chil Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/22/450140.html har en følese at det er siden ho er så pass nais at ho ikke blir dømt til fengsel..er egentlig helt enig! ho kunne tatt meg ANYDAY!! hadde jeg fått ho når jeg var 14 hadde jeg sikkert blitt spinn vill! "fått varige men"! SPRØYT Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dette har vi disukert før, og vi kom vel fram til at noen her ville følt det forkastelig, hadde det vært en mannlig lærer og en kvinnelig elev. Noen begynte dessuten å diskutere om hun var fint eller ikke, men jeg føler det må være opp til den enkelte å ha ei mening om. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Sikkert hun kjerringa i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Sikkert hun kjerringa i bakgrunnen. 5193939[/snapback] Det er nok hun foran på bilde, står jo at hun er 25 år da Dette handler jo om prinsipper, og en lærer går såklart langt over streken ved å gjøre noe slikt. Men ellers innrømmer jeg gjerne at jeg neppe hadde takket nei om jeg selv var en 14 år gammel gutt Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Heldig gutt det der... men bra dum. Hadde jeg vært han hadde jeg "blackmaila" henne og tvunget henne til å være min sexslave Lenke til kommentar
Decline Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nå ble de jo oppdaga av en annen person da, så det hadde vel ikke blitt rare blackmailinga Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Spørsmål: Dere som ikke synes dette var feil og gutten bare var en heldiggris, hva om det hadde vært en mannlig lærer og en liten jente? Regner med at dere synes det er helt greit og? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Syns ente hu er no pen, dama er bare grei. "Plain". Særlig når en ser på bildet av ho uten tung sminke på denne sida: Lærerinne hadde sex med elev (14). Maybe I'd hit it, but only once. Jeg vil ha ho i fengsel. Jeg vil sette kjerringa i det værste kvinnefengselet i statene. Hvorfor? Vel, for det første - sex med mindreårige er kun det sex med mindreårige, uansett kjønn. Hvis retten starter å dømme folk i slike saker etter hvilke kjønn fornærmende og forulempende part er, vil det kunne sette en farlig presedens. For det andre, og dette er grunnen til at jeg er så krass - For pen for fengsel. Hva pokker er det som skjer! "Hei. Jeg har brutt loven og burde i følge strafferammer egentlig gå i fengsel. Men siden jeg er så pen burde, nei må, jeg slippe å sone." Og Lafave kjerringa er ente den første! Jeg blir så provosert. Ikke bare har vi mindre pene mennesker vanskelig for å få oss et nyp på by'n, men nå skal vi pokker meg bli diskriminert i retten og. EDIT: Kan trådstarter endre tittel på tråden da den er særiøst missvisende? Bra dame ikke funnet skyldig i voldtekt.. Dama er ikke funnet til noen ting; ikke blitt dømt hverken skyldig eller uskyldig. Derimot har hun sagt seg selv skyldig. Det er en vesentlig forskjell. Endret 23. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Heldig gutt det der... men bra dum. Hadde jeg vært han hadde jeg "blackmaila" henne og tvunget henne til å være min sexslave 5194056[/snapback] "alle" 14-åringer er dumme Du hadde ikke greit å "blackmaile" et ekorn med nøtter engang Endret 23. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Spørsmål: Dere som ikke synes dette var feil og gutten bare var en heldiggris, hva om det hadde vært en mannlig lærer og en liten jente? Regner med at dere synes det er helt greit og? 5194388[/snapback] Jeg syntes det var feil, men at gutten var en heldiggris. Hadde det vært en jente, så hadde det vært feil, og tja... jeg har aldri vært en fjortenårig jente, så jeg vet ikke hvordan det er. Men kanskje det faktisk er en forskjell på en fjorten årig år gutt og en fjorten årig jente på det område? Ikke at handlingen blir riktig av den grunn. Hun skal ha hatt sex med ham gjentatte ganger, blant annet i et klasserom, i hennes eget hjem og en gang i en bil mens guttens 15-årige fetter kjørte. Hun hørtes ikke helt god ut da. I tillegg til smånymfo. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Spørsmål: Dere som ikke synes dette var feil og gutten bare var en heldiggris, hva om det hadde vært en mannlig lærer og en liten jente? Regner med at dere synes det er helt greit og?5194388[/snapback] Jeg syntes det var feil, men at gutten var en heldiggris. Hadde det vært en jente, så hadde det vært feil, og tja... jeg har aldri vært en fjortenårig jente, så jeg vet ikke hvordan det er. Men kanskje det faktisk er en forskjell på en fjorten årig år gutt og en fjorten årig jente på det område? Ikke at handlingen blir riktig av den grunn. 5194620[/snapback] Selvfølgelig er den en forskjell. Men nå er jo alle forskjellige... Det er selvfølgelig avhengig av person og personligutvikling, men jeg mener at 14-åringer kan variere veldig i modenhet. Kanskje denne fyren var generelt mer moden og ikke hadde problemer med det, kanskje han forsatt var "barnslig til sinns", da trur jeg ikke detta var greit for'n. Og samma greia med jenter. Generellt sett noen 14-åringer er "voksne", noen 14-åringer er forsatt barn, flesteparten er så stappa av hormoner at de ikke skjønner ut fra inn. Forresten, usa kan være ille puritansk. Med litt "flaks" var kanskje guttungen enda på "blomster og bier" stadiet. Så spretter en 25-åring frem og vil at han skal stikke tissen hans inn i et litt smårart høl i skrittet hennes. Han har knapt vent seg til å ha hår på pungen og så skal'n lære om sex fra en voksen. "I'm old enough to be your mama. Take me now you hunk of a boy you!" My quess: panic attack :!: Endret 23. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 At det er forskjell fra person til person er nettopp årsaken til at det er galt med barn uansett. Det er lett å få enkelte barn til å gjøre ting de ikek vil, eller få de til å tro at de vil. Men er det en generell forskjell mellom jenter og gutter, slik at det generelt er værre å ha sex med en ung jente enn å ha sex med en ung gutt? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Men er det en generell forskjell mellom jenter og gutter, slik at det generelt er værre å ha sex med en ung jente enn å ha sex med en ung gutt? 5194709[/snapback] Tja...den første er ufrivillig, mens den andre kanskje er litt mer frivillig ? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Men er det en generell forskjell mellom jenter og gutter, slik at det generelt er værre å ha sex med en ung jente enn å ha sex med en ung gutt?5194709[/snapback] Tja...den første er ufrivillig, mens den andre kanskje er litt mer frivillig ? 5194720[/snapback] Ikke enig. Generellt sett er det å få 14-årige gutter seksuellt opphisset som å skyte sild i tønne med hagle. "Pling, stå kuk". Men det betyr ikke at det er mer frivillig av den grunn. Siden jeg allerede snakker generellt, så trur jeg ikke at 14-åringer er forberedt på at 25-åringer ønsker sex med dem. Fantaserer om, ja sikkert, men jeg trur det er større sjanse for at det er så uventet og fjernt at de aller fleste ikke takler det. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er jo også en biologisk forskjell mellom en 14 år gammel jente og en 14 år gammel gutt. Jenten vil, generelt sett, være lenger i utviklingen (ca et par år). Jenter begynner på puberteten tidligere og hjernen er, ifølge vitenskapsmenn, mer utviklet. Husker jeg leste for ikke så lenge siden at en mannlig hjerne ikke er ferdig utviklet før man er 25, mens en kvinnes hjerne er ferdig utviklet når hun er 23. Men om denne biologiske forskjellen gjør at en 14 år gammel jente er mer moden enn en 14 år gammel gutt vet jeg ikke. Det ble en liten digresjon til topic, men tenkte opplysningen kunne være relatert til topic. Mer OT så er loven ganske klar og man kan ikke forskjellsbehandle på bakgrunn av kjønn slik den er. Kvinnen er vel egentlig straffet greit nok for min del, hun er hengt ut i verdenspressen og kan ikke foreta seg så mye som tyveri av en tyggis på 7 år uten å risikere en lang fengselsstraff. Hun vil nok heller aldri ha mulighet til å jobbe innenfor sitt yrke igjen heller Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg synes ikke hun bør straffes. I dag blir stadig yngre personer seksuelt aktive, og lovene henger rett og slett ikke med. Denne kvinnen som lærer er jo alle 14 år gamle gutters våte drøm. Jeg husker vi hadde en ung og pen lærerinne da jeg selv var på den alderen, og det var ikke en eneste av gutta som ikke ville "tatt" henne. At saken blåses opp til de grader er det som er skadelig for gutten. Hadde ingen oppdaget forholdet hadde han vært lykkelig og glad for det han var med på. Nå kan de velmenende idiotene ha ødelagt ham for livet. Hvordan skal han kunne gå tilbake til et normalt liv etter å ha fått sexlivet sitt hengt ut for hele verden? Jeg rister på hodet av denne fantastiske dobbeltmoralen og håper på at en dag er det ikke lenger gammelkristelige mørkemenn som får bestemme over mennesker og deres sexliv. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 howzer: En ting er alder, men her er det i tillegg et lærer-elev forhold som er ganske alvorlig. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Men er det en generell forskjell mellom jenter og gutter, slik at det generelt er værre å ha sex med en ung jente enn å ha sex med en ung gutt? 5194709[/snapback] Tja...den første er ufrivillig, mens den andre kanskje er litt mer frivillig ? 5194720[/snapback] Det er det dummeste jeg har hørt! Dette har allerede blitt tatt opp forresten.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 når det det flere "utviklete" land der den nederse grensa er 13-14 år, så det er vel egentlig snakk om hvor i verden man er, i usa kan jo en ting være lovlig i en stat men ulovlig i en annen, syns ikke hun før straffes a staten, men hennes kariere som lærer er over. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Joda, Howzer: Jeg hadde i alle fall tre lærere som alle gutta i klassen drømte om. En av dem hadde matchende rosa truser og lebestift! Men som jeg sa forrige gang dette ble diskutert (i OT-baren, av en overvekt av 14-16 årige gutter etter innleggene å dømme): Det er nå statistisk fastslått at 90% av OT-barens tenåringsgutter etter eget utsagn ville hoppet til sengs med en kvinnelig lærer hvis de fikk sjansen. Den skal dere få lov til å skryte på dere. Jeg tror dere ikke, men det får så være... 2. At det er OK for en mindreårig gutt å ha våte drømmer om en voksen kvinne, betyr ikke at det er OK for en voksen omsorgsperson å utnytte forholdet til en mindreårig elev. Gutten er ikke tiltalt her, læreren er, og med god grunn. Det har ingenting med om damen er pen å gjøre, eller om foholdet som sådann høres fristende ut for en ukysset fjortenåring. Dere må gjerne drømme om deres egne lærere, ikke noe galt i det. Men heldigvis er de fleste lærere modne nok til å skjønne at sånt gjør man ikke. At damen ble tiltalt har ingenting med dobbeltmoral å gjøre. At avisene slår det opp, derimot, er absolutt med dobbeltmoralsk. Og tabloidpressen skal selvsagt ikke styre vårt forhold til rett og galt. Ei heller har dette med seksuell debutalder å gjøre. Andre folks fjortenåringer kan ha så mye sex de vil for min skyld, med hverandre, selv om jeg synes det er alt for tidlig. (Det sier jeg etter å ha oppdratt tre stykker som alle er over fjorten idag.) Om dette var nabojenta hans på 16 hadde saken vært en annen. Men dette er galt, rett og slett fordi gutten ikke er myndig og damen er en person som foreldrene har tiltrodd ansvaret for ham. Geir Endret 23. november 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå