Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er temmelig blank på tv'er.. Hvis man bestemmer seg for å kjøpe en HD-tv, bør da dette være en LCD skjerm? Finnes det andre skjermer som er like bra? Jeg tenker litt på bildrerørs tv'er.. Dette er jo veldig billig nå, men dette har ikke HD-teknologien, noe jeg er svært interessert i å ha på tv'en siden den kommer til å bli brukt til spill og kanskje litt til å koble opp pc'en mot den. LINK TIL EN BILLIG BILDERØRS TV Tenkte på den dyreste : ca 7000,- Hva mener dere jeg bør satse på? Hva skal du kjøpe? Hvor mye må jeg ut med i dag for å få en god HD-tv? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) bilderørs er vel det som gir best bildekvalitet og mest for penga sånn egentlig, hvis man ikke bryr seg noe om den fysiske størrelsen. de er jo ikke så elegante akkurat. også får man jo lite over 32" som jeg hvertfall synes blir litt lite.. og skal du bruke den mye til nye spillekonsoller og pc så ville jeg nok absolutt sett på lcd eller no sånn. edit: du får en ganske ok hd-tv til 12 000,- på www.shg.no samsung 32" R51B heter den vel. skal du ha en god 40" må du over 20 000,- driver selv og vurderer ny tv nå og er like forvirra på hva jeg skal velge.. har blitt litt frista på denne lcd-bakprojeksjons tv'n som man får til 13 000,- noe som er billig iforhold til størrelse! ikke sett den i levende live så kan ikke si noe om bildekvalitet. men hørt både positivt og negativt. Endret 23. november 2005 av phax Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 40" Sony til 13 000,- ? Denne var HD-klar stod det, betyr det at det er en "fullblods" HD-tv? Høres jo billig ut det, hva er forskjell på en vanlig LCD og en bakprosjektor LCD? Jeg vil helst ha en tv som er under 40", jeg kommer aldri til å sitte så langt unna at jeg trenger noe større. Har egentlig ikke skjønnt vitsen å ha en 60" tv som dekker hele veggen på stua Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 vitsen er vel hvis man har stor stue. er du ute etter en 32" så får du jo samsung 32R51B til 12000,- på shg.no, denne ville jeg nok vurdert. sånn bakprojeksjons tv sliter litt med innsynsvinkel har jeg hørt, også er det en pære som må byttes etter en 8000 timer ca sånn som med vanlige projektorer. også er jo disse endel dypere da iforhold til vanlig lcd. den jeg linket til er vel 35cm dyp. men som sagt, har aldri sett disse selv så vet lite. forteller bare det jeg har hørt. har leitet etter plasma til søstra mi nå og nettopp bestemt meg for 42" Panasonic TH-42PA50E, denne får man billig på fyndborsen.se 16500,- inkl porto, moms og veggfeste ble det for oss. og da er det 1400,- i porto siden hun bor i nord. de har også 37" versjonen Panasonic TH-37PA50, denne får du til 13300,- NOK inkl porto og moms. vet ikke hvor du bor i landet, men regnet på den dyreste portoen nå, så kan hende den blir litt billigere for deg. minuset med disse panasonic tv'ene er vel det at de mangler litt innganger ifohold til konkurentene, men til gjengjeld så har de visstnok overlegen bildekvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvor bra er disse plasma tv'ene da? Har liksom aldri hatt helt troen på de fordi nettopp bildekvaliteten skuffer meg. Er ikke LCD bedre enn plasma? Er den plasma tv'en du linket til en HD-tv? Hadde vært kjempefint om du kunne skrive litt om hva du syns om tv'en når dere har fått den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Fannt en test av tv'en på dinside.no Jeg skjønner ikke helt hva de mener, for på oppsummeringen står det som - at den ikke er HD-klar. Lengre ned på siden står dette: Begge TVene vil gi deg godt bilde på TV og DVD, men i motsetning til Sonyen kan altså Panasonicen friste med at den takler HD-signaler i 720p og 1080i via komponentinngangen. For mange kan dette være det avgjørende momentet. Vil det si at panasonic tv'en faktisk er en HD-tv? PS: Testen er i utganspunktet av panasonic. Endret 23. november 2005 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hm, utifra det jeg kan lese så kjører denne en oppløsning på 852x480, så det er vel derfor den ikke er hd-klar, men at den kan scalere ned hd-signaler via component.. et annet minus med denne tv'n er jo også at den ikke har pc inngang. men til søsteren min sitt bruk så var ikke dette vesentlig, hun vil bare ha en stor flat tv, med bra bilde. til ditt bruk kan det hende at lcd er mere tingen. driver selv å vurderer hva man skal velge men det er ikke lett å bli klok.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nei, det er veldig vanskelig.. Så finnes det jo så sykt mange produsenter å velge mellom.. Hva vil det si at den scalerer ned hd-signalene via component? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Eg ville aldri kjøpt LCD-TV for under 10 000 i dag. Har nettopp kjøpt ein 32" CRT-TV til 6000 kroner, og i den prisklassen var ingen LCD i nærheten av samme kvalitet. Om du kjøpte ein 21" kanskje, men eg ser ikkje poenget med ein så liten TV-skjerm. Hadde eg hatt mykje peng å bruke på ein HD-klar LCD-skjerm til minst 15 000 frå 32" og oppover ville jo valget vært klart, men det kjem an på prioritering og behov. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) ja hadde jeg nå bare greit å bestemme meg for hvilken teknologi så skulle det nok blitt lettere. ikke så utrolig inne på dette hd-tv styret enda, men slik jeg forstår det så betyr det vel bare at den forminsker bilde på godt norsk. slik at den takler hd sendinger, men du får selvsagt ikke den fulle oppløsninga. bare å rett på meg hvis jeg skulle ta feil noen.. edit: den samsungen, 32R51B syntes jeg hadde et rimelig bra bilde, hvertfall til å koste 12 000,- men noe lavere i pris ville jeg heller ikke gått skulle jeg kjøpt ny tv nå. (noe jeg faktisk skal ) Endret 23. november 2005 av phax Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mulig det er å forminske bildet den gjør, jeg vet bare at den tv'en jeg skal kjøpe skal støtte HD. Jeg skal kjøpe en tv som jeg skal ha lenge så jeg skal bruke litt på den, skal ikke ha en 20" LCD for å si det sånn, skal heller ikke ha en 30"LCD for 8000,- (hvis det finnes). Vil ha litt kvalitet, men gidder ikke bruke flere 10 000 på en tv heller. Vil ha både kvalitet og billig, mest aktuelt er nok en 30-32". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå