nattogdag Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hva skal jeg kjøpe for å hente musikk(mp3) fra PC(bredband) til min PC? Mengden er opptil 5000 sanger......Harddisk m/USB 2.0 ? MÅ være lett å koble til andre pc. Ikke så farlig om det tar litt å kopiere. Ønsker tips på hva jeg skal/eller må kjøpe for dette formålet! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Kan du ikke bare sette tp (nettverkskabel) mellom maskinene da? Og så kopiere over. Da vil du få 10 / 100 mbit, som skulle holde til å kopiere mp3. :smile: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Litt kjipt med nettverkskabelløsningen hvis maskinene ikke står i nærheten av hverandre da (forskjellige hus el.)... MYE kabel.. Ville ha gått for en ekstern disk, helst med USB 2.0 (eller firewire hvis det er aktuellt)... Lenke til kommentar
Destro Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 13:06, Knuty skrev:Kan du ikke bare sette tp (nettverkskabel) mellom maskinene da?Og så kopiere over. Da vil du få 10 / 100 mbit, som skulle holde til å kopiere mp3. :smile: Er vel lit lite gjenomtenkt mener du att han skall lege tp kabbel gjenom hele bygda eller :wink:. vis han skall til noen kompiser. Det kan bli litt dyrt det :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 nattogdag http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...47&GrpID=1&s=pl Denne kan du jo bruke til det formålet ditt. [ endret av Kjetil Lura den 2002-08-30 15:24 ] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 eller en CD brenner + mange CD'er? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: MrLee skrev (2002-08-30 15:43):eller en CD brenner + mange CD'er? Eg syns eg leser at det var en harddisk han ville ha og ikke et lass med cdplater. Lenke til kommentar
nattogdag Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Maskinene det er snakk om er ca 100 km fra hverandre! Brenne cd går jo, men det blir endel plater. Creative Nomade Jukebox e.l kan jo være løsningen Skal prøve å sjekke litt! Ett poeng er at det bør være lett å finne sangene etterpå! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 en helt vanlig harddisk som du plugger ut av maskinen din og inn i en annen maskin etter behov? :smile: Lenke til kommentar
furballfighter Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Mpx.no selger en 40 gb Maxtor usb 2.0 disk til 1800,- http://www.mpx.no/asp/mcweb.asp?tips=true&p=6943&l=3 Virker som et bar alternetiv. Er bare å bruke et prog. som f.eks musicmatch jukeboks for å indeksere filene etter ID3-tage'ene, det... Ihverfall billigre enn en creative nomad... Lenke til kommentar
nattogdag Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Usb 2.0 HD....Ja det er nok beste løsningen! ........og rimeligst Gb!! Lenke til kommentar
grey Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg var ute etter mye av den samme funksjonaliteten som deg. Jeg hadde allerede en 2.5" 12 GB harddisk så jeg valgte å putte inn i et kabinett av typen Momobay CX-2 (som støtter USB1, USB2 og firewire). Det fine med denne løsningen er at jeg ikke trenger et ekstra strøm-adapter til disken/kabinettet. Den trekker strøm fra den innebygde USB-porten (evt fra PS/2 porten). En ting å vurdere er om du skal satse på firewire vs USB2. Jeg valgte å kjøpe et PC-kort for firewire istedet for USB2 fordi båndbredden i praksis er bedre for firewire (ihht det jeg har lest meg fram til). Om du ikke er så opptatt av at disken skal være liten og hendig er høres det ut som om Maxtor-disken er et bra kjøp! Lenke til kommentar
nattogdag Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Ja maxtor disken er nok billigste løsningen. Kan ha den med rundt omkring, og fylle på med musikk og evt programmer! Best pris ?.....ser på guiden en 120 Gb til 2270????????.......er den oppdatert eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå