bukk Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er det noen som vet hvordan jeg kan faa bildet ut av TV-out fra skjermkortet til TV'en og få et 100Hz bilde. Dette er selvfølgelig en 100Hz TV... Men bildet blir likevel flimret og dårlig, akkurat som i 50 Hz. Saa dukket jeg over dette programmet paa itavisen.no som vist skulle fixe noe av flimringene og alle andre problemene som dukker opp naar du skal ha bildet paa TV'en.. TV....http://www.itavisen.no/art/1298886.html Er det noen som vet om dette programmet kan gjoere det eller om det finnes noe annet maate til og tvinge skjermkortet til og sende i 800x600 med 100Hz ?. P.S. Faar ikke testet programmet selv naa ettersom jeg sitter paa jobb. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hva slags skjerm og skjermkort har du? Lenke til kommentar
bukk Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Monitor...Uvesentlig..men en 19" Nokia flatscreen. Skjermkort.. Geoforce4 4400 fra abit eller asus eller.no Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 14:14, bukk skrev:Er det noen som vet hvordan jeg kan faa bildet ut av TV-out fra skjermkortet til TV'en og få et 100Hz bilde. Dette er selvfølgelig en 100Hz TV... Men bildet blir likevel flimret og dårlig, akkurat som i 50 Hz. Saa dukket jeg over dette programmet paa itavisen.no som vist skulle fixe noe av flimringene og alle andre problemene som dukker opp naar du skal ha bildet paa TV'en.. TV....http://www.itavisen.no/art/1298886.htmlEr det noen som vet om dette programmet kan gjoere det eller om det finnes noe annet maate til og tvinge skjermkortet til og sende i 800x600 med 100Hz ?. Signalet som sendes til TV'en skal uansett være 50hz, det er selve TV'en som foretar den nødvendige signalbehandlingen for at bildet skal bli 100hz. Hvis du har et 100hz TV kommer alt som vises på apparatet til å være 100hz uansett, så det du opplever som flimring kan muligens være interlacing. Innstillinger for dette kan ofte endres i skjermkortet eller med tredjepartsprogrammer, og enkelte 100hz fjernsyn har også en innstilling som skal fjerne interlacing (tror det heter digital overscan eller noe sånt). Lenke til kommentar
bukk Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 KingKong, Takk for innholdsrik svar. Men vist noen andre har mere spesifisert tinger om problemet saa vær saa snill og gi svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå