Gå til innhold

Utfordring: AMD vs Intel - forumkonkuranse!


myhken

Anbefalte innlegg

Ok, TL1000, da er det årsaken på AMD maskinen i alle fall, og på P4'en er det da sannsyneligvis noe galt med DivX, har ikke forsøkt reinnstall av den.

Men som du sier forskjellene er tydeligvis enorme, mellom de forskjellige programmene, og kanskje mer allvorlig virker det som det er en god del variabler med samme software også- altså innstilliger for kvalitet, prioritet osv osv.

 

Anyway, jeg har ikke noen Dual her uansett, så slang meg bare med for morro skyld, men dette blir nå litt mye stuk for min del. Så nå lener jeg meg heller tilbake og venter på reultatene fra dere som tar den, og fortsetter heller her med SuperPi og 3DMark ol.

 

Hva gjør btw din 840EE SuperPi på myhken2...? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, TL1000, da er det årsaken på AMD maskinen i alle fall, og på P4'en er det da sannsyneligvis noe galt med DivX, har ikke forsøkt reinnstall av den.

Men som du sier forskjellene er tydeligvis enorme, mellom de forskjellige programmene, og kanskje mer allvorlig virker det som det er en god del variabler med samme software også- altså innstilliger for kvalitet, prioritet osv osv.

 

Anyway, jeg har ikke noen Dual her uansett, så slang meg bare med for morro skyld, men dette blir nå litt mye stuk for min del. Så nå lener jeg meg heller tilbake og venter på reultatene fra dere som tar den, og fortsetter heller her med SuperPi og 3DMark ol.

 

Hva gjør btw din 840EE SuperPi på myhken2...? ;)

5268872[/snapback]

Grunnen til at det er så stor variasjon på tiden det tar, ved buk av de forskjellige programmene , skyldes blandt annet encoding oppløsning og kvalitet.

Winows mediaencoder encoder i oppløsning 1024x756(tror jeg det var) , mens nero7 har 720 x576 som høyeste oppløsning

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke DVDshrink ?, vel det er eneste programmet jeg bruker for å lage sikkerhetskopi av mine filmer. ?

 

DVDshrink er jo fri programvare og et must for de som vil ta sikkerehetskopi av sine filmer.

 

Men er uten ok maskin for tiden, men skal alltis delta etter jul når min nye underholdngsmaskin ankommer, ikke rare saken da, satser kun på en X2-3800, og den kommer til å bli underklokket dersom AC ultra TC våger å spinne hurtigere en 1500 rpm.

 

Edit: Svarte nå mest for å ha denne i mine innlegg :)

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke DVDshrink ?, vel det er eneste programmet jeg bruker for å lage sikkerhetskopi av mine filmer. ?

 

DVDshrink er jo fri programvare og et must for de som vil ta sikkerehetskopi av sine filmer.

 

Men er uten ok maskin for tiden, men skal alltis delta etter jul når min nye underholdngsmaskin ankommer, ikke rare saken da, satser kun på en X2-3800, og den kommer til å bli underklokket dersom AC ultra TC våger å spinne hurtigere en 1500 rpm.

 

Edit: Svarte nå mest for å ha denne i mine innlegg  :)

5270232[/snapback]

 

Fordi Dvd shrink ikke kan encode divx filmer til DVD og fordi lange filmer ikke blir encodet like godt med dvd shrink som med nero,cinemacraft-encoder etc

Lenke til kommentar

myhken2 : Du må fikse slik at forumet ditt kan sende ut mailer.

Når du har fikset det kan jeg der skrive hvilken fil vi skal bruke og hvor du får tak i den.

http://brillegeit.com/hw/video/error.htm

 

Jeg har et forslag til fire tester:

virtualdubmod + x264, ikke SMP

virtualdubmod + xvid, ikke SMP

tmpgenc Mpeg2, SMP

mainconcept Mpeg2, SMP

 

VirtualDubMod er et open source video capture og processing tool.

TMPGEnc er en MPEG encoder med en SMP MPEG2 codec med 30 dager trial.

MPEGEncoder er MainConcept sin MPEG2 codec og et encoder tool, demo.

x264 er en open source implementasjon av H-264 codec.

XviD 1.0.3 er den nyeste stable koepi XviD.

 

All informasjon som trengs finner du her:

http://brillegeit.com/hw/video/

 

Jeg syntes vi bør bruke enn annen kildefil av høyere kvalitet enn den myhken2 har lagt ut, men hvilken jeg har tenkt på kan jeg ikke skrive her pga regelverket. Derfor vil jeg opprette en tråd på forumet til myhken2 hvor jeg skrive hvilken fil vi skal bruke, så det er ingen vits å begynne å komprimere testfil_001.

 

Spørsmål f.eks om hvordan du starter demo av MainConcept MPEG Encoder kan sendes til meg på PM.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Fikset forumet nå...flyttet til ny dedikert server i dag, og da er det alltid noen små innstillinger som ikke blir helt riktig.

Fikk laget en ny bruker nå, og fikk mail med aktivering...så alt ok...

 

Post gjerne link til filen, men hvis det er ulovlig/tvilsomt materiale (piratkopi) osv, vet jeg ikke om jeg liker det. Vil ikke miste serveren fordi jeg deler ut link til pirat kopier.... :no::no:

 

Kunne vært fint om du PM meg først, så jeg kunne se og vurdere det.

 

Ellers er jeg åpen for forslagene på tester du har gjort...skal jeg om jeg ikke får tid til å vurdere dem og teste dem, og eventuelt lage en guide....

 

Holder på med oppgaver i helgen, samtidig som jeg flytter til ny server.....(så og si ferdig da, men....)

 

Edit: ser du har laget guider og alt.......ligner jo veldig på siden min....kunne jo vært hyggelig om du linket eller noe da.... :hmm: Men bra jobba, slipper jeg mye jobb!

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Fikset forumet nå...flyttet til ny dedikert server i dag, og da er det alltid noen små innstillinger som ikke blir helt riktig.

Fikk laget en ny bruker nå, og fikk mail med aktivering...så alt ok...

Jeg greier ikke å sende mail til min bruker, kan du muligens manuelt aktivere min bruker JohnDoeMAKT ?

 

Post gjerne link til filen, men hvis det er ulovlig/tvilsomt materiale (piratkopi) osv, vet jeg ikke om jeg liker det. Vil ikke miste serveren fordi jeg deler ut link til pirat kopier.... :no:  :no:

Jeg tenkte å bruke en aktiv .torrent fil hvor du selv ikke trenger å hoste filen og å linke til .torrent filen er så vidt jeg vet ikke ulovlig i Norge.

 

ser du har laget guider og alt.......ligner jo veldig på siden min....kunne jo vært hyggelig om du linket eller noe da.... :hmm: Men bra jobba, slipper jeg mye jobb!

"ligner jo veldig på siden min" ja, men min er mye penere :hmm:

Jeg har nå lagt inn linker, men det beste er om du kopierer det jeg har skrevet (eller skriv det om/på nytt) inn i din side da den er mye mer brukervennlig og det er bedre om alt er samlet et sted.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke ulovlig i Norge, men serveren min ligger i USA, og er har de følgende regler:

 

We allow the hosting of torrent tracker sites for legal content only. Any host found to be allow the tracking of copyright protected software applications or other data will face immediate suspension and account review. Please follow any request by copyright holders to remove links to downloadable files from your site. Ignoring these requests will only lead to them contacting our abuse department directly request immediate disconnection of your server.

 

Så ikke så lurt, kjipt å miste serveren for noe slikt. Jeg kan heller omkode orginalen i ett hvilket som helst format. slik at kvaliteten blir bedre.

 

Skal kopiere sidene dine, og legge dem inn med kreditt til deg...... :thumbup: Så får vi alt på ett sted.

 

Og skal slette alle forsøk på å lage brukere, har ingen mulighet til å aktivere manuelt, siden jeg ikke får noen oversikt over hvilke som har registrert seg.

Lenke til kommentar

Tror ikke det, men selvsagt kan jo være noe....men i prinsippet går vel ingen ting gjennom skjermkortet under encoding...

 

Eller tar jeg helt feil, sikkert noen med kunnskap som vet

 

Flyttet sidene over til backup webhosten min, og nå skal alt fungere.

 

Det tar litt tid siden DNS serverene skal oppdateres (kan ta så mye som 72 timer)

Etter det skal alt funke helt fint.

Lenke til kommentar

Her er test filen encodet , det gikk da 2 min lengre tid en det programmet kalkulerer før filen ble encodet , som vist i tidligere post

Selv ville jeg valgt bedre instillinger ved encoding , som bruk av 2pass ,høyere bitrate og bedre lyd instilling, da går det naturligvis lengre tid, de nedrerste bildene ilustrerer tiden det ca tar med disse instillingene, i den siste testen kjører jeg prosesoren på 2.8ghz da den er prime stabil med lavere spenning, og litt slakkere minne instillinger.

post-67974-1134670914_thumb.jpg

post-67974-1134735723_thumb.jpg

post-67974-1134736228_thumb.jpg

post-67974-1134736242_thumb.jpg

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Beklager at jeg sliter med forumet. Men på den andre side har det vært laber interesse, så jeg stresser ikke max for å fikse det heller.

 

Prøvde å sette i gang noe jeg trodde folk var interessert i, men tok tydligvis feil.....

Tar interessen seg opp, så kan vi se hva jeg kan få til. Kanskje anonym FTP eller noe. Har jeg masse IP adresser på serveren, så kan jo bruke dem til noe.

 

God jul til alle.....om vi ikke snakkes før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...