Gå til innhold

Hva er det som skjer med verden og spørreord?

cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem her på forumet. Det er så utrolig mye feil bruk av hv- spørreordene. Jeg synes det er litt forstyrrende å lese tekst som inneholder så mange slike feil.

F.eks.

Hva bil er best?

Hvordan skjermkort skal jeg kjøpe?

Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det meg som har gått glipp av en ny "kul" trend eller er folk bare litt forvirret?

5193940[/snapback]

Er nok folk som bare er litt forvirret... Kan ikke forvente at alle som skriver på forumet har 6'er i norsk :) Er ikke det noe av sjarmen med forum a? :p Rettskriving er ikke det viktigste i verden...

Lenke til kommentar

5193940[/snapback]

Er nok folk som bare er litt forvirret... Kan ikke forvente at alle som skriver på forumet har 6'er i norsk :) Er ikke det noe av sjarmen med forum a? :p Rettskriving er ikke det viktigste i verden...

5194000[/snapback]

Hehe, jeg skjønner og at det er folk som er forvirret, men jeg visste ikke om noen som skjønte det syntes det var litt "kult".

Selvfølgelig er ikke rett bruk av spørreord det viktigste her i verden, men på et forum der all kommunikasjon, bortsett fra emoticons, foregår gjennom det skrevne ord er det viktig at man skriver på en måte som flest mulig kan forstå.

For å utdype nærmere så er det her på sørlandet som jeg kommer fra noen rare trender:

Eks 1. Rundt Arendal og omegn sier mange: "Hvordan går det med du?" istedet for "Hvordan går det med deg?"

Eks 2. Rundt Kr.Sand sier mange ungdommer f.eks. "Det hadde vært fet om du kunne komme!" istedet for "Det hadde vært fett om du kunne komme!"

Det er på en måte "in" å gjøre et slags opprør mot grammatisk rettskriving.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...