DarkSlayer Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Teit spørsmål på en måte, men det er faktisk litt vrient dette. Husker ikke navn på HK MSI ett eller annet amd64, men den har en chip vifte som bråker. Så da var tanken å bare bytte vifte (så lurt). Problem 1: Er at vifta på MÅ være lav, fordi skjermkortet går rett over vifta. Liten klarrering. Problem 2: Er at skruehullene er på hjørnet av chipen. 5,9cm avstand mellom hullene. Jeg har gjort 2 bomkjøp allerede. Ene vifta var den på komplett, men den har ikke montering på hjørnene, og mye kortere avstand enn 5,9. Den andre kjøpte eg på microplex, riktig avstand, men feil kontakt (jeg leste ikke med svært liten utydelig skrift at den var 2pinns). Men å finne noen som selger lave, chipset vifter, med 3pins kontakt, og 5,9cm skrueavstand, og montering i hjørnene .... det finner jeg ikke. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Skal gå med 2pins strømkontakt på 3pins, men du må riktignok kanskje bøye klipsen på 3pins kontakten. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 jeg prøvde å "presse" den forsiktig på, men det ble ikke liv i vifta. Er også litt usikker på hvilke av pinnene som det skal opprettes kontakt mot. Men den 2-pins saken er skikkelig trang ser eg, så jeg vet ikke om det går an å bare presse den på. Det er ikke min maskin, så jeg liker ikke helt å "bøye" ting. En annen ting er at jeg har ikke loddebolt, og heller ikke løse 3-pins kontakter. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hmm.. Husker ikke hvilke "pinner" den skal på, men jeg fikk i hvertfall en gammel vifte med 2pins kontakt til å funke på 3pins. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 mange kjølere hær: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=181&mcat=c181 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Jeg kan ikke se av den linken at microplex har en chipsetkjøler som har 3pins kontakt OG er så lav at den kan ligge UNDER et skjermkort ... men det er mange høye der ja. Problemet er skjermkortet som går direkte over chipsettet Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Har du funnet en løsning på problemet? Jeg har også dette problemet med MSI K8N Neo2 Platinum (møkkatrangt hovedkort forresten). Endret 30. november 2005 av Zlatzman Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Enda ikke funnet løsning på prob. Komplett hadde ikke sånn vifte på lageret, så jeg må sende kortet inn til dem.... noe som jeg ikke har lyst til (tar jo dritlangtid) Det virker ikke som om chipsetvifter er lett å få tak i nei... Lenke til kommentar
eternal Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) det går fin å tre en 2pins kontakt nedpå en 3pins. bare å bruke de 2 rette pinnene. og hvis du skal ha en chipsettkjøler som er best mulig for minst mulig pris; ta en gammel prosessorkjøler. socket 7 kjølere er bra. det beste er om du finner en p3 kjøler eller noe av den størrelsen. så kjøper du artic alumina termisk lim og limer den på. holder som støpt. hvis du ikke har en gammel prosessorkjøler, kjøper du heller en billig cpu vifte som du limer fast, evt skjærer til så de passer. Disse blir da ofte så store at du kan kjøre uten vifte og allikevel overklokke ganske bra. Endret 3. desember 2005 av eternal Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Men da er problemet igjen at AGP-kortet er rett over chipsetviften, og da tviler jeg på at det er plass til så mange slike kjølere. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) du har sikkert MSI kort, hadde samme problemet, hvor tykk er den delen som er over chipset.? som du allerede har sett er jo chipsetet ganske lite. så det jeg gjorde var og kjøpe passiv zalman kjøler og lime den fast. den har ca 4 ganger så stor flate som chipsettet så jeg limte det slik at det lå i hjørnet på kjøleren. skjønnte du dette? det følger med termisk lim, hvisikke er det andre måter og gjøre dette på. men det koster mere penger. Endret 3. desember 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
eternal Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Men da er problemet igjen at AGP-kortet er rett over chipsetviften, og da tviler jeg på at det er plass til så mange slike kjølere. 5245393[/snapback] Nå er jeg ikke helt med deg? Komponenter/kjøler på AGP kortet peker jo bort fra chipsettet. Uansett så ordner du jo slike tilpasningsproblemer med en baufil og litt saging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå