Gå til innhold

Kombinert WLAN IP-tlf og mobil?

petterg

Anbefalte innlegg

Har fulgt dårlig med på telefonutviklingen i lenger tid, så dette kan virke som et veldig NOOB-spørsmål:

Hva finnes av mobiltelefoner med innebygget WLAN som kan brukes som ip-telefon i disse dager? (evt kommer på markedet innen kort tid)

Hadde vært kjekt å slippe å drasse på både ip-telefon og mobiltelefon når man skal til/fra jobb, venner, ferie... Konsekvensen er at man lar ip-telefonen ligge hjemme altfor ofte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qtek har nettopp lansert en rekke telefoner som har Wlan innebygget - uten at telefonen er helt enorm. Skype og andre jobber med å lage klienter for VoIP som passer til Windows Mobile 5, operativsystemet som disse telefonene benytter.

Så kort og greit: det er på vei, men ikke helt i drift ennå :-)

-snubbel

Lenke til kommentar

Regner med at jeg i løpet av neste år kommer til å bruke mest ip-telefoni. Flere og flere telefoner får wlan (wi-fi) og det er klart at folk vil få dette til å virke med ip-telefoni.

De nevnte "Qtek"-modellene, er et alternativ, og de nylig introduserte i N-serien til Nokia vil sikkert også få mulighet for dette.

Jeg har stort sett mulighet til å koble meg på trådløse nett der jeg befinner meg, og hvis NTNU får drømmen sin oppfyllt vil vi jo kanskje få wi-fi i store deler av Trondheim. Jeg drømmer om billig telefoni :)

Lenke til kommentar

Utviklingen har tydligvis ikke gått så fort som jeg trodde.

hvis NTNU får drømmen sin oppfyllt vil vi jo kanskje få wi-fi i store deler av Trondheim. Jeg drømmer om billig telefoni :)

5195858[/snapback]

Har de ikke fått fart i det enda!? Må da være minst 5 år siden vi testa dekning fra toppen av sentralbygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...