Gå til innhold

Har jeg blitt rundlurt om Centrino ? =)

metalizer

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg bærbar pc der prosessoren skulle være en Intel Pentium-M 750 1.86GHz Centrino prosessor.

Det jeg lurer på er om jeg bare har fått en vanlig Intel Pentium prosessor og ikke noe Centrino? Det er ingen logo eller merke ved oppstart som gjør meg oppmerksom på at det skal være Centrino og på 3DMark05 står det følgende:

CPU.jpg

Er dette Centrino eller ble litt usikker men M en for Mobile betyr vel kanskje at det er det men er ikke sikker jeg ass, need help :)

Endret av metalizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Centrino er ikke navnet på prosessoren, slik mange - jeg inkludert inntil noen måneder siden - tror. Centrino er navnet på "pakken" som består av et visst Intel hovedkort/chipset, en Pentium M-prosessor og et WLAN-kort fra Intel.

Konklusjon: Du har fått riktig CPU! :thumbup:

Lenke til kommentar
Centrino er ikke navnet på prosessoren, slik mange - jeg inkludert inntil noen måneder siden - tror. Centrino er navnet på "pakken" som består av et visst Intel hovedkort/chipset, en Pentium M-prosessor og et WLAN-kort fra Intel.

Konklusjon: Du har fått riktig CPU! :thumbup:

5193383[/snapback]

Hehe ok tusen takk skal du ha, ville nødig satt inn nådestøtet mot shg.no for dette her ass da kunne det blitt skikelig ampert :)

Endret av metalizer
Lenke til kommentar

Relevansen til innlegget over fatter eg ikkje,

då det er snakk om i denne tråden ein mobile-cpu og ikkje stasjonære cpu-modeller.

For det er ikkje snakk om Pentium M eller Turion i den artikkelen.

EDIT:

No blei det plutseleg meir relevanse mellom link og tråd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Letfattelig relevans..

Enda en AMD-fan som irriterer seg over at noen har kjøpt noe "Intel-greier".. og vil vise hvor bra hans elskede AMD-prosessorer yter..

Han har selfølgelig ikke skjønt at dette dreier seg om en mobile... uten at det har noe betydning egentlig..

Tror jeg da...

Eller har jeg også forvillet meg inn i en tråd her på morrakvisten.?

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...