Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ta tilbake mail adresse


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg laget meg en mail adresse ifm at jeg opprettet et abonement hos en bredbånns leverandør.

Nå får jeg beskjed 8 måneder etter at denne adressen kommer til å bli tatt fra meg, og at det ikke var meningen at denne adressen skulle lages av kundene.

 

Hvordan skal jeg stille meg til dette, har leverandøren rett til å ta tilbake adresser som kundene på lovlig vis har opprettet.

Er det ikke kundens eiendom når adressen er valgt.

Jeg fikk et tilbud om 1 måned abonement som erstattning ca 2-300 kr.

 

Kan jeg nekte å gi denne fra meg.

 

Noen synspunkter.

 

Hilsen KAN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se en eneste grunn til at de vil ta fra deg emailadr om det er en vanlig adr. Så hva slags adr er dette egentlig snakk om?

 

Selv har jeg funnet ut at adr basert på ISP egentlig er ganske dumt, hva om du bytter til en annen leverandør. Pappa fikk problemmer med dette da vi byttet fra telenor til ngt, utrolig nok var telenor så snill at de forward'a alle mailene i 2 mnd etter at abonnentet var gått ut.

Lenke til kommentar
Kan ikke se en eneste grunn til at de vil ta fra deg emailadr om det er en vanlig adr.  Så hva slags adr er dette egentlig snakk om?

 

Selv har jeg funnet ut at adr basert på ISP egentlig er ganske dumt, hva om du bytter til en annen leverandør. Pappa fikk problemmer med dette da vi byttet fra telenor til ngt, utrolig nok var telenor så snill at de forward'a alle mailene i 2 mnd etter at abonnentet var gått ut.

5195148[/snapback]

 

Nå skal det sies at hos telenor så er det veldig enkelt, det er bare å ringe dem på kundeservice og be dem gjøre om det gamle abbonemanget til et frisurf abbonemang. Gratis og man beholder den gamle adressen, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo forstå at de vil ha tilbake epost@.... ;) Uansett, skaff deg et domene med billigste webhotellløsning og bruk det som e-post adresse i evig tid.

 

mvh.

muthe

5195692[/snapback]

 

 

Et domene holder, dittnavn.com.

 

Er bare å videresende [email protected] til en annen gratis adresse. På den måten kan en alltids skifte email kontoer, men adressen blir den samme.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo forstå at de vil ha tilbake epost@.... ;) Uansett, skaff deg et domene med billigste webhotellløsning og bruk det som e-post adresse i evig tid.

 

mvh.

muthe

5195692[/snapback]

 

Men tror du di kan ta den tilbake, om jeg ikke ønsker å gi slipp på den.

 

KAN

Lenke til kommentar

du har vel retten på din side, ved at du allerede har brukt adressen i 8 mnd.

 

Men du bør gi alle kontakter en ny adresse,siden isp kan stenge kontoen uansett.

 

Så beste har vel vært å tatt imot en erstatning.

 

300kr holder vel for 4 år med domene gjennom godaddy.com Er vel noe slikt jeg betaler.

 

Ikke bruk tjenester som viderefører epost, kjøp et domene med engang.

 

Navn.no videresendte gratis til de fikk nok brukere, så var det 150 kr i året..

Lenke til kommentar

Ikke helt svar på spørsmålet til trådstarter, men:

 

Jeg mener å ha hørt at det er blitt likt som med mobiltelefonnummer. Nemlig at man kan bruke samme nummer med alle leverandører. Så dersom man bytter ISP, så har man krav på å fortsatt kunne benytte samme mailadresse hos den nye leverandøren. Ihvertfall så har fattern fremdeles @c2i.net og har Telenor som ISP.

 

Mener dette er bestemt av Post og Teletilsynet.

 

Correct me if i'm wrong...

 

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Jeg får se hva som skjer, jeg har sagt at jeg ønsker å beholde adressen. Men det var vist sterke krefter som ønsket at denne skulle tas tilbake.

 

Trodde kansje at det var noe i loven som ga meg rett til å beholde denne, først til mølla prinsipet.

 

Og så er det jo litt morro å plage disse stor aktørene som tror di kan gjør hva di vil med oss.

 

Hilsen KAN

Lenke til kommentar
I og med at de tilbyr deg en kompensasjon så tror jeg ikke de har loven helt på sin side. Da ville de nok bare vist til loven og tatt adressen. Jeg ville forsøkt å stått på ditt og nektet å gi fra deg adressen. Du kan jo be om en saklig begrunnelse for hvorfor de vil ta akkurat din adresse.

 

Mvh

JDM

5196043[/snapback]

 

Jeg tenker hva med adressene som inneholder mitt navn, kan det hende at en dag så vil di også ha disse adressene tilbake.

 

KAN

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha hørt at det er blitt likt som med mobiltelefonnummer. Nemlig at man kan bruke samme nummer med alle leverandører. Så dersom man bytter ISP, så har man krav på å fortsatt kunne benytte samme mailadresse hos den nye leverandøren. Ihvertfall så har fattern fremdeles @c2i.net og har Telenor som ISP.

5195855[/snapback]

 

Nei, dette stemmer ikke på noen måte.

Nummerseriene på mobil eies ikke av leverandøren, ett domene er eiet av en ISP og selvsagt kan man ikke forlange og fortsette og bruke dette hvis eieren ikke vil eller du ikke vil betale for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...