casparbarth Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vurderer å oppgradere min gamle PC for å kunne henge med på nyere spilltitler. Jeg ønsker å beholde hovedkort og prosessor så langt det lar seg gjøre. Mitt nåværende system har en Athlon XP 2600+ CPU, Radeon 9500 grafikkkort (AGP selvfølgelig) og 512 mb. ram. Spørsmål: Vil mitt system ha VESENTLIG nytte av å oppgradere skjermkortet, samt å gi maskinen mere RAM, eller er det håpløst? Det jeg er ute etter er en vurdering av hvor viktig prosessoren er i moderne spilltitler (HL2) og om jeg kan forvente store (i forhold til utgangspunktet) ytelsesendringer ved f.eks. å sette inn et X800 kort. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Du kommer til å merke stor forskjell med mere ram og bedre grafikkort. Endret 23. november 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
frozn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 CPU`en din er ikke SÅ dårlig da, og den kan jo klokkes, så du vil forsåvidt merke forholdsvis stor forskjell med nytt skjermkort og mer/ny RAM. 512 mb ram er ikke så masse lenger så.. Kjøb 512 til, gjerne mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå