Dizzie_rascal Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har bygd meg en liten lekemaskin som primært skal brukes til litt å laste ned filer, litt photoshop og multimedia maskin da den er koblet til tven og stereoanlegget. Amd 64 939 3000+ winchester DFI N4 DGF 1024 twinmos (512x2) pc3200 med revoltec gold kjølere. (kjøpt brukt) Arctic cooling cpu fan Zalman passiv chipset kjøler 2x 250GB seagate s-ata 80GB WD p-ata Nec 3540 dvd brenner Samsung floppy. XFX geforce 6600 LE 256MB PCI-E med passiv kjøling OCZ kjølepasta (står at det er 99% sølv) Arctic cooling Silentium T2. Kjølepastaen er brukt på cpu og chipset. Nvidia Monitor viser til at cpu holder 26 grader. Bios viser at cpu holder 28 grader. Dette er vel idle, maskinen har stått på i tre timer nå, holdt på med hashing av filer i dc++ i første havltimen. Dette er med cpu vifte satt ned til 65% (noe som heter cpufan power i bios) Er det bare meg eller virker tempen usannynlig lav? Har oppdatert bios, men den viser fremdeles det samme. Noen som har en lignende oppsett som kan fortelle om normale temperaturer? Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er ikke usannsynlig lavt. Hvilken Arctic Cooling CPU kjøler har du? Jeg har AC Freezer 64 og samme kabinett og tempen ligger på 26-28 idle. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er nok en normal temp skulle jeg tro. Har selv en 3400+ (Socket 754) som kjører 400MHz høyere hastighet enn den du har og min ligger like over 30 grader idle og ca. 48 grader load. Nesten litt utrolig å tenke på at AMD sin forrige gen. CPU hadde en idle temp på ca. 45- 55 grader uten varmespreder! Snakk om forvandring Lenke til kommentar
Dizzie_rascal Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Er ikke usannsynlig lavt. Hvilken Arctic Cooling CPU kjøler har du? Jeg har AC Freezer 64 og samme kabinett og tempen ligger på 26-28 idle. 5197189[/snapback] Det er Silencer 64 Ultra- Jeg sammenlignet den med moren min sin sempron 2600+ 754 maskin, den ligger på over 30 i idle, men nå er det et micro atx system. Var morsomt dette, trodde ikke det skulle være såpass kjølig og samtidig så stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå