Gå til innhold

Nok et PC -> TV sort/hvitt-problem.

awt

Anbefalte innlegg

For det første, jeg er klar over at det finnes mange tråder om dette emnet, og jeg har søkt en god del uten at jeg har funnet akkurat det som kan hjelpe meg.

Jeg har en bærbar pc med "ATI Mobility Radeon X-700XL PCI Express"-skjermkort. Dette kortet har kun S-Video ut.

Jeg har brukt tv-ut-funksjonen i mange år på min stasjonære pc og aldri hatt problemer med dette, så jeg tenkte dette skulle bli en lett sak, men nei.

TVen min har ikke s-video-inngang, så på den stasjonære min brukte jeg overgang fra s-video til kompositt som følgte med skjermkortet.

Når jeg skulle prøve det samme her virket det såklart ikke. Prøvde også med en scart-kontakt med s-video inn uten at det hjalp. Har prøvt alle mulige pal-alternativer uten hell.

Leste i en post at det kunne være en ide å velge kompositt på driverne til skjermkortet istedenfor s-video (logisk nok), men jeg kan ikke velge dette.

Noen som har svar på problemet mitt eller har en ide om det er mulig å velge kompositt ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den overgangen fra s-video til kompositt som du har fra før, er fra et Geforce-kort så vil det aldri fungere fordi disse overgangene ikke er koblet etter vanlig standard. Adapteren til Biltema eller Colorfix skal funke.

Driverene til ATI har ikke mulighet til å stilles til å gi kompositt, men med endel ATI-kort til stasjonære PC-er følger det med en separat adapter (som altså ikke er koblet slik som nVidia sine...).

En annen side av problemet er å finne ut om TV-en din støtter s-video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...