Mott Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Her kan dere poste dine meninger om NVidia og ATI. Dette er stedet for diskusjoner NVidia VS ATI Fordeler NVidia Alltid før ATI Når de lanserer et kjort så er det der Fordeler ATI Bedre løsning ved Crossfire Kommer til å oppdatere denne posten med hva dere mener. Og moderator du må bare stenge tråd vis du føler for det Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Fordeler ATIBedre løsning ved Crossfire 5193536[/snapback] Denne ønsker jeg egentlig at du utdyper..... Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Fordeler NVidiaAlltid før ATI 5193536[/snapback] Er de nå virkelig det? Greit nok at denne lanseringen har vært en skuffelse så langt, men jeg synes å huske at Ati for noen generasjoner siden parkerte nVidia. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Fordeler NVidiaAlltid før ATI 5193536[/snapback] Er de nå virkelig det? Greit nok at denne lanseringen har vært en skuffelse så langt, men jeg synes å huske at Ati for noen generasjoner siden parkerte nVidia. 5193879[/snapback] Ja, og før det var så vidt ATi med i spillet... Trådstarter skrev også denne setningen, den glemte du når du quotet: Når de lanserer et kjort så er det der nvidia har hatt den fordelen denne runden. De kortene som de har lansert har vært tilgjenglige ved lansering, til og med i norsk web-butikker. X1800XT har enda ikke vært på lager i noen norsk web-butikk, og er så vidt jeg vet enda ikke ventet inn på en stund. 7800GTX 256Mb og 7800GT er ute i store volum. 7800GTX 512Mb kommer i mindre shipmets, og er som oftes revet bort samme dag som de kommer på lager men de var tilgjenglig ved lansering. Endret 23. november 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg har ikke prøvd et eneste ati-kort såvidt jeg kan huske. Det første skjermkortet jeg kjøpte (før dette hadde jeg bare onboard på hk eller hva det nå heter), var fra matrox. Nå husker jeg ikke helt, men hvem produserte Riva TNT og TNT2? Kjøpte et ati-kort til broder'n, men det var bare fordi det var det billigste jeg fant... Storfornøyd med xfx 7800 gt jeg har nå. Min mening da... Ikke særlig innlegg til å få igang debatten kanskje... Endret 23. november 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg liker den som tilbyr det kortet som gir mest for pengene når jeg skal kjøpe meg et nytt kort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Fordeler ATIBedre løsning ved Crossfire 5193536[/snapback] Denne ønsker jeg egentlig at du utdyper..... 5193732[/snapback] Tja.. Crossfire har en bedre multi-render AA løsning, samt "supertile" mode har en effektiv load balancing med veldig liten CPU overhead. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ja, og før det var så vidt ATi med i spillet... Før var så vidt nVidia med i spillet. Hva er poenget? Trådstarter skrev også denne setningen, den glemte du når du quotet:Når de lanserer et kjort så er det der Glemte? Det var ikke det han svarte på. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Eg mener at det er fint at vi har to leverandører som kniver om å levere de beste grafikkortene. Forøvrig mener eg denne tråden er helt idiotisk og bør stenges Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg liker den som tilbyr det kortet som gir mest for pengene når jeg skal kjøpe meg et nytt kort. 5194136[/snapback] rett og slett 100% enig. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 nVidia - Raske saker, men mulighet for for mye eyecandy som kortet uansett ikke kan kjøre med... - Alltid bedre enn ATi ATi - Gode über stabile kort med nok av alt. - Mye mer for penga? Vel, ikke på papiret, men tja... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg foretrekker nvidia pågrunn av driverne er genialt bra laget, samt støtte for flere skjermer er bra laget. Men ati kortet jeg har nå er sykt på oc har ett radeon x800gt core 475mhz @ 585mhz minne 900 @ 1200 mhz Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 nVidia... - Alltid bedre enn ATi Den var vel litt drøy, i allefall hvis du tenker på ytelse (noe jeg vil anta du gjør). ATIs 9800-serie feide jo gulvet med Nvidias kort i sin tid (det var vel 9800XT som tok helt av så vidt jeg kan huske?), og X800XT var også bedre enn 6800Ultra i de fleste spill (det var derfor jeg kjøpte X800XT fremfor 6800Ultra forøvrig). Bare for å nevne to ganger hvor ATI var bedre enn Nvidia hva ytelse angår. Men per i dag er det uansett Nvidia som leder, med sitt GeForce 7800GTX 512MB-kort. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) eg har hatt både Nvidia og ATI kort... liker nå best og kjøpe det som gir sånn passe mbra for pengene... hadde det desidert beste GF3 kortet på papiret... Gainward TI 550 golden sample... større møkkaløsninger for flere skjermer og TV ska du faen meg lete lenge etter... det var mitt første og siste nvidia kort.... og pga alle problemene med nvida sitt nforce brikkesett så kommer jeg aldrig til å kjøpe hovedkort med nvidia brikke i igjen... får ett ATI radeon X850 XT i posten i dag... gleder meg som en liten drittunge til julaften:P har hatt mitt radeon 9600XT kort siden like etter det kom ut... har funka bra, men sliter litt i BF2 og doom3 (spiller bare bf2 men tester nye spill innimellom) PS... lenge leve konkuransen mellom de to... måtte de for evig være omtrent like store.... så vi får bedre og billigere skjermkort konstant.... ditt er bedre enn datt greier er håpløst... bukker den ene produsenten under trenger ikke den andre gjøre noenting for å ha hele markedet... dvs... skru opp priser og være tregere med å få nye produkter på markedet.... Endret 23. november 2005 av Mr. Dark Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Juke: Var ikke 9700Pro også et kort der ati vant over Nvidia ? Med andre ord, Ati var bedre enn Nvidia når det gjaldt Geforce 4-5-6. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jo, det kan nok stemme. Jeg er ikke så veldig inne i hva de forskjellige modellene het den gangen, men jeg fikk i allefall med meg at ATI hadde et solid overtak i en periode. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 tror radeon 9700 var budsjett modell av 9800 serien.... kom ut omtrent samtidig eller noe sånt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg synes fortsatt ATi sine drivere er en hemsko. Det er mye mer uoversiktlig det kontrollpanelet til ATI, og dessuten overstyrer det windows-settingene på refresh-rate. På den gamle maskina så fikk jeg aldri opp refresh-raten i mer enn 85 hz takket være det. AtW Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nvidia har de eneste brukbare Linux driverene. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 NVIDA SUUUUUGER ATI RUUUUUUUUULER eller var det ATI SUUUUUUGER NVIDIA RUUUUUUUULER Litt mere seriøst: Jeg hater støy og Nvidia sine kort har vært de varmeste hitil. Tror dette kan forandre seg med 1800 serien til Ati. Må uansett velge etter lommeboka, så for meg blir det et kort som yter godt for en fornuftig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå