MrVilla Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er det noen som vet hvordan jeg gjør følgende: Jeg sitter hjemme med en WinXP. Kameraten min sitter hos seg med en Win98SE. Han har problemmer og spør om jeg kan hjelpe. Er det mulig å koble seg inn på maskinen hans, via nettet, slik at jeg får opp desktoppen hans og kan feilsøke på den måten. Dette hadde vært skikkelig greit da han har en god del småproblemmer (De store problemmene får han slite med selv:)) og bor ca 30min fra meg. takker på forhånd! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det finnes et meget raskt program som heter Proxy 4.0 fra Funk Software. Når jeg skriver raskt, så skjer dine bevegelser så og si i sanntid. Litt avhenging av hva slags linjer dere har. Jeg bruker dette programmet mot min brors maskin, og jeg har hjulpet ham mange ganger. Jeg kan så og si gjøre alt på hans maskin fra min. Du kan downloade en 30 dagers demoversjon fra http://www.funk.com/ Installer Proxy Master programet på din maskin, og Proxy Host på din kamerats maskin. Finn frem IP adressen hans, og dermed er det bare å kjøre i vei. Forresten må du sette opp noen enkle saker i programmet, men dette finner du ut av. Lenke til kommentar
SAMU3L Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg anbefaler deg og bruke pcAnywhere 10 eller netmeeting funskjonen(share/desktop) du kan også prøve VNC. Håper dette hjalp deg Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Mener at M$ Netmeeting har en sånn funksjon. Om det er gratis/hvor du får det vet jeg ikke. Søk på google! Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 WinVNC funker ypperlig til slikt, ta og søk på google etter det. Lenke til kommentar
LIA Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Bruk da Tight VNC, den er kjappere og bedre enn den gamle utgaven. Tror du finner den hos itpro.no Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Takker for superraske svar!! Jeg skal ta å sjekke opp noen av de programmene og se om jeg får det til. Skal gi dere en tilbakemelding hvilket program jeg bruker og hvordan det gikk, hvis jeg husker det;) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 En liten ting. Han kopler seg opp via telenor ADSL. Hvordan vet jeg hvilken IP adresse han kjører på? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 stilige saker da :smile: Et slikt prog. må jeg skaffe meg !! Magnus :razz: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 15:06, MrVilla skrev:En liten ting.Han kopler seg opp via telenor ADSL.Hvordan vet jeg hvilken IP adresse han kjører på? Send ham denne linken http://www.kunnskapstorget.org/atekst/iptest.php, eller be ham om å klikke på Sjekk din IP-adresse på http://www.sol.no Denne IP sjekkeren liggger over Nettbankvalget på høyre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå