Gå til innhold

Dine personlige meninger om NVidia og ATI

Mott

Anbefalte innlegg

Her kan dere poste dine meninger om NVidia og ATI.

Dette er stedet for diskusjoner NVidia VS ATI

Fordeler NVidia

Alltid før ATI

Når de lanserer et kjort så er det der

Fordeler ATI

Bedre løsning ved Crossfire

Kommer til å oppdatere denne posten med hva dere mener.

Og moderator du må bare stenge tråd vis du føler for det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordeler NVidia

Alltid før ATI

5193536[/snapback]

Er de nå virkelig det? Greit nok at denne lanseringen har vært en skuffelse så langt, men jeg synes å huske at Ati for noen generasjoner siden parkerte nVidia.

5193879[/snapback]

Ja, og før det var så vidt ATi med i spillet...

Trådstarter skrev også denne setningen, den glemte du når du quotet:

Når de lanserer et kjort så er det der

nvidia har hatt den fordelen denne runden. De kortene som de har lansert har vært tilgjenglige ved lansering, til og med i norsk web-butikker.

X1800XT har enda ikke vært på lager i noen norsk web-butikk, og er så vidt jeg vet enda ikke ventet inn på en stund.

7800GTX 256Mb og 7800GT er ute i store volum. 7800GTX 512Mb kommer i mindre shipmets, og er som oftes revet bort samme dag som de kommer på lager men de var tilgjenglig ved lansering.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd et eneste ati-kort såvidt jeg kan huske. Det første skjermkortet jeg kjøpte (før dette hadde jeg bare onboard på hk eller hva det nå heter), var fra matrox. Nå husker jeg ikke helt, men hvem produserte Riva TNT og TNT2? Kjøpte et ati-kort til broder'n, men det var bare fordi det var det billigste jeg fant...

Storfornøyd med xfx 7800 gt jeg har nå.

Min mening da... Ikke særlig innlegg til å få igang debatten kanskje...

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
nVidia

...

- Alltid bedre enn ATi

Den var vel litt drøy, i allefall hvis du tenker på ytelse (noe jeg vil anta du gjør). ATIs 9800-serie feide jo gulvet med Nvidias kort i sin tid (det var vel 9800XT som tok helt av så vidt jeg kan huske?), og X800XT var også bedre enn 6800Ultra i de fleste spill (det var derfor jeg kjøpte X800XT fremfor 6800Ultra forøvrig). Bare for å nevne to ganger hvor ATI var bedre enn Nvidia hva ytelse angår.

Men per i dag er det uansett Nvidia som leder, med sitt GeForce 7800GTX 512MB-kort.

Lenke til kommentar

eg har hatt både Nvidia og ATI kort...

liker nå best og kjøpe det som gir sånn passe mbra for pengene...

hadde det desidert beste GF3 kortet på papiret...

Gainward TI 550 golden sample...

større møkkaløsninger for flere skjermer og TV ska du faen meg lete lenge etter...

det var mitt første og siste nvidia kort....

og pga alle problemene med nvida sitt nforce brikkesett så kommer jeg aldrig til å kjøpe hovedkort med nvidia brikke i igjen...

får ett ATI radeon X850 XT i posten i dag...

gleder meg som en liten drittunge til julaften:P

har hatt mitt radeon 9600XT kort siden like etter det kom ut... har funka bra, men sliter litt i BF2 og doom3 (spiller bare bf2 men tester nye spill innimellom)

PS...

lenge leve konkuransen mellom de to... måtte de for evig være omtrent like store....

så vi får bedre og billigere skjermkort konstant....

ditt er bedre enn datt greier er håpløst...

bukker den ene produsenten under trenger ikke den andre gjøre noenting for å ha hele markedet...

dvs... skru opp priser og være tregere med å få nye produkter på markedet....

Endret av Mr. Dark
Lenke til kommentar

NVIDA SUUUUUGER

ATI RUUUUUUUUULER

eller var det

ATI SUUUUUUGER

NVIDIA RUUUUUUUULER

;)

Litt mere seriøst:

Jeg hater støy og Nvidia sine kort har vært de varmeste hitil. Tror dette kan forandre seg med 1800 serien til Ati.

Må uansett velge etter lommeboka, så for meg blir det et kort som yter godt for en fornuftig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...