Dragen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vi beklager sterkt at vi nå i høst ikke har vært i stand til å gi svar til alle våre kunder så raskt som vi burde. Årsaken til dette er blant annet omfattende omlegginger som Telenor har gjennomført i telenettet i høst, og som på kort sikt har skapt store utfordringer for NextGenTels kundeservice- og leveranseapparat. Disse omleggingene foretas ved bygging av en rekke nye sentraler for å redusere lengden på abonnentenes kobberlinjer, og vil derfor i fremtiden kunne bidra til å øke kapasitet og tjenesteleveranser til bredbåndskundene i disse områdene. Imidlertid har dette påført NextGenTel, og mange av NextGenTels kunder, betydelige ulemper i en overgangsfase denne høsten, med mye uklarhet og manglende informasjon fra Telenor. Telenor har heller ikke i tilstrekkelig grad vært i stand til å gi oss oversikt over hvilke kunder som ville bli berørt. Dette har således ført til redusert tjenestekvalitet i en overgangsperiode for disse kundene, uten at vi har vært i stand til å reagere så raskt som vi ønsker. Dette har betydelig fokus denne høsten, og en rekke tiltak er iverksatt for å sette NextGenTel i stand til å igjen kunne levere de beste produktene til alle våre kunder, med kundeservice som du som kunde er fornøyd med. Blant annet har vi i høst bygget en rekke nye sentraler i takt med de omlegginger som Telenor har gjort i abonnentnettet, og en rekke kunder er flyttet over på ny teknisk plattform. Alle i NextGenTel arbeider for at vi skal lykkes med å gi alle våre kunder den beste bredbåndsopplevelsen. Mange forbedringer og avhjelpende tiltak har vært gjennomført i det siste, og det er mulig at det du henvendte deg om, er blitt løst uten at tilbakemelding om dette er mottatt. Vi har på flere områder forbedret våre systemer. Vi har blant annet: * lagt til rette for at du som kunde kan være selvbetjent via kundesidene på web - automatisk utsendelse av nye passord via SMS * økt bemanning på kundeservice * gjennomgått alle rutiner for å gi deg best mulig tjenester * jobbet med at informasjon til kunder skal være enklere og tydeligere Disse tiltakene har ført til sterkt reduserte svartider både på telefon og epost. Dersom du fremdeles likevel sitter med et ubesvart spørsmål eller uløst problem, ber vi deg vennligst se om du finner løsningen via våre kundesider http://www.kundesider.no . Finner du ikke svaret her ber vi deg oppsummere i en ny henvendelse her: https://www.nextgentel.com/kundesider/kontakt/kontaktskjema/ nykontakt.php Vi lover å gi deg et svar på denne henvendelsen innen 48 timer. Med vennlig hilsen, Lars-Inge Alvær Direktør Kunderelasjoner NextGenTel AS Ser ut som NGT ikke er helt fornøyde med Telenor i høst... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Pf, nextgentel har kødda til 99% av tingene selv. Hadde reist opp til Kokstad å sprengt hele jævla bygget hvis det ikke hadde vært for det faktum at jeg måtte betale taxipenger frem og tilbake. Lenke til kommentar
gerignyg Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Typisk Nextgentel - skylde på underleverandører. De har på en eller annen måte ikke forstått at vi som er nextgentelkunder gir en lang faen i hvilke underleverandører vår ISP bruker. Nextgentel oppfører seg som barn i denne sammenhengen - "det var ikke meg, det var han!" Det NGT prøver på her en er nok en ansvarsfraskrivelse - det er 2. gangen jeg opplever dette som nextgentelkunde og det hele virker bare mer og mer idiotisk. Punchline: Dersom Nextgentel hadde hatt et snev av seriøsitet, hadde de tatt hele ansvaret for det produktet de selger. Det er jo tross alt de som velger sine underleverandører (selv om de i dette tilfellet kanskje ikke har noe annet valg) og det er uansett de, og ikke vi som kunder, som har inngått avtaler med underleverandørene. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg er fornøyd med NGT, har aldri hatt noen problemer.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 gorber: Jeg har også ngt og aldri opplevd problem, og således er jeg fornøyd. Det som er problemet er at når det først oppstår ett problem, så.... De fleste som har NGT som ikke har noen problemer er selvsagt fornøyd, men når ting går til Hel, så går det virkelig til HEL.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har tatt noen mail med NGT, tatt ca 1uke før jeg fikk svar. Ellers har de vært raske Lenke til kommentar
hermando Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Greitt nok at NGT leverer gode hastigheter på linjen sin i forhold til pris og andre leverandører, men dette vil jeg si var uproffesjonelt og useriøst fra NGT. Man skylder ikke på underleverandører for elendig håndtering av kundehenvendelser. Kunne vært så enkelt og svare, "Pga teknisk feil er det umulig og gi dere ditt eller datt" e.l. Står man som leverandør for et produkt er det helt og holdent leverandøren som står for ansvaret, ikke underleverandører. Tror de fleste feilene bør stå for NGT sin egen kappe og ikke skylde på andre. Jeg skylder ikke på Telenor hvis f.eks. Chess ikke klarer og gi meg ønsket tjeneste. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Kanskje en smule barnslig, men jeg kan forstå NGT's irritasjon ovenfor Telenor. I serviceyrker er man avhengig av at underleverandører leverer som de skal og når det gjelder telenettet i Norge, er det ikke like enkelt som å "benytte en annen underleverandør". Dersom Rema1000 får inn et dårlig parti med mais, bruker de heller en annen leverandør. Dersom NGT opplever problemer med sin underlevarandør, Telenor..... hva skal de da? bygge sitt eget nett? Og nei, Telenor er ikke grunnen til at NGT har fått mye kritikk for sin kundeservice. Jeg ser på denne manglende informasjonen som en strategi for å skvise Nextgentel ut av et allerede presset marked. NGT legger derfor skylden på underleverandøren fordi det er Telenor som surrer og det finnes ingen alternativer. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har alltid hat NGT, de har ALLTID vært i orden for meg aldrig noen problemer av noe slag! supert fra NGT etter min mening! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg tror ikke det som NGT peker på i denne mailen her er det de fleste klager over. Det er KUNDESERVICEN når de ringer - eller dvs prøver å ringe til dem, og tull og regninger i forbindelse med bytte av ruter osv. Det er DET de fleste irriterer seg over - med andre ord hovedsaklig NGT sitt eget rot - ikke telenor. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har alltid hat NGT, de har ALLTID vært i orden for meg aldrig noen problemer av noe slag! supert fra NGT etter min mening! 5194980[/snapback] Som sagt tidligere. Det er når problemene melder seg, og du må forholde deg til kundeservice at furstrasjonene melder seg. Har brukt timer på å sitte i telefonkø, skrive mailer og snakke med inkompetente kundebehandlere som ikke tør å ta en eneste avgjørelse selv. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 joda... var hos noen venner nylig og installerte NGT, de bytta fra telenor til NGT, så skulle jeg installere det da...og da var det akkurat som om serveren deres ikke ville sende noe til modemet, jeg ringte kundeservice og da ble jeg nr..... 7 eller noe i køen åså fikk du høre en ufattelig bra musikk i sånn 10 min før du fikk beskjed "du er nå nr 7 i køen" jevnlig men ellers har jeg selv alldrig opplevd noe problemer med NGT Mvh kandalf Lenke til kommentar
gerignyg Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Joda, jeg har også kun hatt NGT og løser de fleste problemene jeg møter selv og er stort sett svært fornøyd med NGT, men poenget mitt er at jeg begynner å se en tendens i at Nextgentel skylder på sine underleverandører og det er ikke annet en svært uprofesjonelt, for ikke å si barnslig. Jeg hadde i forbindelse med flytting av linjen min en tvist med NGT, og de kunne faktisk dokumentere at jeg hadde skrevet under på at jeg ikke kunne holde NGT ansvarlig for noe underleverandørene deres gjorde, eller i dette tilfellet, ikke gjorde - noe som er både ulogisk og lite profesjonelt. Det er litt derfor jeg reagerer - det er med andre ord ikke bare Telenor som oppfører seg som drittsekker på dette markedet. Endret 23. november 2005 av gerignyg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå