Gå til innhold

Køb af canon eos 350d


Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg overvejer at købe mig et canon eos 350d, jeg har nu kun et canon powershot s1. Så ønsker at gå over til digotalt spejlreflekt.

 

Syntes at prisen på 350d i norge er noget høj, og da jeg har flere kammerater som jævnligt er i udlandet. Har jeg tænkt på at få dem til at købe det med hjem til mig.

 

Er der nogen problemer i det. Har fundet et eksempel her. Håber der er nogen som vi sige lidt om den pakke jeg har fundet, ser at det er sigma objektiver med. Er det ok at bruge dem til et canon kamera, eller er det bedst med originale objektiver.

 

Her er det tilbud jeg fandt.

 

ebay

 

Eller er der nogen som har foreslag til hvor man skal købe sådan et kamera.

 

Brian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved kjøp i utlandet (du sparer ikke så mye på det ettersom det må betales moms ved innførsel til Norge) så mister du den geniale ordningen vi har med fem års reklamasjonsrett i Norge. Ved kjøp fra utlandet, får du kun ett års garanti, og avhengig av hvor du kjøper det hen, så kan det være du selv må bekoste forsendelse til og fra landet du kjøpte det i om det må inn til reparasjon. Lenger tid tar det også. Du får heller ikke nordisk bruksanvisning, og er heller ikke garantert bruksanvisning på et forståelig språk. I tillegg mister du all godvilje fra norsk importør ved supportspørsmål eller andre henvendelser.

 

Det er litt dyrere å kjøpe i Norge, men i de fleste tilfeller synes jeg det lønner seg.

Lenke til kommentar
Ved kjøp i utlandet (du sparer ikke så mye på det ettersom det må betales moms ved innførsel til Norge) så mister du den geniale ordningen vi har med fem års reklamasjonsrett i Norge. Ved kjøp fra utlandet, får du kun ett års garanti, og avhengig av hvor du kjøper det hen, så kan det være du selv må bekoste forsendelse til og fra landet du kjøpte det i om det må inn til reparasjon. Lenger tid tar det også. Du får heller ikke nordisk bruksanvisning, og er heller ikke garantert bruksanvisning på et forståelig språk. I tillegg mister du all godvilje fra norsk importør ved supportspørsmål eller andre henvendelser.

 

Det er litt dyrere å kjøpe i Norge, men i de fleste tilfeller synes jeg det lønner seg.

5196725[/snapback]

 

 

Ja jeg har selv tænkt en del på det med support og hvis kameraet går i stykker. Hvis man skal købe i norge, hvad er så det billigste sted og med mest hjælp. Jeg er nemlig helt grøn på området omkring spejlrefleks kamera.

 

Det jeg skal finde mig er en pakke hvor jeg kan tage gode billeder af min søn, samt kunde tage nogle gode billeder af landskab og dyr på afstand.

 

Mit almindelige digitale kamera jeg har nu, har 10 optisk zoom. Hvad linse skal til for at komme op på samme zoom.

 

Tak for hjælpen så langt.

Lenke til kommentar
Ja jeg har selv tænkt en del på det med support og hvis kameraet går i stykker. Hvis man skal købe i norge, hvad er så det billigste sted og med mest hjælp. Jeg er nemlig helt grøn på området omkring spejlrefleks kamera.

Kjøp kameraet i en vanlig butikk, ikke nettbutikk. Da kan du få hjelp om det er noen problemer, eller få svar om det bare er noe du lurer på. Gode tips kan du også snappe opp om de som står bak disken har litt peiling. Og det har de vanligvis om du velger en fagfotoforhandler og styrer unna butikker som El-kjøp, Expert og Lefdal. Sikkert noen som vet litt der også, men stort sett vet de langt mindre enn de som står bak disken hos en fagfotoforhandler.

 

Mit almindelige digitale kamera jeg har nu, har 10 optisk zoom. Hvad linse skal til for at komme op på samme zoom.

5197155[/snapback]

 

Hvis du kjøper et Canon EOS 350D (eller Nikon D50) med kit-objektivet 18-55, og i tillegg slenger med et 55-200 objektiv, så har du noe som vil tilsvare 11x optisk zoom når du kombinerer de to objektivene.

Lenke til kommentar

Enig i at jeg ikke ville kjøpt av en ren nettbutikk. Men det er flere butikker (i Oslo i alle fall) som både har nettbutikk og alminnelig utsalg. Da er det veldig greit å sjekke priser før man drar ned. Samtidig slipper man å snylte på andre butikkers fagkunnskap før man bestiller på nett.

 

Det finnes sikkert flere bra steder, men jeg er veldig fornøyd med Fotovideo.no. Bra priser, god tilgjengelighet og service. Litt mye folk der akkurat etter jobbtid eller i helgenen, så prøv å unngå de tidene.

 

Om Sigma er bra eller ikke, finnes det vel masse tråder om her. Ender vel ofte opp med at man får mer for pengene med Sigma, men at produksjonen er mer ujevn, og sjansen for feilvare er større. Du kan jo sjekke produktguiden på de aktuelle objektivene.

 

 

Står mye om kjøp i utlandet også. Det er utvilsomt billigere, ettersom de fleste neppe betaler moms ved innførsel, selv om det er riktig at man skal det. Men du slipper ikke unna hvis du handler på nett fra f.eks. USA. Og så er det dette med risikoen igjen. De offisielle verkstedene kan være ganske kjipe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...