skromt Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Noen som har en tutorial på: Hvordan eksportere data fra Oracle database/Visual Basic datasett til Excel vha en knapp i Visual Basic applikasjon.. Og kanskje hvordan man kan manipulere data i excel slik at du får det ut på den måten man vil. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg pleier å gjøre det enkelt og relativt simpelt. Si du data i en array (for eksempelets skyld) som av typen slik: Dim aData(2,2) as Single Så bygger jeg en streng i en for-løkke Dim strOutput as String = "" for i as Integer = 0 To aData.GetLength(0) - 1 for j as Integer 0 0 To aData.GetLength(1) - 2 strOutput = strOutput & aData(i,j) & ControlChars.Tab Next strOutput = strOutput & aData(i, aData.GetLength(1) - 1) & Controlchars.NewLine Next 'Kopierer til minnet Clipboard.SetText(strOutput) (Dette er det jeg husker i farten, så det er ikke sikkert den fungerer direkte...) Deretter er det bare å åpne Excel, velge en celle og lime inn. Vóila! Har også noen rutiner for å lage Excel-ark direkte, men de ligger hjemme. Skal se om jeg finner dem. Endret 23. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
skromt Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 OK=) høres bra ut! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 du kan jo bare lage en komma-separert fil... separere cellene med ; eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå