Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Router SRX + PCI SRX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Linksys sin SRX router. Jeg har selv ikke mimo kortet eller SRX som de kaller det i noen av klientene. Men som uavhengige tester også sier så forbedrer SRX routern alene tilkoblingen mellom router og klienter selv om bare routern har Mimo. Det vil derfor garantert være en del bedre dekning og signalkvalitet om en har SRX i begge ender.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Takk for svaret!

Jeg har nemlig lagt inn bestilling på både MIMO-routeren og MIMO-kortet til Linksys, men kortet er foreløpig ubekreftet til 29.11, mens routeren er OK. Vurderer derfor bare å kjøpe et annet Linksys PCI-kort. Finnes det noen tester som sier hvor stor forskjell det vil utgjøre å bruke et "vanlig" WLAN-kort kontra et MIMO-kort mot en MIMO-router?

Jeg trenger så bra dekning som mulig, da routeren kommer til å stå i en ende av huset, mens PC'en vil stå i en annen ende av huset. I luftlinje vil det være ca 30-35 meter avstand fra router til PC og signalene må nok passere 4-5 vegger (av tre). Vil et oppsett med kun MIMO-utstyr være sterkt nok her? Og vil evnt en MIMO-router + et "vanlig" WLAN-kort være bra nok?

Tanker rundt dette tas imot med takk :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som ting ordner seg. Routeren er allerede inne på lager og bekreftet OK, mens kortet er bekreftet OK 29.11.

Jeg innbiller meg at man får mest mulig ut av MIMO-teknologien når både router og kort kjører på samme teknologi.

Så da får vi se om dette vil fungere bra nok sammen :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noe bedre hastighet eller rekkevidde på mine vanlige klienter (LS AP, og PCI kort, 54mbiit begge 2). Så jeg skal også handle Linksys AP SRX for å øke ytelse til de 2 maskinene som er koblet inn på det "gamle" aksesspunktet jeg har nå stående som klient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...