Gå til innhold

Hjelp til "data recovery" etter merging med Partit

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett merkelig problem. Etter at jeg kjørte en "merge" på to partisjoner så forsvant den ene partisjonen fra windows, men filene er der fortsatt. Nå står K: som uformatert og jeg kommer ikke inn på den. Og windows viser at den er tom. Men jeg sjekket med forskjellige programmer at filene enda er der, og det er de. Hvordan kan jeg få tilbake filene mine? System Restore funka ikke. og ikke noe i Partition Magic lar meg "undo" heller.

Når jeg utførte en "merge" tidligere, så la filene på partisjon nr.2 seg bare i en mappe i partisjon nr.1. Men når jeg forsøkte nå så skjedde det samme, men filene var ikke blitt lagt i noen mappe. og partisjonen stod som "unallocated". Filene var fortsatt på den gamle partisjonen. Men windows "ser" de ikke lengre. Og nå står partisjonen som skulle vært "merged" som uformatert... men MED filer...som windows viser som tom. a0370fb.gif

Håper en kunnskapsrik sjel kan hjelpe en stakkars jævel, før jeg marinerer hele greia i kattediarè og sender den i postoppkrav til en fattig munk ett sted i Himmalaya...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde ett program som heter GetDataBack og jeg fikk tilbake over halvparten av filene mine. Skal aldri mere bruke noe Norton produkt ever again!

5196777[/snapback]

R-Studio funker meget bra til data recovery.

1. Formater disken

2. Scan disken etter filer med R-Studio

3. merk filene du vil ha tilbake

4. velg hvor du vil lagre filene ( VIKTIG! Ikke lagre filene på samme disk som du henter fra, da vill du overskrive filer som skal hentes tilbake, å du ender opp med å ikke få alle filene )

En ting till, Norton er meget godt kjent blant folk, men det betyr IKKE at programmene deres er best, liker heller ikke Norton, altfor mye systembruk...

Norton Antivirus er bare piss, Bruk heller Nod32 :)

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...