Gå til innhold

Hvilket brenne-program er best?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvilket CD og DVD brenne program er best?

(Please ikke ta med såmange dårlige gratis programmer :thumbdown: )

Jeg har Nero 7 Premium,

Men av en eller annen grunn så virker ikke de DVD - Platene jeg brenner :mad:

CD-ene er helt ok, men ikke DVD-ene! Jeg har prøvd å opptattere driveren til DVD - RAM spilleren (LG - GSA4082B) og prøvd med forskjellige typer av DVD - plater.

Men det går ikke! :thumbdown:

---------------------------------------------------------------------------------------

Så derfor ser jeg etter et annet kjempe bra brenne program.

Har dere noen tips, linker osv... om de beste alternativene vedsidenav Nero?

Kanskje tilogmed noe bedre en Nero :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok heller det er et problem med platemerket/platemerkene du bruker, prøv et annet merke, kanskje det hjelper.

Hvis ikke, prøv Easy Media Creator / Easy CD-Creator / Easy DVD-Creator fra fra Roxio, ikke så bra som Nero, men brenner en sjelden gang på plater Nero feiler på og vice versa.

Lenke til kommentar

Kjørte en liten test nå.

Lastet ned CD-Burner XP Pro.

Da prøvde jeg å brenne de samme filene på ca. 4.4GB på en lik DVD-R plate som med Nero 7 Premium. Men med CD-Burner XP Pro fungerte det faktisk :w00t:

Brenniga gikk mye fortere sålenge det ikke er noen bueffring, DVD - Høykompatibel modus eller sjekking av data etter brenning er utført. Og det virka faktisk!

Men hvorfor vil ikke Nero 7 Premium brenne DVD-ene mine? Det står vellykket brennig, Nero 7 kan fortelle meg hva som er på DVD-en etter brennig. Men Windows XP Pro kan ikke lese av DVD! :mad:

Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar

siste nero 6, du bør tenke deg om en gang til før du installerer noe nytt fra ahead. ikke nok med at programmet (nero 7.0.0.12) er buggete, men det brekker også ting i windows (også etter avinstallering :thumbup: )* og andre programmer *

sjekk nero forumet hos cdfreaks.com

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Kjørte en liten test nå.

Da prøvde jeg å brenne de samme filene på ca. 4.4GB på en lik DVD-R plate som med Nero 7 Premium. Men med CD-Burner XP Pro fungerte det faktisk :w00t:

Brenniga gikk mye fortere sålenge det ikke er noen bueffring, DVD - Høykompatibel modus eller sjekking av data etter brenning er utført. Og det virka faktisk!

Men hvorfor vil ikke Nero 7 Premium brenne DVD-ene mine? Det står vellykket brennig, Nero 7 kan fortelle meg hva som er på DVD-en etter brennig. Men Windows XP Pro kan ikke lese av DVD! :mad:

Hva kan det komme av?

5194256[/snapback]

Høres ut som om lukking av plate / initialiering av plate etter brenning er skrudd av i Nero.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med Nero selv.

Trodde også at det kunne være noe med "lukking" av plata som Mr.Locke nevner, men når cd er brennt ferdig, så står det noe slikt som "Finalising cd/dvd", så det kan ikke være det som er problemet.

Vel,vel. Skal sjekke ut noen ander brennerprog., og se om de fungerer bedre.

Lenke til kommentar
ImgBurn er rent brenneprogram av image filer (videreføring av brennerdelen til dvd decrypter)

5201285[/snapback]

Hmm.. Det var jeg ikke klar over. Bruker fortsatt dvd decrypter til brenning av image filer.

Anyway,- testet ut CDBurnerXP Pro til å brenne dvd'r som ikke var i image format, og så langt har programmet fungert bra. :)

Lenke til kommentar

kan ikke fatte at dere har så mye trøbbel med Nero 7, jeg har brukt Nero siden 5.xxx og frem til nå siste version. Har overhodet ikke hatt problemer med det. Synes faktisk at den siste versionen er mest stabil. Jeg har 3 forskjellige brennere som jeg bruker og ingen av de gir meg trøbbel.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Kjørte en liten test nå.

Hva kan det komme av?

5194256[/snapback]

Høres ut som om lukking av plate / initialiering av plate etter brenning er skrudd av i Nero.

5194672[/snapback]

Når man brenner dvd'er i nero, tror jeg multisession disl står som standar..

Skjekk at den ikke står på!

EDIT: Quote feil

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar

Hvilke brenneprogram er best? Vanskelig å si, da det går mye i hva man liker selv.

Mange som sier at det de bruker er best, fordi de ikke har brukt annet, osv.

Min personlige favoritt var Prassi, som nå heter Sonic RecordNow Max, ellers så er Alcohol 120% godt å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...