cybervision_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg har et lite problem her på forumet. Det er så utrolig mye feil bruk av hv- spørreordene. Jeg synes det er litt forstyrrende å lese tekst som inneholder så mange slike feil. F.eks. Hva bil er best? Hvordan skjermkort skal jeg kjøpe? Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret? Endret 23. november 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Hans Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret? 5193940[/snapback] Er nok folk som bare er litt forvirret... Kan ikke forvente at alle som skriver på forumet har 6'er i norsk Er ikke det noe av sjarmen med forum a? Rettskriving er ikke det viktigste i verden... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 En annen trend på forumet, er at folk fremdeles fortsetter å poste slikt som dette, til tross for at vi har en klagemur for dette. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 En annen trend på forumet, er at folk fremdeles fortsetter å poste slikt som dette, til tross for at vi har en klagemur for dette. 5194075[/snapback] Dessuten heter det vel "Hvilken er det som skjer med verden og spørreord?", eller skal det være hvordan der istedenfor? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Bruken av ordet hvem er det som skremmer meg mest. En del av forumets brukere har byttet ut alle hv- spørreordene med hvem. Dessuten heter det vel "Hvilken er det som skjer med verden og spørreord?", eller skal det være hvordan der istedenfor? 5194553[/snapback] Var det en dårlig spøk? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Var det en dårlig spøk? 5194579[/snapback] Exactamundo! Endret 23. november 2005 av sluffy Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ref mine kilder er dette forårsaket av et østlandsfenomen som desverre sprer seg som pesten, og som bør bekjempes med alle midler. Flere poster med slike feil blir rettet fordi det rett og slett blir umulig å forstå hva det er snakk om i flere tilfeller. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ikke dårlig. Vi er ikke en gang ferdig med 2005, og du har allerede fått det med deg! Daniel Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret? 5193940[/snapback] Rettskriving er ikke det viktigste i verden... 5194000[/snapback] Beste som har blitt sagt i hele denne tråden Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret? 5193940[/snapback] Er nok folk som bare er litt forvirret... Kan ikke forvente at alle som skriver på forumet har 6'er i norsk Er ikke det noe av sjarmen med forum a? Rettskriving er ikke det viktigste i verden... 5194000[/snapback] Hehe, jeg skjønner og at det er folk som er forvirret, men jeg visste ikke om noen som skjønte det syntes det var litt "kult". Selvfølgelig er ikke rett bruk av spørreord det viktigste her i verden, men på et forum der all kommunikasjon, bortsett fra emoticons, foregår gjennom det skrevne ord er det viktig at man skriver på en måte som flest mulig kan forstå. For å utdype nærmere så er det her på sørlandet som jeg kommer fra noen rare trender: Eks 1. Rundt Arendal og omegn sier mange: "Hvordan går det med du?" istedet for "Hvordan går det med deg?" Eks 2. Rundt Kr.Sand sier mange ungdommer f.eks. "Det hadde vært fet om du kunne komme!" istedet for "Det hadde vært fett om du kunne komme!" Det er på en måte "in" å gjøre et slags opprør mot grammatisk rettskriving. Endret 23. november 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Neida, rettskriving er ikke det viktigste i verden. Men i mange tilfeller bør skrive rett for å bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå