adoggy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har problemer etter jeg kjøpte meg ny router, D-link DGL-4300 (https://prisguiden.no/produkt/30005), ved streaming av video. Når jeg f.eks. skal prøve å se på NRKs webTV, måler den hastigheten til 400kb/s, jeg stiller den til min hastighet. Når jeg så prøver å streame en video stopper den og bufrer den ekstremt mye. Dette gjelder også på f.eks. TV2s webtv. Jeg har 4400/512 linje fra combitel. Jeg har ikke hatt dette problemet før nå med den nye routeren. Noen som har forslag om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 velkommen i klubben.hehe. Du er ikke den eneste som sliter med f.eks nrk sitt webtv. jeg har 4mbit linje og jeg sliter ofte med med streaming fra nrk sitt webtv.når jeg streamer fra andre steder så virker alt som det skal. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 For å finne ut hva som er problemet, kan du f.eks prøve: 1. koble PC direkte i adsl modem. Funker det nå, så er routeren synderen. 2. Koble inn router, sett den i DMZ mode. Funker det nå er brannmuren i routeren problemet. Du kan jo poste resultatet her, så kan vi prøve å guide deg videre... Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 hei, beklager sent svar. men det har vært mye eksamen i det siste. Jeg har nå koblet pcen rett i ADSL-modemet, da spilte jeg av webtv (tv2)uten noe problemer i det hele tatt (målte ca. 3500kb/s) Har satt DMZ mot den ip-adressen i nettverket som jeg prøver webtv på (det er riktig?), da går webtv (tv2) litt bedre, men ikke så bra som rett i modemet (måler ca. 700kbit/s) Vet du hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 ingen som vet? Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 ingen som vet? 5272595[/snapback] Jeg har en D-Link DGL-4300 med akkurat samme problem. Koble pc på dirkte på modem'et så funker alt slik det skal. Uansett hvilke instillinger jeg gjør i routern (firewall, gamefuel, etc.) så får jeg ikke streama fra NRK. Skal ringe D-Link i morgen og høre om de kjenner til dette problemet. Har oppdatert routern til fw 1.4. Ser 1.5 er kommet ut i USA, men denne skal ikke norske brukere kjøre inn. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vil råde deg til å sjekke at du har siste firmware og å resette routeren. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Flott Selectaa, håper du får ett godt svar av d-link la7dfa: Har oppdatert til siste versjon av fw, som er 1.4 i Norge. Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, da har jeg gått noen runder med D-Link uten å bli så veldig mye klokere. Jeg har siste tilgjenglige firmware som kan brukes i Norge (v.1.4), og jeg har satt routern tilbake til factory default. Jeg har også kokkelert med firewall settings, dmz, gamefuel, etc uten at det på noe tidspunkt har fungert. Vedkommende jeg har pratet med på D-Link er ikke verdns mest teknisk oppdaterte person, men han prøver så godt han kan. Han mener at han hjemme hos seg får streama web tv trafikk uten problemer, selv med factory default instillinger. Kan dette da være HW realtert?? Jeg har i hverfall en av de første DGL-4300 som kom til Norge, så det er ikke umulig. Hva med dere andre? Skal holde dere oppdatert etterhvert som jeg får vite noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå