weliiiss3245 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 I år har jeg 3 dager fravær og ca 12 timer fravær, jeg regner med å få ca 40 timer og 5 dager fravær når jeg er ferdig med 3. klasse. har det noe å si å ha så mye fravær for søking til universitet o.l? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Universitetene ser ikke på fraværet i det heletatt. det er først når du begynner å søke jobb at fraværet blir sett på. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Personlig ville jeg ha bekymret meg for det når du en gang skal søke på jobb. Men hva hjelper det å bekymre seg for noe man ikke kan gjøre noe med? Lenke til kommentar
simes Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Fraværet har _lite_ å si når du skal søke jobb med en høgskole- eller universitetsutdannelse. Lite trolig at de lar noe som helst fra vgs. spille inn i vurderingen. Hvis du derimot skal jobbe rett etter vgs. bør den ikke være så stygg. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er det i det hele tatt vanlig å legge ved resultatene fra VGS når en søker på jobb som krever høyere utdanning? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Om det er vanlig, det vet jeg ikke, men det finnes nok noen arbeidsgivere som ønsker å se dem. Med tanke på at det ikke er noe fraværs-registrering på høyskole/universitetsnivå, så er det nok kjekt for dem å ha noe å se på. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 har hatt en fulltidsstilling i barnehage, en fulltidsstilling i grunnskolen og en sommerjobb i transportfirma. alle disse jobbene har jeg søkt på med et vitnemål som viser 20 dager og 60 timer fravær, bare i 3. klasse. min erfaring er med andre ord at dersom du skriver en skikkelig søknad og gir inntrykk av at du er en ansvarlig person har ikke fraværet ditt på vgs noe å si. når det kommer til jobber jeg skal søke på etter jeg er ferdig på mastergraden min, kommer jeg selvfølgelig ikke til å legge ved vitnemålet mitt fra videregående, på samme måte som jeg ikke legger ved attest fra deltidsjobben på bensinstasjon osv. det er rett og slett ikke relevant. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Med en gang du har fått deg arbeidserfaring så har det seff lite å si, da du har referanseperson der, men før det så må de jo ha NOE å se på når du søker på jobb. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Skjønner at en arbeidsgiver muligens vil se vgs vitnemålet for å få en pekepinn på hvor pliktoppfyldende du er, men som sagt over; med en god søknad og bra holdning på evt intervju så skal det ikke ha noe å si. Selv hadde jeg over 20 dager og 60 timer fravær på vgs (almenn) siden jeg var bra lei skole og almenn vk1 og vk2 har mye unyttige fag som religion, norsk og historie en ikke trenger å delta i for å bestå (morro når religionslæreren kommer bort til deg og spør hvem du er i slutten av året ). Selv er jeg heldig å jobbe som ekstra arbeider i et finmekanisk firma (Lilaas AS) som jeg fikk siden faren min jobber der. 100% valgfri arbeidtid og bra arbeidsforhold, samtidig som jeg er sikker på at sjefen min vil stille opp som en god referanse ved seinere jobbsøknader. Det er lurt å ha en fast jobb slik at man kan pynte på fremtidlige jobbsøknader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå