Gå til innhold

Utfordring: AMD vs Intel - forumkonkuranse!


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers har jo Tom's Hardware nylig gjort den desidert grundigste prosessortesten jeg har sett. Videoresultatene er her: http://www.tomshardware.com/cpu/20051121/t..._charts-31.html.

 

De har testet med XviD, DivX, WMW 9, Mainconcept MPEG2 og Pinnacle Studio MPEG2, og ørten forskjellige prosessorer. I tillegg er det en test med CloneDVD under application.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Absolutt interessant det. Men tror alikevel at en test blant forumets brukere vil være interessant :)

 

Selv om myhken har foreslått divx til dvd som første utfordring tror jeg det sikkert vil blir mange fortløpende utfordringer med eks. forskjellige oppgaver. . Eks. DVD til Divx, DVD til Xvid. Transkoding og etc?

 

Jeg oppdaterer også min første post i tråden med flere forslag til testen. (3. post i tråden)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ellers har jo Tom's Hardware nylig gjort den desidert grundigste prosessortesten jeg har sett. Videoresultatene er her: http://www.tomshardware.com/cpu/20051121/t..._charts-31.html.

 

De har testet med XviD, DivX, WMW 9, Mainconcept MPEG2 og Pinnacle Studio MPEG2, og ørten forskjellige prosessorer. I tillegg er det en test med CloneDVD under application.

5210915[/snapback]

 

Dersom "noen" fremdeles velger hardnakket å påstå at THG er pro-Intel.. så må de lide av noe som passer til nicket til den jeg siterer nå.. :p

Stort klarere dokumentert både i grafer og tekst at AMD i snitt er klart bedre enn Intel kan vel neppe andre vise til... ikke engang Anandtech? :)

 

PS.

Takk for linken "tvansgreie".. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hmmm.. sliter litt med å få filmen ned på "godkjent" størrelse. Første gang jeg prøver å rippe DVD til .mpeg eller .avi.

Får den ned til grei størrelse hvis jeg bruker DivX create, men Nero støtter ikke DivX. Så da må jeg eventuelt kjøpe enda ett program for å konvertere DivX til .avi

 

Kjøpte programmet: DVD to VCD AVI DivX Converter

Link

 

Kjører en ny runde nå, og så får jeg se hvor stor filen blir nå. Kanskje redusere innstillingene enda mer....kvaliteten er jo ikke så nøye. det er tiden det tar og konvertere fra .avi eller .mpeg til DVD video som er nøye.

 

Løser det sikkert i løpet av dagen. :thumbup:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
av ren kuriøsitet, hva kjører du din xp-m2400 på? I skrivende øyeblikk er min på en lunken 2700/13.5*200/1.875vcore. (har ikke ram til klokking ennå)

5213531[/snapback]

 

 

2100Mhz

(11x200 , 1.6v , har god ram, men hovedkortet tåler ikke høyere fsb enn 220~ , og jeg sliter med litt ustabilitet grunnet en defekt chipset-vifte(den velkjente abit-vifta :mad: ))

 

 

 

Løser det sikkert i løpet av dagen. thumbup.gif

 

Flotte greier :thumbup:

Venter i spenning til vi har fått igang forumets mest spennende cpu-war :D

Lenke til kommentar

Trenger faktisk tips om programvare.... Når jeg bruker de programmene jeg har (med unntak av DivX ) blir en time med opptak fra TV på tilsammen 1.1 GB.

Da er filen i .mpeg format

 

Hvilket program vil være det beste for å få dette ned til ca 700 MB eller mindre?

 

Her er jeg helt blank.... :blush:

 

Jeg får det til med divX, men Nero 7 støtter ikke divx filer, så da er jeg like langt.

Må ha ett program som konverterer til .avi eller .mpeg

Lenke til kommentar

Hva slags format og kontainer er filen i når du overfører den til PC? så skal jeg se om jeg finner det beste programmet til oppgaven. Snakker vi mpeg2 med .mpg?

 

Et annet spørsmål er hvorfor bruke Nero7, vi kan vel bruke andre programmer som AutoGK og DVD2AVI for de fleste oppgaver?

 

Andre som har forslag? Var en som var innom og mente vi burde bruke noe annet, hvilke forslag har du?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
TL1000S Postet i dag, 03:31

Dersom "noen" fremdeles velger hardnakket å påstå at THG er pro-Intel.. så må de lide av noe som passer til nicket til den jeg siterer nå..

 

Nei, syns det er lenge siden jeg har lest noe som egentlig kan oppfattes som særlig "pro- Intel" der. Men de skriver kanskje MER om Intel enn "den andre" siden?.

 

Fant denne uttalesen fra testen, kan vel ikke si det er særlig Intel-vennelig nei, he he...

THG cpu testen;

November 2004 saw AMD move into the 90 nm age, nine months after Intel did. AMD unveiled a new and very impressive CPU, codenamed Winchester (D0), which was only available in the low-cost market segment. As such, the core made its way into the Athlon 64 3000+, 3200+ and 3500+ models. The technology it was based on was anything but low-cost, though: we would have loved to see the looks on the faces of Intel's engineers when they measured the power consumption of AMD's 90nm CPUs and realized that even under full load, this unimposing CPU draws a mere 31.4 W.

This means AMD was able to reduce the power consumption by about 44% clock for clock. Further measurements taken on a specially-modified motherboard in our Munich lab showed an idle power consumption of only 11.1 W.

:!:

 

Jammen er du flink til å lage nettsider myhken2 :thumbup: , har du satt opp alt det på så kort tid, imponerende for en som ikke har peiling på sånt i alle fall.

 

Vedrørende hvilke programmer som skal brukes kunne du kanskje hente inspirasjon fra den omtalte testen hos THG, der står det også litt om hva som støtter dual osv. Sånn som Microsoft Media Encoder9 er jo gratis for alle. Om det er bra eller dårlig spiller vel egentlig ingen rolle her, bare cpu får noe å tygge på? :)

Lenke til kommentar

Er helt enig. Vi kan bruke hvilke programmer som helst.

Grunnen til at jeg valgte Nero 7, er at det virker som det er noe av det raskeste programmet man kan bruke til å konvertere .avi eller .mpeg filer over til DVD video.

 

Så de programmene som vi eventuelt skal teste, må konvertere .avi eller .mpeg (MPEG1 / MPEG2 ) til .vob (DVD video).

Programmene trenger ikke å kunne brenne filene ut på DVD for min del, så lenge ikke brennerprogrammet må konvertere resultatet før det kan brennes ut på DVD.

 

Nero 7 får man også tak i som 30 dagers full prøve versjon. (se link på http://amdvsintel.net ). Så en forutsetning for programvaren er at den finnes i prøve versjon uten begrensinger...

 

Har laget et forum på siden min også, så der kan dere poste forslag til programvare. :thumbup:

 

pcp160: Takker. Liker å mekke litt sider, men har ikke tid til noe fansy sider nå. Derfor bruker jeg ganske så standard maler. Da går det kjapt.

Webserveren min i USA er en Win2003 maskin, slik at jeg har alle redigerings programmene på den. Tar ikke lange tiden å lage, og legge ut sidene, siden jeg redigerer dem "live".

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig filen ned i 300 MB. Brukte DVD to VCD AVI DivX som koster ca $30.

 

Konverterte så fra DVD plata til .avi med DivX 6 codec. Tok vel ca 1,5 time.

Filen ble da på 311 MB. @ 1 time opptak.

 

Laster den opp til serveren min nå, men jeg har bare 600kbs linje ut, så det tar noen minutter :!:

 

Legger link til programmet på siden, for det er jo også noe vi kan teste. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er duellen åpen. Last ned test filmen og Nero 7 og bli med.

Flere programmer kommer etter hvert. test filmen blir den samme.

 

Det er ingen begrensninger på antall resultater osv.....

 

sjekk sidene duellen AMD vs Intel for fyldigere informasjon.

 

Stor takk til theo343 for masse god informasjon, som nå er å finne på hjemmesidene også.

 

Håper på god respons, så vi kan få ett skikkelig resultat. Kanskje vi kan få ett godkjent resultat :thumbup:

 

Er det noe som burde endres på? Send en mail eller post ett innlegg her.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Flott side! ;)

 

Du stiller fritt til å endre og pynte på teksten og haste-oppsettet mitt da jeg bare har skriblet det ned for å få med infoen.

 

Nero7 er helt sikkert greit å bruke :) Hvis andre har gode forslag må de ikke nøle med å komme med de. Flere(men ikke for mange) program er bare berikende for testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...