mikaelt Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har nå satt opp en Windows 2003 server, som er domenekontroller og terminal server. Serveren skal stå på en barneskole og skal brukes for å avlaste klientpc'ene, når de skal kjøre pedagogiske programmer. De skal bruke remote desktop for å logge seg på terminalserveren. En barneskole har jo mange brukere (unge brukere), derfor føler jeg at det er litt råflott å dele ut et unikt brukernavn til alle elevene. Derfor tenkte jeg at hver klasse skulle få et felles brukernavn, som f.eks 1klasse, 2klasse, osv... Hvordan vil det fungere når 10 elever som går i 2klasse skal logge seg på terminalserveren med samme brukernavnet? Vil da oppstå problemer? Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Fant ut svaret selv. For dere som lurer, så er det mulig å logge på flere brukere med samme brukernavn samtidig. Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Fant ut svaret selv. For dere som lurer, så er det mulig å logge på flere brukere med samme brukernavn samtidig. 5195223[/snapback] Hehe, ja.. Du setter opp hvor mange connections det er lov for en bruker og gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå