DurdoSKyy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hei jeg lurte på en bra hodetelefon forsterker til MAX 2000,- jeg skal kjøpe meg Beyer DT770 Pro (80 ohm) og har også kjøpt meg ett rimelig bra lydkort (Onkyo Wavio SE-90PCI) så det jeg mangler nå er en ok men ikke for dyr hodetelefon forsterker.. har lest litt på forumet og søkt på noen sider funnet en liten favoritt PortaCorda MkII som i tillegg er bærbar som også hadde vært greit for mitt bruk, jeg bare lurte på om noen kasnkje har prøvd disse sammen med de klokkene jeg kjøper og har noen erfaringer.?? Liker egentlig ikke å kjøpe ting før jeg har prøvd det selv, men blir nok sånn denne gangen, så derfor så søker jeg en del info og erfaringer.. Endret 23. november 2005 av DurdoSKyy Lenke til kommentar
JensL Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Til den prisen tenker jeg først og fremst på Rega Ear og PortaCorda. Jeg har prøvd begge to, også sammen med DT770 (250 ohms varianten som er tyngre å drive). Av disse to synes jeg egentlig at PortaCorda'en gjorde en bedre jobb, den gromme bassen i DT770'en var på plass, og det ble mer enn nok volum. I tillegg er jo PortaCorda'en mer fleksibel i bruk. Rega'en er absolutt ikke dårlig, det er en bra forsterker til prisen, og kan drive så godt som alt av hodetelefoner, men den er kanskje ikke optimal til Beyerdynamic da kombinasjonen kan bli litt for lys i lyden. Corda passer generelt meget godt til Beyerdynamic. En bra synergi, som det heter. Forresten et flott lydkort du har fått tak i. Sikler på et sånt selv. Mistenker at det knuser Creative på lydavspilling på alle måter. ;-) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Klarer ikke å la være...... Trådstarter burde endre emnetittel. "Hodetelefon forsterker tips" er en relativt stygg orddeling for å omgå tre-ords-regelen! Det heter faktisk "Hodetelefonforsterkertips" i ett ord selv om det blir et veldig langt og tungt ord. Hvorfor ikke skrive "Trenger tips om hodetelefonforsterker"? Lenke til kommentar
DurdoSKyy Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Takk for bra svar JensL:) Jeg har faktisk lest en god del av det du har skrevet.. Supert! Da satser vi på PortaCorda MkII. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå