Gå til innhold

Dnb Nor benytter samme pin kode på alle kort

vitamin2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hender noen ganger at folk som har visa kan betale på kiwi (der jeg jobber) uten pin-kode. Da må de bare dra kortet, trykke OK og signere på kvittering. Jeg gidder aldri å sjekke at det hverken er deres kort, eller skrive ned kortnummeret. :) Men det skjer ikke så ofte. Som en annen sa tidligere at hvis man drar kortet for igjennom har ingenting å si.

Lenke til kommentar

Jeg fikk oppklart en ting i går. Dnb Nor opererer med felles PIN kode på flere kort. Det gjør livet selvfølgelig enklere for kunden, men også svindlere. Det som har skjedd er rett og slett at noen noterte koden i samme butikk dagen før og stjal så lommeboken en dag senere. Etter å ha brukt opp "kvoten" på Visa kortet, brukte de samme PIN kode til å tømme Masterkortet.

Altså gutter og jenter. Skjul alltid PIN koden. Og jenter; ikke bær lommeboken i vesker eller ryggsekker.

Lenke til kommentar
hah, det høres såå typisk ut;

"Selve uttaket skjedde ca. en time senere på Tveita.

Mistanken går til et godt voksent kinesisk par."

5221558[/snapback]

Var er så typisk med dette ?

Utlendinger er dessuten kraftig overrepresentert i fengslene våre.

Det finnes faktisk utenlandske bander i dette landet som drar hit på raid før de drar videre til neste land.

Det er ikke så lenge siden vi kunne se på tvopptak av sigøynerdamer med flatskjermer unner kjolene på vei ut av en tvbutikk.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Da var det som jeg sa, det var brukerfeil som førte til at kontoen ble tømt. Det skal litt til å få misbruke et bankkort hvis man er forsiktig med kodene. Så egentlig er vel topicen feil og det er mora de som har skylda i bunn og grunn fordi:

1. Hun bruker samme kode på to forskjellige kort, aldri lurt å gjøre. Et kort en kode og ikke tre kort og en kode.

2. Hun viste koden til andre mens haun tastet den inn.

Moral: Vern din kode og ikke ha samme kode på hvert kort.

Lenke til kommentar

Kremt..

Det er Dnb Nor som styrer dette. De har bestemt at det skal være slik.

Min mor har ikke bedt om dette.

Uansett så ville jeg heller ikke ha foretrukket dette selv.

Jeg har forskjellige PIN koder på mine kort og har hittil trodd at dette var reglen.

Lenke til kommentar
Det er ikke så lenge siden vi kunne se på tvopptak av sigøynerdamer med flatskjermer unner kjolene på vei ut av en tvbutikk.

5223757[/snapback]

¨jo det er det, den saker husker jeg fra jeg var en del år yngre enn jeg er nå, nærmere 13 tenker jeg... men forundrer meg ikke at du har fått høre den historien før nå :p

Sigøyner familiene er jo ikke sånn som de var... hva var det den ene familien het igjen? Carola? ett eller annet sånt var det i værtfall... de har jo roa seg godt ned det siste 10 året

edit: ** ville bare legge til at jeg elsker 14 tegns regelen :D

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

I følge brevet fra DnB Nor må min mor dekke 8000,- i egenandel pr. kort (2 stk.) etter denne perioden.

Banken påstår vel dermed at hun var grovt uaksomt med "begge" kortene tiltross for at banken selv har valgt å bruke lik pinkode.

Tror hun har tenkt å bytte bank nå.

Lenke til kommentar

Hun har jo vært grovt uaktsom, hvis de har klart å se koden når hun trykker den inn. Hun er også fult klar over at den koden gjelder for begge kortene. Hadde det vært snakk om skimming (eller hva det nå er det heter), hadde ikke egenandelen vært stor, om noe i det hele tatt. Tror hvertfall ikke pappa betalte noe som helst da han ble svindlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...