Gå til innhold

ny mus: razer cop. head vs logitech g5

ilex

Anbefalte innlegg

Tittet litt rundt på trådene som allerede eksisterte men klarte ikke ta noen avgjørelse rundt det.

Tenker først og fremst på Razer Copperhead eller Logitech G5.

Razer har kanskje litt lav profil, men det er vel mer en tilvenningssak. Største fordelen er at den kan brukes venstrehendt, men jeg har lest en del om folk som har problemer med denne musen. Er det fortsatt problemer eller har det blitt rettet opp i nyere drivere? Mener å huske at noen skrev at det var noe galt med selve hardwaren i musa og.

G5 er som alle andre musene til logitech kun for høyrehendte, ekstremt irriterende.

Så jeg lurer på om jeg skal sitte og bruke en logitech i venstrehånda (woho), eller gå for en små defekt razer? Avklaringer rundt denne problematikken tas imot :]

Takk takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Har hatt G5-en .... jeg er venstrehendt... og kan si en ting.. skal du game cs.. eller bf2.. så er vel spillene lagt opp sånn at du skal bruke HØYRE til musen... fordi tastatur bindings ligger spesielt til venstre...

Jeg har vendt meg til det... men.. må ihvertfall si.... IKKE ta G5... ta mx518 eller mx510... G5-en veier FOR mye... og det faktum at den er laser.. og ikke optisk(du ser ikke noe lys).. så har den problemer med å lese av noen matter... må råde deg til å IKKE ta G5.. ta mx518 eller mx510. eller en av razer musene!

Lenke til kommentar
Jeg har vendt meg til det... men.. må ihvertfall si.... IKKE ta G5... ta mx518 eller mx510... G5-en veier FOR mye... og det faktum at den er laser.. og ikke optisk(du ser ikke noe lys).. så har den problemer med å lese av noen matter... må råde deg til å IKKE ta G5.. ta mx518 eller mx510. eller en av razer musene!

5201074[/snapback]

må få presisere at både G5 og Copperhead er lasermus..

Lenke til kommentar

Av de musene jeg har i huset; Intelli 4, mx500, mx518, razer diamondback og copperhead, er sistnevnte helt klart best, foran diamondback. Begge to har en form som ligger fint i hånden, copperhead er litt høyere og dermed enda litt bedre, samt mer presis og ser enda tøffere ut. Har ikke prøvd G5, men med samme form som mx5** ville jeg ikke hvert i tvil om hvilken jeg ville valgt. Husk fortsatt at smaken er som baken og den beste metoden for å finne ut hvilken som passer deg er å prøve dem.

Lenke til kommentar
g5 og razer lider av akkurat de samme barnesykdommene, men det har kommet masse firmware updates til razer som sakte men sikkert fjerner de fleste av problemene.

Det er kommet firmware til G5 også Her Tenkte å kjøpe ei god mus med lunte, og om noen her har testa G5 med oppdatert firmware?

Lenke til kommentar

Vel, jeg gikk for en copperhead. Etter litt titting på forum så det ut som det meste var rettet på i nyere firmware.

Har vendt meg til tyngre mus nå, sittet å brukt mx900 og siste måneden lånt en mx1000. Var veldig deilig å kunne leve uten ledning men ble litt gal av ladinga på mx900'en. Mx900 blir nå redelegert til fjernstyring med den deilige rekkevidden på bluetooth, noe som du bare kan glemme med mx1000 :].

Så det er vel bare å bli vant til en lett mus igjen. Så blir det alright med en mus hvor jeg endelig kan bruke sideknappen ^^

Lenke til kommentar

uten vektene i G5, oppfatter jeg den som lettere enn f eks mx500 (som jeg hadde før). Så ikke kom og whine om at vekten er et problem med G5. Det er akkurat av den grunn der har lagt inn valgfrie vekter i musa.. Og de skifter du på 10 sek.

Jeg har G5 og er storfornøyd. Har maks vekter i musa, siden jeg foretrekker litt tyngde.

Finn en butikk (eller kompis) som har en av de aktuelle musene og prøv dem selv. Eneste som gir deg klart svar på hva som passer for deg :D

Lenke til kommentar

5201074[/snapback]

G5 har vekter som du kan bytte ut.

Siden du er venstrehendt så er vel Razer det beste valget for deg.

Har selv G5 og er storfornøyd, men jeg klarer ikke å bruke venstrehånden på den musa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har CopperHead: måtte inn med driverne for å omprogrammere DPI UP og DOWN fra høyre til venstre side. Knappene på høyre side er så godt som umulige å få tak i for høyrehente. Eller er jeg svært godt fornøyd :)

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...