248_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Helt enig at det ser ut som en fabrikasjonsfeil. Jeg synes jeg ser antydninger til riper på venstre bilde og aluminiumsspon på høyre. Stemmer dette. Var posen bare forseglet med lapp eller var den sveiset igjen?

5195518[/snapback]

Den var sveiset og påtrykket logo fra fabrikk! Ikke spiselige fuktkuler/pose også. Identisk med den andre disken, uten noe mistenkelig! Mener ikke å kunne se noe spor av aluminiumsspon når jeg undersøkte disken. Det fremhevet seg veldig på bildene i forhold til hva jeg så med øynene.

Diskene er av typen Western Digital Caviar SE 8 250GB S-ATA

WD2500JD-00HBB0 Prod. 06 JUL 2005

Lenke til kommentar
Kan også avkrefte for roac at det ikke er komplett i denne sammenheng.

Hvordan det skal være mulig å beskylle nettbutikken for denne feilen vites ikke.

Litt avhengig av hvem som snakker, så kan en antistatisk pose med en klistrelapp som "forsegling" oppfattes som ny fra fabrikk. F eks komplett/datakjeden har en egen evne til å gjøre dette selv, samtidig som de har et dårlig rykte på seg for tidvis å levere brukt vare ut til ny kunde.

Det er tydeligvis ikke det som har skjedd her, og ja jeg er enig i at det nok er en produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...