Gå til innhold

Problemer med P4 3.0 NW

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har problemer med overklokking av min P4 3.0 Northwood.

Har akkurat fått montert Thermaltake Big Typhoon, så temperatur er ikke et problem! :tease:

Jeg prøvde meg på 3.5 GHz og fikk blåskjerm rett før jeg kom inn i Windows.

Økte så kjernespenningen litt, og da kom jeg hvertfall inn i Windows. Prøvde å kjøre PCMark 04, men fikk blåskjerm igjen 1-2 min etter at PCMark startet.

Økte kjernespenningen til 1.6 V. (default er 1.525 V). På 1.6 V kjernespenning, får jeg ikke blåskjerm lenger, men alt låser seg! :hmm: Mus, tastatur.. ALT!

Tenker på å justere kjernespenningen enda litt opp, men er usikker på hvor mye jeg kan gi, uten at CPU tar skade?

Idle temp @ 3.5 GHz er 41 grader. Load (så lenge jeg fikk kjøre PCMark) @ 3.5 GHz er 48 grader.

I BIOS kan jeg justere kjernespenningen fra 1.525-1.8 Volt, men kan ikke tenke meg at 1.8 Volt kan være bra for denne CPU`en..

PS: Kjører divider 5:4 på RAM`en, med andre ord underklokket litt, så det er ikke den som stopper..

Trenger gode råd! :cry:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet hvor mye Volt man kan gi en P4 3.0 Northwood uten at den tar skade?? :ermm:

5205169[/snapback]

ikke gå over 1.6v, da må du ha kjøler på mosfets. slakk ned minne timings? øk minne voltage? sett agp/pci lock på 33/66 mhz

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar
Har du prøvd å øke volten til HK??

Det har jeg ikke prövd nei....visste ikke at man kunne det faktisk.. :hmm:

ikke gå over 1.6v, da må du ha kjøler på mosfets. slakk ned minne timings? øk minne voltage? sett agp/pci lock på 33/66 mhz

1.6v er det höyeste jeg har prövd...

Skulle vel ikke väre nödvendi å slakke timings på PC3200 minne som kjörer PC3100 hastighet?? Kjörer jo 5:4 divider..

Har låst agp/pci til 33/66 ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...