Gå til innhold

Utfordring: AMD vs Intel - forumkonkuranse!


myhken

Anbefalte innlegg

Ja, det har du kanskje rett i Theo343, den muligheten tenkte jeg faktisk ikke på, da jeg som TL1000 ikke har på denslags. Bruker Ghost hvis jeg skal gjenopprette en disk.

Men uansett, vi trenger ikke lage noe stor sak av akkurat dette altså, ville bare nevne det, og det sikkert ikke så mange som bryr seg om denslags anyway.

 

Men jeg vil da uansett håpe og tro det finnes andre og litt enklere alternativer siden vi ikke er opptatt av kvalitet ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva jeg skal si...

 

Det ligger jo drøssevis av tester på nett som tester akkurat dette du lurer på, at du velger å overse disse fatter jeg ikke.

 

Kom med en test man kan kjøre uten dvd brenner så får du kanskje litt mer respons.

 

Jeg trur iallefall utfallet er klinkende klart, så du burde kanskje tenke deg om 2 ganger før du skriver.

 

Når du kommer med utspill som dette sier det jo litt om deg selv.

5237207[/snapback]

 

Mente å provosere litt...og det greide jeg vel.

 

Jeg ser nå at jeg gjorde en tabbe ved å tro at DVD brenner var like vanlig som CD brennere.....så det beklager jeg.

Jeg skal prøve å finne ett program som kan gjøre jobben nokså greit.

 

Og ja, de programmene som bruker lengst tid er nok sikkert mer nøye enn andre igjen....men er ikke sikker på hvor mye....

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke Windows media encoder? Den bruker vel også begge kjernene?

 

Dessuten kommer jeg ikke inn på forumsidene til hjemmesiden din. Får bare meldingen: "Tjeneren krever en autentiseringsmetode som ikke støttes."

5239240[/snapback]

 

Det er jeg faktisk helt eni i.

 

Vi trenger jo ikke gjøre det vanskelig når vi kan gjøre det lett, eller ?

 

 

post-63024-1133479219_thumb.jpg

 

post-63024-1133479233_thumb.jpg

 

post-63024-1133479253_thumb.jpg

 

post-63024-1133479269_thumb.jpg

 

post-63024-1133479297_thumb.jpg

 

Hadde det ikke vært mye lettere å gjøre dette på denne måten ?

Så kan alle vi som ikke har dvd brenner også være med.

 

Jeg blir iallefall å komme tilbake med resultater, overklokket og default hastighet, slik at du kan sammenligne til du blir grønn myhken2

 

*edit*

Windows media encoder finner man her: http://www.download.com/Windows-Media-Enco...tml?tag=lst-0-2.

 

Filmen du skal laste ned og encode finner man her: http://www.amdvsintel.net/testfil_001.zip

 

Hva trur dere gutter? Ser det okay ut ?

*edit*

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Håper forøvrig tråden ikke blir mer "skjemt" av utfall Intel vs. AMD enn den allerede er . :thumbdown:

Det gjelder både trådstarter som enkelte AMD "fanbois" som tilsynelatende kun deltar for å rakke ned på tiltaket.

Tiltaket til Myhken er bra..

Denne posten er egentlig en bra ide! Men når trådstarter utroper vinneren før noen av AMD eierene har fått tatt en test så virker dette veldig useriøst! Og når det kun blir nevnt nero7 + brenning, så viser bare denne testen hvem som er best i video encoding i nero7!

 

Det er også flere poster av trådstarter som ødlegger denne tråden! AMD eiere blir jo rett og slett overkjørt pga at han aviser alle tester som er blitt testet av seriøse nettsteder der AMD vinner og tror kun på de få som intel vinner :thumbdown:

 

Jeg tror faktisk at det ikke er så veldig store tidsdifferanse mellom Pentium og Athlon64 så lenge det ikke blir brukt mer enn 2 tunge programmer samtidlig!

 

Men jeg skal ikke ødlegge denne tråden for mye :) Jeg er spent på hva de forskjellige systemene yter i nero7...Skulle ønske denne tråden hadde blitt postet på nytt med litt mer ordna forhold og litt mer seriøsitet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva trur dere gutter? Ser det okay ut ?

*edit*

5239785[/snapback]

 

Dette er ett meget godt forslag (utifra det lille jeg kan om emnet). :)

Jeg er igang med nedlasting..

Skal teste først med ett (anerkjent dårlig på encoding) Dothan system.

Så skal jeg poste resultatet.. her..

Gikk det så kjapt på X2'[email protected] "rocketarena"? 19 sek?

 

PS og Edit:

 

OK.. screenshot var tydeligvis tatt rett etter "oppstart" av encodingen..

Det ser ut til at den vil gå en stund.. :)

NB! Dere som skal prøve må huske på at dere må ha Codec..f.eks. via DivX.

 

SKal prøve å få testet dette på noen utvalgte i "maskinparken"..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke Windows media encoder? Den bruker vel også begge kjernene?

 

Dessuten kommer jeg ikke inn på forumsidene til hjemmesiden din. Får bare meldingen: "Tjeneren krever en autentiseringsmetode som ikke støttes."

5239240[/snapback]

 

Det er jeg faktisk helt eni i.

 

Vi trenger jo ikke gjøre det vanskelig når vi kan gjøre det lett, eller ?

 

 

post-63024-1133479219_thumb.jpg

 

post-63024-1133479233_thumb.jpg

 

post-63024-1133479253_thumb.jpg

 

post-63024-1133479269_thumb.jpg

 

post-63024-1133479297_thumb.jpg

 

Hadde det ikke vært mye lettere å gjøre dette på denne måten ?

Så kan alle vi som ikke har dvd brenner også være med.

 

Jeg blir iallefall å komme tilbake med resultater, overklokket og default hastighet, slik at du kan sammenligne til du blir grønn myhken2

 

*edit*

Windows media encoder finner man her: http://www.download.com/Windows-Media-Enco...tml?tag=lst-0-2.

 

Filmen du skal laste ned og encode finner man her: http://www.amdvsintel.net/testfil_001.zip

 

Hva trur dere gutter? Ser det okay ut ?

*edit*

5239785[/snapback]

 

God ide!

 

Ved bruk av windows media encoder tror jeg AMD prossesorrene får ett overtak , vet ikke om trådstarter ønsker dette :)

Det er uansett viktig at programmet som benyttes er optimalisert for både AMD og Intel prossesorer, for at testen skal gi ett korekt bilde.

Lenke til kommentar
*snip*

5239810[/snapback]

La oss si vi står på skoleplassen, og en av oss roper ut: "jeg er best i håndbak på hele skolen!!"

Tror du da masse folk vil komme og bevise at han tar feil ?

 

Jeg tar det som mykhen2 skriver med et smil, og venter i spenning til noen amd`ere er med på statistikken slik at vi kan bli enige oss imellom om "hvem som var best i håndbak!"

 

At han driver litt sarkasme(tolker det dit hen) gjør meg ingenting sålenge ingen misforstår han.

 

Edit: Kanskje du , mykhen2 , kunne poste resultatene på post nummer 1 av denne tråden, slik at vi alltid vet hvor resultatene befinner seg ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Og du er alltid like positiv du :thumbup:

5234987[/snapback]

 

Jeg tolket det innlegget over mitt som et forsøk på å "hisse til krig", og svarte deretter i god sarkastisk stil. Slengte tilogmed inn en ;) for å sikre at alle skjønte at dette nok ikke var 100% seriøst.

 

Det gikk visst noen hus forbi, og det er jo ikke bra.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Håper forøvrig tråden ikke blir mer "skjemt" av utfall Intel vs. AMD enn den allerede er . :thumbdown:

Det gjelder både trådstarter som enkelte AMD "fanbois" som tilsynelatende kun deltar for å rakke ned på tiltaket.

Tiltaket til Myhken er bra..

5236320[/snapback]

 

Regner vel med at den siste biten av den første setningen er myntet på meg, men er uenig i betegnelsen.

 

Jeg er riktignok en AMD-bruker noen få timer i uka (har dette på hjemmePCen), men det bryr meg midt i ryggen om Intel skulle sønderknuse AMD i videoencoding.

 

Jeg har påpekt hvorfor jeg mener at denne testen er ubrukelig i poster over, og ser ikke noe poeng i å leke hakk i plata.

 

Enig i at tanken og initiativet er godt, og har vel også skrevet dette tidligere.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har aldri utropt noen vinner. Det er jo derfor jeg startet denne tråden, for å finne vinneren.

 

Jeg har alltid vært sikker på at Intel slår AMD på dette området, men har blitt mer usikker nå som jeg har sett en del nye tester.

 

Derfor tenkte jeg at vi kunne ta en test.

 

Posten min ett sted over, var ment på en provoserende måte, siden det så ut til at få hadde lastet ned filmen. Så jeg er ikke mer sikker nå enn før. Ikke tvil om at AMD har blitt bedre også på denne oppgaven. :thumbup:

 

Post gjerne resultatene her, men jeg tenkte å lage en mer oversiktlig samling etter at duellen er over.

 

Har nå fikset forumet, så nå kan dere poste der. Det er ikke ett forum mer, men ett bilde galleri. Brukere må fortsatt registrere seg, men alt går automatisk.

 

Dere kan se bildene her

 

For at jeg skal slippe å gå gjennom hele posten og hente ut bilder, er det en fordel om dere kan poste resultatene på duell siden. Ikke for å være vanskelig..... :roll:

 

Edit: Har lagt til Windows Media Encoder på resultat siden og som dere også kan laste ned herfra eller fra program oversikten på duell siden.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Bli med flere da :) Jeg skal også kjøre med min XP-M2400@2500Mhz(hverdagsbruk) bare for morroskyld hehe.

 

Men er resultatet ditt 12s myhken? Blir det nøyaktig? altså stopper den der før brenning eller på du være kjapp på labben?

5242526[/snapback]

 

hehe, det har bare gått 12 sekunder. 31 min og 30 sekunder igjen der..... :thumbup:

 

Og valgte ikke å brenne til DVD, men til harddisken.

 

edit: Men nå er det julebord igjen. Får ikke gjort mer før i morgen.....håper på masse resultater i løpet av helgen.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Jeg har aldri utropt noen vinner. Det er jo derfor jeg startet denne tråden, for å finne vinneren.

 

Du gjorde det før du redigerte det bort noen dager senere!

 

Det du ca. skrev var: Jeg vet at pentium D yter bedre enn Athlon64 X2 i videoredigering, men spørsmålet er hvor mye mer yter pentium D enn Athlon64 x2!

 

La oss glemme dette og la oss heller nyte hvor bra denne topicen har blitt!

 

Meget bra tiltak Myhken2! og ikke minst engasjementet til Theo343!

 

Skal gi denne linken til 2 av mine venner som har Pentium 4 dualcore! og håper dem gidder å ta seg bryet med denne flotte konkuransen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...