vidarv Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) det må være husfreden... alt er mye stillere i jula... hopp og langrenn går på nrk ,men uten volum... det er sjokolade i hver skål til enhver tid... vaser rundt i huset litt rasløs, det er jo så lite å finne på, men på samme tid er det veldig godt å ikke ha noe forpliktelser å tenke på... lukta av middag.... ventingen.... det er jula det og den kommer hvert år! Endret 23. november 2005 av vidarv Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Unntatt de som har realfag og driten opp til halsen. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er total pause fra all skole. Vennene samles hjemme igjen. God mat. Avslappet tempo. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Minner fra tidligere år, følelsen av at det er noe koselig som skal skje Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Julegudstjenesten, klassikerne på TV (Wonderful Life, Tre Nøtter, osv), den glade stemningen, å se familien samlet, sølvguttene, å møte vennene sine på julaften og bytte gaver, juletelefonsamtalen med familien i USA, å gå med dress og å høre på Nat King Cole. Åh, som jeg gleder meg. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Middagen (pinnekjøtt) og stemningen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det beste med julen er definitivt lystig lag med venner som er hjemme på ferie. Bortsett fra det har jeg ikke så mye til overs for alt stresset julen medfører. Det er jo morsomt for barna da. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Pinnekjøtt, familie, gaver, snø, fri fra jobb og skole! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Beste med julen er å bli ferdig med dritten. Er jo bare stress og dritt med å skaffe presanger og pynte før jul, så ta ned hele dritten igjen etter jul.. Kunne klart meg godt uten.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Julen bli hva du gjør den til. Stefan sin så da riktig så k0slig ut..! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har absolutt ingenting til overs for den norske julefeiringen. Sitter egentlig bare og venter på andre juledag som er årets nest største festdag. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jul..? hmm.. At alle samles og er happy! God mat (spesielt pinnekjøtt og dravle) Presanger! Fint med julesanger, juletre, og snø utepå veiene! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 det finnes da ikke noe annet enn gaver på julaften. pluss ut å drikke skikkelig første og andre juledag. diggbart! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Folk har en tendens til å glemme det aller viktigste med jula. Nemlig å få masse GAVER! Fra spøk til alvor. Klassiske filmer på TV, den "magiske" stemningen, å se gleden å forhåpningen i lillebroren min sine øyne, ha fri fra skolen, se på skirenn på TV, god mat og kaker og selvsagt å gi gaver som blir godt tatt i mot. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jul er stress, påske er mye kulere! Men vi har da fri fra skolen, så det får gå... Lenke til kommentar
kimman Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 TV, julemiddag og hjemmekos! Men selvfølgelig gaver også! Elsker juleaften om morgen, når jeg står opp. Da er det det begynner! Gleder meg! Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det som er bra med jula er: - Fri fra skolen - Godteri - God mat - Julegaver Det som er dårlig med jula er hvorfor vi feirer den. Grunnen til at vi faktisk har jul Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hadde det ikke vært for julematen så ville jeg ha flykta til skogs hver jul. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Koselig samvær med familie/venner, å gi/få gaver, juemiddagen, stemmningen... Det som er dårlig med jula er hvorfor vi feirer den. Grunnen til at vi faktisk har jul 5194559[/snapback] Jula er opprinlig en hedensk tradisjon, når kristendommen kom til landet så prøvde de først og fjerne den, men de greide det ikke. Så da tok de og omgjorde den til en kristne tradisjon, men å omgjort den helt greide de aldri. Go tusser og troll! Endret 23. november 2005 av TLZ Lenke til kommentar
czr Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det beste med julen er alle tradisjonene som blir fulgt til punkt og prikke :!: Ja, jeg synes det. Mamma henger fortsatt opp julestrømpe til meg og broren min. Nå er vi henholdsvis 20 og 21 år. Det er like stas hvert år Men jeg har merket noe rart i det siste. For hvert år som går blir jeg mer glad i å gi bort gaver. Det er nesten mere stas enn å få gaver. Sprøtt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå