Gå til innhold

Sanyo VPC-E6 EX eller et annet lommekamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesifikasjoner kan se veldig bra ut, men de har stort sett absolutt ingenting å si for bildekvaliteten, som tross er det viktigste med et kamera.

Ville heller valgt et kamera fra en anerkjent kameraprodusent, og ikke fra et av de mange elektronikkfirmaene som etterhvert har hoppet på bølgen med middelmådige produkter (noen få hederlige unntak finnes det...). 6 millioner pixler kan i slike tilfeller bety noe sånt som: "Vi har tatt en bitteliten bildebrikke, og presset seks millioner bittesmå sensorer inn på denne. Både bildebrikke og optikk er av elendig kvalitet og det skaper noe j*vlig med støy, men det driter vi i, for vi selger kamera på den måten"

Stor 3,0" LCD skjerm kan bety: "Vi har laget en svær skjerm, men av dårlige materialer. At det er umulig å bedømme bildekvalitet og få noe fornuftig ut av den, er ikke så farlig. Vi selger kamera på den måten".

I mine øyne er både megapixler og til dels også stor skjerm et medieskapt behov. Ikke se deg blind på spesifikasjoner.

Trygge merker er f.eks Canon, Nikon, Olympus, Sony, Fujifilm, Pentax, Konica Minolta og Panasonic.

Lenke til kommentar

Det er slik jeg også begynner å forstå det :hmm:

Hviss jeg nå ikke har missforstått, så burde størelse på bildebrikke også stått på utsiden.

Er det ikke den som kalles ccd brikke ?

og bør være på minst 1/2,5" ?

Fins det små kompaktkamera med den størelse på ccd brikke og 5-6MP og 4-5xZoom ?

Burde ikke størelse på billdebrikke burde stått på kamera, og med stor skrift på tester ?

Lenke til kommentar
Spesifikasjoner kan se veldig bra ut, men de har stort sett absolutt ingenting å si for bildekvaliteten, som tross er det viktigste med et kamera.

Ville heller valgt et kamera fra en anerkjent kameraprodusent, og ikke fra et av de mange elektronikkfirmaene som etterhvert har hoppet på bølgen med middelmådige produkter (noen få hederlige unntak finnes det...). 6 millioner pixler kan i slike tilfeller bety noe sånt som: "Vi har tatt en bitteliten bildebrikke, og presset seks millioner bittesmå sensorer inn på denne. Både bildebrikke og optikk er av elendig kvalitet og det skaper noe j*vlig med støy, men det driter vi i, for vi selger kamera på den måten"

Stor 3,0" LCD skjerm kan bety: "Vi har laget en svær skjerm, men av dårlige materialer. At det er umulig å bedømme bildekvalitet og få noe fornuftig ut av den, er ikke så farlig. Vi selger kamera på den måten".

I mine øyne er både megapixler og til dels også stor skjerm et medieskapt behov. Ikke se deg blind på spesifikasjoner.

Trygge merker er f.eks Canon, Nikon, Olympus, Sony, Fujifilm, Pentax, Konica Minolta og Panasonic.

5196652[/snapback]

Visste du at Sanyo er verdens største kameraprodusent? Sanyo er langt fra en middelmådig produsent som har "hoppet på bølgen".

Og skjermen til E6 er faktisk noe av det beste jeg har sett på et digitalkamera, med en oppløsning på 230 000 piksler og rask respons, bildekvaliteten er finfin og funksjonaliteten god.

Om du ikke selv har testet kameraet foreslår jeg at du gjør dette - jeg tror du vil bli positivt overrasket afseth :).

Lenke til kommentar
Er det ikke den som kalles ccd brikke ?

og bør være på minst 1/2,5" ?

Fins det små kompaktkamera med den størelse på ccd brikke og 5-6MP og 4-5xZoom ?

Mange små kamera har 1/1,8", og det er jo langt bedre. Tror f.eks Canon Ixus 700/750 og Nikon Coolpix 5900 og 7900 har dette. Derfor vil nok de sistnevnte normalt sett gi bedre bilder enn kamera med 1/2,5" brikke.

Lenke til kommentar
Stoler på deg Alastor :) Det er nok bare det at Sanyo ikke har fått fotfeste for dette i Norge da, slik at vi automatisk tror at de er nye på dette med kamera.

5198565[/snapback]

Nei, det er mer det at de produserer kameraer på oppdrag for andre :). Men de har begynt å satse mer på å ha sin egen range med kamera også, for å selge direkte til forbrukere.

Lenke til kommentar
Tja, jeg klarer selvfølgelig ikke å finne noe som backer opp mine egne påstander :). Så derfor er det ingen grunn til å tro at det jeg sier er rett - men dette er bare den informasjonen jeg har fått om selskapet, men i skriftlig form, finner ikke noe på nett dessverre..

5203845[/snapback]

Det stemmer nok det Alastor sier.

Jeg har lest at Sanyo er av de største på digitalkameraprodukjson. (for andre).

Men hvor jeg har lest det finner jeg ikke tilbake til nå.

Edit: Hvorfor denne meldingen kom to ganger vites ikke. Sendte den en gang.

Endret av sarom
Lenke til kommentar

Omtrent som Matshushita, som vel er et slags moderskap til både Panasonic og JVC? Eller det er vel kanskje mer at de lager kamera, mens andre merker kjøper de og setter sitt navn på de?

Tviler på at mer kjente merker kjøper fra de, men kanskje merker som er relativt nye i digitalkameramarkedet? Ellers er det mye av slik virksomhet i markedet. Sony lager blant annet bildebrikker og LCD skjermer for andre kjente produsenter, mens Pentax lager optikk til f.eks Casio kamera (ikke på samme måte som Carl Zeiss og Leica har lisensiert bort sin optikk til Sony og Panasonic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...